Denne var jeg lidt i tvivl om.
Jeg ved at villain ikke er regular, da jeg ikke før har lagt mærke til ham - hvilket jeg ellers ville have gjort.
Hans openlimp signalerer dog ikke ligefrem at det er en skræmmende type vi står overfor.. Der er INGEN historie mellem os. Jeg spiller vel min 1. eller anden hånd, uden at have set et flop endnu.
Total number of players : 6
Seat 1: Villain ( $659.05)
Seat 2: Hero ( $197)
Seat 3: fpg1ws ( $264.45)
Seat 4: miss_pooli ( $186.35)
Seat 5: muckinmyhand ( $200)
Seat 6: DaNastyHoHappyPappy ( $431.65)
fpg1ws posts small blind (1)
miss_pooli posts big blind (2)
** Dealing down cards **
Dealt to Hero K♠ , A♣
muckinmyhand folds.
V calls (2)
Hero raises (10) to 10
fpg1ws folds.
miss_pooli folds.
V calls (8)
** Dealing Flop ** : 3♣, 6♥, 9♦
V checks.
Hero bets (16)
V calls (16)
** Dealing Turn ** : 2♥
V checks.
Hero bets (42)
V calls (42)
** Dealing River ** : A♠
V bets (68)
Hvad gør vi her på river. Jeg har 139 tilbage. Hvad sætter vi ham på? Er det fold/call/push - hvorfor?
Og hvad synes I om en second barrel her mod unknown - er det spew?
NL200sh 2barrel bliver til tptk
Jeg synes at second barrel er fin her, tror jeg ville gøre det samme. Naturligvis er det lidt scary at han check caller dig både flop og turn, for det betyder vel enten at han er meget passiv og fisker/ikke har sat dig på en hånd og håber hans PP er god, eller også at han sløvruller en moster som et set eller trækker på 45 som så rammer turn. Forstår dog ikke hvorfor han så ikke giver på nakke på turn, hvor han enten rammer sin straight eller alternativt vil beskytte sig mod det farvetræk som kommer.
Med hans bet på river er potten 207 (204 efter rake), så jeg ville ikke kunne folde her. Omvendt så er han jo most likely til at skulle calle et skub, eftersom du sidder med 61 tilbage at skubbe med, så jeg ville nok nøjes med at calle og så håbe på at han sidder med Ax eller et mindre PP som han bluffer.
Jeg synes det er rigtig skidt at 2nd barrele her fordi han er ukendt. Du har ingen idé om hvordan han spiller sine draws/monster/marginale hænder og lign.
Når det er sagt så finder jeg ikke et fold frem på river. Og jeg skubber nok også, men om det er det korrekte spil er jeg ikke sikker på.
Er der noget jeg har lært af bitter erfaring, er det nok, at A på sene streets meget sjældent blive brugt som scarecard til et bluff af den passive spiller i potten. I hvertfald på NL200. Det her kunne dog godt være en undtagelse.
Jeg vil derfor aldrig gå AI. Det er ren spew i mine øjne. Som regel bliver det til et crying call med denne hånd, men et fold kan sagtens forsvares, da det er svært at sætte ham på en hånd vi slår. A♥Q♥ kunne måske være en mulighed, men reelt er det kun en bluff, som eksempelvis 87 vi kan slå.
/Anders