Villain har spillet 21/17/2 over 100 hænder og virker som en af de bedre spillere på NL30. Desværre ingen specielle reads. Han fik det meste af stacken med et standard set og så den her:
Hero har selv spillet 21/20/12 over 100 hænder og spiller mod villain på 2 borde. Har fået min stack via nutflush, hvor jeg ender all in mod lavere flush.
Neta11 er btw helt ukendt for mig.
Seat 4: -Pas2- ($57.16)
Seat 6: antonmarcuz ($31.23)
Seat 7: neta11 ($30.45)
Seat 8: Hero ($29.55)
Seat 1: Villain ($37.79)
-Pas2- posts small blind ($0.15)
antonmarcuz posts big blind ($0.30)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q♠, 7♦]
neta11 raises $1.20 to $1.20
Hero folds
Richard.36 calls $1.20
-Pas2- folds
antonmarcuz folds
--- Dealing flop [5♠, 5♥, 4♣] (pot: $2,85)
neta11 bets $1.50
Villain calls $1.50
--- Dealing turn [4♠] (pot: $5,85)
neta11 bets $4.35
Villain calls $4.35
--- Dealing river [Q♥] (pot: $14,55)
neta11 bets $10.95
Villain calls $10.95
Summary:
Seat 7: neta11 ($12.45), net: -$18, [K♣, 2♣]
Seat 1: Villain ($54.74), net: +$16.95, [9♥, 9♦]
Seat 8: Hero ($63.77)
Seat 10: Villain ($56.21)
Seat 4: K4cKbraTZe ($20.46)
antonmarcuz posts small blind ($0.15)
Hero posts big blind ($0.30)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q♣, A♠]
Villain raises $1.20 to $1.20
K4cKbraTZe folds
antonmarcuz folds
Hero raises $4.05 to $4.35
Villain calls $3.15
--- Dealing flop [A♦, K♦, Q♦] (pot: $8,85)
Hero bets $5
Villain calls $5
--- Dealing turn [4♠] (pot: $18,85)
Hero???
NL30 - AQo i 3-bettet pot næsten 200 BB dybe
Bet/fold turn og valuebet/fold alle blanke rivers. Alt efter hvor tight villains calling range er preflop kan vi blive betalt af AJ,AT, TTd,JJd alle Axd. Så bet turn og bet blank river, og fold til et raise på any street.
@Kaufmann
Uddyb, betsizes!
Lad os sige hånden går sådan her:
Turn: Bet 12$, villain calls
River (pot: $42,85): Bet 22$ og villain har så 12$ tilbage?
Synes ikke du har tænkt hånden igennem! Du synes stadig B/F river er en god linje?
Better bare igen for value, går udfra problemet kommer senere i hånden?
@K_B_B
B/C du?
Hvilke hænder mener du vi får value fra? Hvad gør du mod et raise/push på turn? Hvis villain flatter vores turnbet, hvad gør vi så på blank river?
Du har ret jeg var måske en anelse for hurtigt. ville bette en anelse større på flop, omkring 6, også 14 på turn, også C/F alle rivers, da jeg ikke tror han skubber noget på riveren vi slår. Hvis han havde været fisk havde det været større flop bet, lidt større turn bet og AI på blank river. Men siden du beskriver ham som en af de bedre spillere, kan jeg bedre li' bet/bet/cf i den her hånd.
Bet 12$ turn er fint - fold til et skub.
Hvis villain caller 12$ så C/C river for at induce eventuelle missed draws.
At spillet er 4-handed betyder vel at villain trods alt kan calle med en relativt bred range + at vi må gå ud fra han 4better de hænder som har os slået? (AA, KK, QQ og AK)
Hvad tænker I om at C/R turn? Min tanke er, at villain typisk vil prøve at tage puljen ned med JJ, TT eller 99, og derfor vil folde til mit C/R shove.
Jeg tror ikke han stikker ud på turn med hænder som JJd,TTd,99d. Og medmindre i har en dynamik hvor i 3better hinanden en del så er det ikke sikkert at han 4better AK,AA,KK,QQ. Især på de lavere niveauer vil jeg næsten altid foretrække bare at valuebette, i stedet for at satse på at han semi-bluffer.
Preflop er sgu skidt.
Du 3-better en UTG åbner med AQ OOP, 200bbs dybe, og så en af de bedre regs.
Jeg flatter pf. Hænder som AQ-AK falder markant i værdi 200 bbs dybe, og når du at gøre med en god utg-åbner, vil vi godt forsøge at holde en hvis form for potkontrol.
Jeg better 13-14, så river er sat op til et shove.
@Djowgern, Muffies
Hvordan er det nogensinde relevant at kalde villain UTG-raiser når det er et 4-handed bord? Det eneste omkring villains position der er relevant her er da at han sidder i CO
Jeg kan dog godt lidt følge jeres argument om bare at kalde, men 4-handed er AQ i hvert falde et 3bet værd synes jeg - også dybt og OOP - især mod en villain som formodentligt spiller rimeligt fornuftigt preflop, men som alligevel heller ikke er særlig aggressiv postflop.
Det kan dog nok aldrig være skidt bare at flatte preflop
Jeg synes i øvrigt Kauffmans linie nr. 2 med bet/bet + c/f river da villain ikke ligner typen der laver spas