NL30: Linje med set 200bb dyb

#1| 0

Villain virker til at være en rimelig ligetil 25/21 spiller, som ikke laver store ting. Han 3better 22% fra SB over 86 hænder.

Han fik sin stack ved at flå et af bordets to donks, som han får isoleret og derefter skyder tre barrels med TPGK. Så han er opmærksom på andre spilleres tendenser.

På dette bord har jeg selv spillet 33/26 med 3bet på 14% på grund af de to donks, og han har med overvejende sandsynlighed luret, at jeg åbner en bred range.
Jeg folder forøvrigt selv 62% til 3bet

--------------------------------

Jeg har tidligere fået at vide, at jeg skal folde pre i disse spots, men 200bb dyb i position mod en villain der ser mig som en frisk fyr kan jeg ikke lade være med at calle.

Vi rammer så stort på flop og skal planlægge herfra:

Foretrækker vi check/call eller check/raise på floppet? Og hvad med turn?

Check/raise turn er altid nuts, så jeg er bange for at skræmme hænder væk, så skal der check/raises vil jeg helst gøre det på flop.

Hvordan sizer vi river?

Hand Information
, 0.3 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: diznutz06 ($45.22)
Seat 2: Hero ($170.48)
Seat 6: imove ($31.96) Dealer
Seat 8: kostas-21zx ($62.06) Small Blind
Seat 9: nurmio104 ($30) Big Blind
Seat 10: kickol1 ($7.02)

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $0.45)
kickol1: FOLD
diznutz06: FOLD
Hero: RAISE $1.2
imove: FOLD
kostas-21zx: RAISE $4.05
nurmio104: FOLD
Hero: CALL $2.85

Flop(Pot: $8.55)

kostas-21zx: BET $6.3
Hero: CALL $6.3

Turn(Pot: $21.15)

kostas-21zx: BET $13
Hero: CALL $13

River(Pot: $47.15)

kostas-21zx: CHECK
Hero: ???

Hero
[replay]1777[/replay]

28-08-2011 15:36 #2| 0

AI

28-08-2011 15:41 #3| 0
Leopatra87 skrev:

Check/raise turn er altid nuts, så jeg er bange for at skræmme hænder væk, så skal der check/raises vil jeg helst gøre det på flop.

Uhm. Du er IP, så hverken check/call eller check/raise kommer på tale her :)

Jeg synes det er fint spillet so far, ville aldrig folde pre af samme grunde som du selv er inde på.

På river ville jeg bare sætte ham ind, passer det ikke meget godt med han har 40ish tilbage nu? Synes næsten det ser stærkere ud at bette 20-30 stykker når hans stack er ~40.

Hvis han desuden ser dig som meget aktiv kan det være han checker til dig for at lade dig bluffe på den. Hvis han har en god konge her tror jeg ofte han får kaldt - flushen misser forresten også.
28-08-2011 15:44 #4| 0

PF er fint 200bb deep selvom din hånd spiller af lort.

Jeg spiller den som dig. Du har under et PSB tilbage, så jeg stikker nok bare pengene ind. Han check/folder desværre nok langt de fleste gange, men det gør han formodentlig stort set ligegyldig hvilken sizing du laver.

Han har altid enten air eller en bluff catcher her og mod air er vores sizing ligegyldig med mindre han kan spasse ud hvis vi better like 13, hvilket nok er temmelig usandsynligt. Vs en bluff catcher er det bedst at prøve at ligne et bluff, logisk nok.

28-08-2011 15:44 #5| 0
mchlD skrev:
Leopatra87 skrev:

Uhm. Du er IP, så hverken check/call eller check/raise kommer på tale her :)

Sick jeg ved ikke hvad der er sket for en koger jeg har lavet der...
28-08-2011 15:50 #6| 0

vil mene at vi ikke rigtig har noget valg angående turn. der er så mange rivers der kan både være actionkillers og kort der slår dig, så vi bliver nødt til at få nogle flere penge ind nu.

vi får trods alt action fra AA, AK og en del Kx med flushtræk. dog tror jeg ikke vi skal længere ned end K9 som han har 3bettet pre. muligvis højere.

oftest raiser jeg godt nok floppet selvom det viser styrke er der en del konger der vil betale os på et semivådt board + draws.

EDIT: i min hjerne var de lige pludselig meget dybere. som spillet sæt stacken ind på riven.

Redigeret af Myrup d. 28-08-2011 16:08
28-08-2011 15:59 #7| 0

Med given historik, kan du evt. raise floppet for at reppe tyndt og komme ind her.
Vi kan miste 99-QQ, men får action fra AA/AK/KQ og evt. FD.

Som Myrup er inde på, rester jeg også turn.

Som spillet, er jeg med folket og rester også bare.

28-08-2011 16:06 #8| 0

I tænker aaaalt for meget over at få stacket AA, AK, KQ etc. Der er altså ikke særlig mange action killers vs de her hænder, så dem ska vi nok få penge fra.

Vi har at gøre med en gut der 3-better super light (lille sample, men lad os bare sige 12% 3-bet fra SB vs BTN). Hans stærke hænder som vi ofte stacker anyway ugør måske 25% af hans range. Resten er svage made hands som TT-QQ og en KÆMPE del air der har meeeeget lidt equity i mod os.

Det handler om at maksimere value mod hele hans range og ikke blot den stærke del af den. I og med at der er så få action killers skal vi nok få en masse penge ud af AK, AA, KQ etc., så fokusér på hans air i stedet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar