nl200:hvad er den dårligste hånd vi kalder med?

#1| 0

Er ikke lige hjemme, så har ikke HH.

Kender ikke villian, men har 300 hænder på ham.
Han spiller 21/17/3 med 3bet på 9%, så regner ham som reg.
5 handed

Villian 200$
Hero 200$

CO: Hero better 7$
BB: Villian 3 better til 21$
Hero call 21$

Flop: 3JK POT:42$
Villian checks
Hero Check

turn: 8 POT:42$
villian better 32
Hero call 32

River: 7 POT:106$
Villian: better 147 (all in)

Hvad repper Villian??
Hvad er den dårligste Hånd hero kan calle med i det spot her?

27-02-2010 13:27 #2| 0

AK imo.

27-02-2010 13:36 #3| 0

Ja, han repper vel T9 samt diverse sets og måske KJ... Så alt, hvad du har derunder ligner bluffcatchers, og så må du så vurdere om villan bluffer mere end 37% af gangene i det her spot... Synes det ligner et fold, hvis vi har værre end KJ :/ Ville til gengæld aldrig komme til river på denne måde med AK og AA medmindre jeg havde et read, der gjorde at jeg også ville calle det her skub...

27-02-2010 14:40 #4| 0

KJ 3-better han nok ikke altid. T9 vil han nok ofte bette floppet med. JJ, KK og 88 (88 flatter han måske også en del af tiden) er muligheder.

Tror du har et fint call med any K, og ift hans linje så burde Kx være nogenlunde lig Jx (han har nok sjældent QQ, KQ osv.)

Gætter på at du havde TT eller AJ? Jeg ville nok også være fristet til at kalde :)

27-02-2010 14:44 #5| 0

Snap.

Overvej, at du checker floppet bag.

27-02-2010 15:38 #6| 0
OP

@BoBO
Hvilke hænder tager villian denne linje med som AK slå, men AJ taber til??

@JayBee
KJ?, så du forventer han tager denne linje med en dårligere to par eller AK, KQ??

@djo
tænker lidt det samme, enter har en monster eller også har en air.

Derfor tænker jeg lidt der er lige gyldigt om vi har AJ,Kx eller to par.

Men mener i at et CALL er + EV
/Poples

27-02-2010 15:43 #7| 0

Det kommer vel an på hvad du sidder med? :)

27-02-2010 16:28 #8| 0

Tinamus+1

Plus, den info du skriver er usless. Mange 21/17 spillere bluffer aldrig, nogle trapper flops, nogle checker og v-better så tyndt som QQ, det der betyder om du caller er hans tendenser i 3bet pots. Så er stats ret ligegyldige.

Hvis vi ikke har nolge reads overhovedet, caller jeg formentlig TT+, men timing for villains bets er obv også ret afgørende

27-02-2010 16:35 #9| 0
OP

@pow

Villians timing: bet turn efter 2 sek, og bet river efter 1 sek.

Hvordan er din fortolkning af forskellig timing?

27-02-2010 16:50 #10| 0

@poples

Nej, det forventer jeg ikke at han har, men der er stadig en sandsynlighed for at villain dukker op med K8, K7, J8, 87 eller AA, så derfor går min grænse umiddelbart der uden at jeg lige har taget mig tiden til at do the math...

Ligesom dig mener jeg at en std. NL200 reg har monster eller air, og at han ikke bluffer tit nok til at vi kan calle med dårligere end KJ (da det forhåbentligt er de eneste 2 par vi selv kan sidde med) ud fra de sparsomme oplysninger vi har til rådighed... Sidder jeg selv i situationen er det jo meget gutfeeling afhængigt, hvor likely man tror villain er til at bluffe...

27-02-2010 17:09 #11| 0

@JayBee:

Prøv at køre noget matematik på den. Villain skal ikke have specielt mange kombinationer af air i hans range for at det er et profitabelt kald med fx TT ift hvor mange kombinationer af "nuts" hænder han har her.

27-02-2010 23:02 #12| 0

@poples

Det kan jeg ikke sige med ham, det er jo meget individuelt, men vær opmærksom på hvad han plejer at gøre. Bluffs oftere lyn hurtige bets, da folk tit tænker lidt over hvad de vil gøre med deres valuehands

28-02-2010 02:46 #13| 0

Jeg ville mucke alt, hvad du er i tvivl om du skal kalde med. Indtil jeg læste at han snappede, hvilket jeg mener oftest er et bluff. Tror jeg kalder med QQ+, og græder hvis han viser 88 :)

28-02-2010 08:29 #14| 0

Hele din checkback range, hvis du skal kunne give mening balance mæssigt.

28-02-2010 09:07 #16| 0

Joonas: hvad tror du da villain checker det flop med?

28-02-2010 09:07 #15| 0

Joonas: hvad tror du da villain checker det flop med?

28-02-2010 11:12 #17| 0

Tror han valuebetter en hel del handsker sådan her, fordi du checker bag. Tror ikke det er normalt med denne linje at bluffe overbet.

Selvom min første tanke også var, at det ret nemt kunne være air, så kan jeg ikke rigtig få det til at give mening, og erfaringsmæssigt, så synes jeg det ligner meget mere noget AJ+. Jeg ville calle med AJ+

Jeg synes noget info kunne være godt om dine stats og hvordan han ser dig som spiller. I en 3-bettet pot, er det faktisk en rimelig standard valuelinje med fx AK imod en person der reagerer aggro imod non-CBs eller generelt er aggro. Når du så checker behind, så tager han initiativet tilbage på turn. Hvis han er tænkende, så kan han vel godt se, at turn er blanko ifht, hvad du kan checke flop med og calle turn imod 3/4 betsizing. Ergo sætter han dig på Jx+

Jeg tror han OB-shover, fordi han i situationen med hurtige bets, OB og lidt alternativ linje ligner et bluff, men hvis man tænker lidt mere over hånden, så synes jeg egentlig bare det ligner et valueshove med AJ+ (inkl. en heldig 10-9 måske..). Såfremt han bluffer, synes jeg i hvert fald det er et godt bluff :)

Hans mest sandsynlige hænder i prioriteret rækkefølge = AK, QQ (som han checkede scared of K, men obv VB'er på turn - faktisk den eneste hånd, hvor linjen er helt std), AJ, Kx, 88, andre sets + 2par, AQ, 10-9, A10, random PP der laves om til bluff, random air

28-02-2010 11:13 #18| 0

Jeg så den omvendt, troede vi var initial RR og checkede bagved flop.

@OP
Uden nogen som helst reads på hans betsizing, folder jeg sku tæt på det meste af vores Jx, TT hvad vi nu har i de her spots. Vi skal have ret tit, og jeg mener igen ikke folk er godt nok balanceret i de her spots, til at vi ikke kan justere på de reads vi samler op i fremtiden.

28-02-2010 11:55 #19| 0
OP

hvis vi ser det fra villians side, hvilken hånd tjekker jeg badved med.

Monster hænder fx. KK, JJ måske AK, eller hænder med showdown value, som fx. QQ, Jx og meget få gange air.

Så hvis han har AA,set eller to par, er han enter meget foran eller langt bagud, derfor synes jeg ikke hans linje giver så meget mening, da han ofte vil være slået når Hero laver et call, og det vil være mere +EV med et laver value bet, for at opnå flere calls, som han slå og knap så dyrt når han er slået.

Hvilket får mig til at tænke det det ofte kan være et bluf. Men hvis han ved jeg tænker det kan han jo selvf. gøre det som value med AJ+ som msm89 nævner.

Synes faktisk villians linje er ret nice.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar