NL300 HU mod agg

#1| 0

sohm spiller 54/49 med en 3 bet på 29 og en fold til 3b et på 81.

Unødigt at sige men han 3better en kæmpe range, derudover cont better han omkring 85% i 3bettede pot.
Han har cont bettet 3/4 pot oftest, men det er ikke uset at han potter.
hvordan spiller I dette flop?

-IDDQD- sitting in seat 1 with €449.40[Dealer]
sohm13 sitting in seat 2 with €324.70
-IDDQD- posted the small blind - €1.50
sohm13 posted the big blind - €3.00

** Dealing cards to -IDDQD-: K, 4
-IDDQD- raised to €6.00
sohm13 raised to €18.00
-IDDQD- called - €18.00

** Dealing the flop: 9, K, 6
sohm13 bet - €36.00

15-06-2009 16:58 #2| 0

Flatcall imo

Turn bliver spooky, hvis han potter igen

15-06-2009 17:35 #3| 0

Pot / Jam

15-06-2009 17:37 #4| 0

Fold preflop imo. Og adjust så...

Som du beskriver ham straffer han jo tydeligvis dine min-raises, hvis du begynder at calle 3bets med K4s med 108BB stacks.

Hvis du vil forsætte med minraises og calle de her 3bets, så vent til du har en anden slags handske. Enten SC så du kan semi-bluffe mange flops, et par for at floppe set eller 2 høje kort, så du kan spille et top par med en god kicker for value... Disse er perfekte i position til at straffe hans C-bets - K4s spiller skod imo.

Med en PF 3bet på næsten 30 og en C-bet på 85% skal den selvfølgelig have nakken her på floppet for at beskytte imod random . Det der så er max skod er at du må folde til hans skub hvis det kommer til det.

At flatte et flop som her HU med TP imod en aggro fætter er den sikre vej til flere kvaler på senere streets... :)

damster

15-06-2009 18:32 #5| 0

Dybt uenig Damster.

Du vil altså raise/folde TP mod en gut der 3better 30%?

Hvis vi vælger at spille den her hånd, så er det sgu ik for at folde på det her board.
Jeg synes faktisk at et raise her på floppet er semi skidt, da det nok vil få ham til at folde alt vi slår, pånær et farvetræk.

Betal flop, se en blank (non spar non A) på turn, lad ham skyde 2nd barrel og ship så stakken ind.

"At flatte et flop som her HU med TP imod en aggro fætter er den sikre vej til flere kvaler på senere streets... :)"
Ja, men hvis vi bestemmer os for at spille vores K4s på denne måde, må det være fordi vi ikke er bange for marginale spots, imho.
Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil raise floppet her, når nu du endelig rammer noget brugbart. Endvidere er det imo alt alt for exploitable at raise/folde floppet med TP i en 3bettet pot, mod så aggro en gut.

Imo synes jeg problemet ligger preflop. Drop det min bet fis, sig 3*bb istedet for, og fold så evt. til et 3bet.

Skrevet meget hurtigt, håber det gav mening.

15-06-2009 18:46 #6| 0

Nu står der ikke meget om dynamik/villain i OP, men
jeg tror ikke villain bet-folder... Ax, TJ med en spar, QJ med en spar, TT med en spar, JJ med en spar, QQ med en spar, 9x med en spar, måske noget 78 med en spar. Med meget dynamik kan vi smide flere hænder i.

Derudover, føjjj vores hånd er sårbar og kan tit blive træls på turn med alle de ulækre kort der kan falde. Gør det nemt for dig selv og raise eller jam butikken nu :)

Hvorfor er minraise pre skidt, snowking?

15-06-2009 19:21 #7| 0

Hælder mest til at raise til 90 og kalde skub med semi dårlig smag i munden.

Har heller ikke noget imod at calle og evaluere turn. Men hvis jeg alligevel aldrig slipper hånden, så vil jeg hellere ind på floppet.

15-06-2009 20:29 #8| 0

>Ahle
Minraiser du selv fra knap når spiller hu?

Jeg synes bare det er skidt, da du ofte vil komme til at spille meget små pots med villian. Derudover, så strømliner jeg altid mit preflop spil, ergo hvis jeg minraiser, så skal jeg altid minraise, hvilket jeg synes bliver decideret ulækkert med rigtig mange holdings.

Jeg er klar over, at det kan være medvirkende til at villian 3better dig mere light, og du derfor kan komme til at spille flere 3bettede pots i pos mod villian, men personligt er det ikke noget der fungerer for mig.

Især når vi er 100bb+ dyb, synes jeg det er skidt, kan bedre lide det hvis vi er like 40-50bb dybe kun.

