Jeg vil gerne have en diskussion omkring alle streets og også min bet sizing på alle streets.
HERO spiller noget 26/22 og har kun sat ved bordet i 2-3 omgange, og har heller ikke gjort noget vildt.
VILLAIN spiller 32/26, men det er kun over ca. 50 hænder og jeg har intet "vildt" set fra ham og vi har ingen speciel dynamik.
PF: Jeg vælger kun at calle hans 3-bet fordi vi er 150bb dybe og jeg er IP. Uden historie synes jeg ikke det er videre godt at komme all-in PF med A,Ko for 150bb.
Flop: Jeg overvejede at checke bag, men håber på at mit bet kan få hænder der ligner min til at folde og at han folder mindre PP's som har mig slået pt. (For en omgang siden C/F han et flop mod mig som PF aggr., dog var det IKKE en 3-bet pot). Og jeg vil mene at han CB'er alle gode hænder på et draw heavy bord.
Turn: Jeg overvejede igen at checke bag, men eftersom jeg mener at han må mene (hvis han tænker så langt) at Kongen rammer hans Range bedre end min, ser jeg det som et perfekt kort at "2. barrel" på, nu hvor jeg har ramt TPTK. Især også fordi at min hånd er godt skjult eftersom jeg tror mange vil 4-bette den PF.
River: Jeg mener et bet er bedst her, eftersom at 8'eren ikke ændre meget ved bordet og han derfor må mene hans hånd stadig er bedst. Jeg vil derudover mene et Shove er bedst (21xx ind i de 2350), fordi det vil ligne et Bluff mere end fx. et halvt pot bet og jeg tror jeg derfor vil få flere calls af dårligere hænder end ellers.
Seat 1: IKKE VIGTIG ( $1988.15 USD )
Seat 3: IKKE VIGTIG ( $4408.00 USD )
Seat 4: VILLAIN ( $3360.00 USD )
Seat 9: IKKE VIGTIG ( $2095.10 USD )
Seat 10: HERO ( $5554.00 USD )
IKKE VIGTIG posts small blind [$10.00 USD].
VILLAIN posts big blind [$20.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO[ A♠ K♦ ]
IKKE VIGTIG folds
HERO raises [$60.00 USD]
IKKE VIGTIG folds
IKKE VIGTIG folds
VILLAIN raises [$200.00 USD]
HERO calls [$160.00 USD]
*Dealing Flop* [ T♠, 2♦, 8♦ ] (Pot ca. 450)
VILLAIN checks
HERO bets [$300.00 USD]
VILLAIN calls [$300.00 USD]
*Dealing Turn* [ T♠, 2♦, 8♦, K♥ ] (Pot ca. 1050)
VILLAIN checks
HERO bets [$675.00 USD]
VILLAIN calls [$675.00 USD]
*Dealing River* [ T♠, 2♦, 8♦, K♥, 8♣ ] (Pot ca. 2350)
VILLAIN checks
HERO Bets????
NL2K - 150bb - A,Ko
Shover bare ind der eller ville jeg sige 1025 og kalde all in
men føles lidt dumt at have stacked af med AK i 600 bb pot om villian shover ind med 88,22,1010
hehe
PF:
Enig, kan sagten argumenterer for bare at flatte mod en spiller man ikke har det store read på når i er 150 dybe. Mener dog heller ikke 4-bet er nogen fejl.
Flop:
Syntes det er fint at stikke efter potten og betstørrelsen er fin, kunne måske godt være 250-270 ish men fint nok.
Turn:
Syntes det er rimelig vanskeligt at se hvad for en hånd han 3-better for derefter at c/calle på det flop. Umiddelbart vil jeg tror han er ude i noget pot-kontrol med QQ-JJ eller et lavere par eks. 99 eller sidder med overkort og laver noget underligt float-bluff ish
Jeg kan godt li din argumentation for at bette, men vil primært vurderer han sidder med QQ-JJ eller 99 og tror du får mere value fra disse hænder ved at checke turn med henblik på at VB river. Viser noget mindre styrke og samtidig ser jeg ikke den store risiko for at give frecards og holde potten lidt lav.
River:
Som spillet så better jeg her, var lidt i tvivl om man skulle lave et mindre VB ala 1100-1200 ish eller bare skubbe, men syntes faktisk halv pot bet lugter for meget af VB i det her spot, så tror bare jeg skubber. Tvivler på vi får call fra særlig mange hænder, men på den anden side kan jeg simpelthen ikke se hvilke hænder han skulle have der slår os.... set eller 8x kan jeg ikke sætte ham på. Så skub og håb på et løst call fra noget KQ ish eller QQ-JJ.
Preflop:
Fint.
Er altså de færreste unknowns man kan felte profitabelt for 150bb med AKo.
Desuden flatter man lidt semiløst i position og derfor synes jeg det er godt at tage AK med for at balancere. Mod en løs con better, som har tendens til at sløve ned på turn/river folder jeg aldrig floppet.
Flop: Fint, fint. Hans check vil ofte betyde svaghed og et bet er fint for at tage puljen ned.
Turn: Jeg kan godt lide dit bet af flere årsager, fordi jeg ikke rigtig tror på han c/f JJ/QQ på turn og det desuden giver dig mulighed for at benytte det som bluffkort i fremtiden.
Riven er lakrids, men da jeg sjældent tror han har os slået moser jeg og håber på et løst call.
Fint spillet hvis du shover river. Andet kan ikke komme på tale, selvom 8'eren unægteligt er en pæn del af hans range.
@turbo
At sige andet end et push ikke kan komme på tale, når det eneste som caller os(som vi slår) er bluffcatchere er vel at stramme den?
@Turbo
Når turn er bettet, hvad får dig så til at mene 8´eren er en god del af hans rang?
@løp
Som spillet mener jeg det er stort -EV ikke at skyde igen, kan godt være det er en forholdsvis lille del af hans range han caller os med, men omvendt er det meget meget få hænder der slår os. Hvad vil en normal villan nogen sinde tage den her linie med som slår os?
Så kan man altid diskutere om det skal være et VB eller et push.
Jeg kan ikke se noget der slår os, som checker den til os 3 gange.
Shove it plz
@Løp
Det mener jeg ikke. Villain kan snildt kalde i bund med en dårlig hånd, nu hvor han har vist så meget svaghed og checket til hero 3 gange.
@Laur
Villain har ofte et eller andet når han CC'er flop. Og på turn releaser han oftere mindre par og 99 end 8x. Og nu hvor han netop har valgt at se svag ud, kan han sagtens kalde 2 gange med marginale holdings, heriblandt 8x.
lol troede det var nl1k, syntes også det var mærkeligt potten var blevet bygget så stor :) ´
@Turbo
Baaa du har fuldstændig ret, sidder selv og skriver han kan have noget 99 ish så kan han selvfølgelig også have 87, dog næppe sandsynligt.
Jeg pusher skam også.
Men synes bare den er mere close end du lægger op til, fordi jeg tror han c/f river meget, meget ofte med holdings a la 99-QQ.
Jeg synes bestemt heller ikke han ligner en stærk handske, og det kan sagtens tænkes at han underepper en hånd a la JJ for at snap c/c tre streets.
Men relativt dynamikless aner vi det ikke.
Skal vi bette noget der ligner et buy in på river uden dynamik for kun at charge bluffcathere, synes jeg det er værd at overveje om hans callfrekvens med disse er over 50%.
At påstå det er massiv -ev ikke at bette river synes jeg er helt i hegnet.
Jeg mener også vi bør valuebette, men uden nævenværdig dynamik synes jeg ikke det er en så stor fejl at lade være, som folk gør det til.
Har jeg dynamik med villain snappusher jeg river. Nu gør jeg det alligevel, men er ikke super duper begejstret, men tror der er en smule equity at hente og det giver mig mulighed for at bruge scarecards som redningsplanke, når jeg er ude at blæse for fremtiden.
Fint.. skub river. Check flop bag en del.
Som de andre, fint spillet, shove river. Det ligner mest et bluff.
Tak for svarerne.
Kan se de fleste er enige med mig, så det er jo kanon ;)
Foldede han så?
Preflop:
Fint.
Er altså de færreste unknowns man kan felte profitabelt for 150bb med AKo.
Desuden flatter man lidt semiløst i position og derfor synes jeg det er godt at tage AK med for at balancere. Mod en løs con better, som har tendens til at sløve ned på turn/river folder jeg aldrig floppet.
Flop: Fint, fint. Hans check vil ofte betyde svaghed og et bet er fint for at tage puljen ned.
Turn: Jeg kan godt lide dit bet af flere årsager, fordi jeg ikke rigtig tror på han c/f JJ/QQ på turn og det desuden giver dig mulighed for at benytte det som bluffkort i fremtiden.
Lækkert, men får vi så ikke resultatet? :)
Hvad havde han?
Bump :)
Hvad havde han?