"Derudover, føjjj vores hånd er sårbar og kan tit blive træls på turn med alle de ulækre kort der kan falde. Gør det nemt for dig selv og raise eller jam butikken nu :)"

Kan godt følge din tankegang her, men netop som du siger, der er rigtig mange turnkort som kan ødelægge vores hånd, en hånd som i forvejen ikke er stærk.
Derfor vil jeg hellere bruge den som en slags bluff-catcher. OP nævner at villian c-better 85% i 3bettede pots, hvorfor der må være en rigtig god chance for vi har ham slået, så hvorfor forsøge at få ham væk, når vi nu har chancen for at optimere value og fange ham i et bluff?

Blanker turn, kan vi med en meget bedre smag i munden få stakken ind, i stedet for at vi raiser flop, villian shover og vi nok ik er mere end et flip.
Derimod, følger han op på en blank turn, kan vi komme meget bedre ind, og hvis ikke turn blanker, kan vi komme væk relativt billigt. (Ja, han kan bluffe os af hvis den slår en spar, men den chance er værd at tage imo).

15-06-2009 22:22 #9| 0

Nogle gange minraiser jeg, andre gange gør jeg ikke. Det kommer an på villain og mit humør. Jeg kan godt lide at mixe det op og se hvordan han reagerer. Limp kan også være cool. Jeg kan iørvigt fx godt sige 3x, 3x, minraise, 3x, minraise, minraise med vidt forskellige holdings. Det forvirrer og fungerer ret godt synes jeg, men altså, det er vel en smagssag, men skidt synes jeg ikke det er...

Hvad angår flopjam/raise, det er nu ikke kun fordi, at jeg vil "forsøge at få ham væk". Det er dels for at beskytte mine bluffs, dels for value, og så fordi min hånd er pænt sårbar og pænt svær at spille på senere streets-

Jeg synes den der med at calle og så bare stacke af på alle blanke turns kan være lidt klam. Jeg har egentligt ikke specielt meget lyst til at se en Q, J, A, T, og så selvfølgelig alle spar, falde på turn og så se ham bette igen eller CRAI.

16-06-2009 11:03 #10| 0

@ snowking

Det er da godt vi er enige om preflop... :)

"Du vil altså raise/folde TP mod en gut der 3better 30%?"

Nej, du har ret og nu jeg lige kigger hånden igennem igen, så stinker stacksizes til raise/fold, men jeg kan bestemt heller ikke li at flatte. Jeg tror faktisk bare vi skal raise til 90 og calle et push...

"Betal flop, se en blank (non spar non A) på turn, lad ham skyde 2nd barrel og ship så stakken ind."

Der er ingen turn vi vil se jo. Stort set alle kort er scarecards (som Ahle skriver) og udover det er der ingen value at hente fra ham udover bluffs, fordi vores hånd er så marginal.

Jeg tror vi tjener mere på at få ham til at committe flere chips på flop med draws end vi kan hive ud af ham på turnbluffs... Det er vel ca. bottomline for mig i den her hånd.

damster

16-06-2009 17:13 #11| 0

Mod en 30% 3-better er det vel netop supervigtigt at bluff-catche(?), så jeg er med på call-vognen på floppet. Jo mere jeg kigger på hånden, jo mere er jeg faktisk inclined til at kalde flop og gå død på en blank (semiblank?) turn.

@damster

Jeg er dybt uenig i at gå død på floppet, fordi hans calling/shipping-range er: par med flushdraws, straight + flushdraws, Kx som slår os, sets, Ax og flushes... Vi kommer sjældent ind mod hænder vi slår, eller er mere end marginalt foran (vil tro vi snakker 90/10 i vægtning, måske endda mindre).

16-06-2009 17:39 #12| 0

Raise/call. Klart bedste option imo. PF er fint, både klik og call.

17-06-2009 21:08 #13| 0
OP

Tak for svar folks

omkring preflop.
Som standard bruger jeg også 3xbb pre, dog bruger jeg ofte minraises pre i HU som en adjust til folk som 3better meget, ligeledes et limp her og der, som ahle også taler om.

Der er delte meninger om hånden, så hvad der er bedst ved jeg ikke. Jeg foldede til hans cont bet, hvilket er weakt, men i situationen kunne jeg ikke finde det bedste move.

17-06-2009 21:24 #14| 0

@PH

Det er korrekt at vi sjældent kommer ind mod hænder vi slår, MEN det skyldes ikke Villains range, men derimod at vi har en normalt marginal hånd.

Nej, vi skal ikke "bluffcatche" imod en meget aggro fætter. Vi har top par, hvilket vi raiser for value. Ja, det er korrekt at når han skubber, så er vi marginalt foran ofte - men dog stadig foran. Der hvor vi tjener skillinger i det her spot er i de rigtig mange tilfælde, hvor han opgiver potten.

"Vi kommer sjældent ind mod hænder vi slår, eller er mere end marginalt foran (vil tro vi snakker 90/10 i vægtning, måske endda mindre)."

Det har du ret i, men vi kommer i det hele taget sjældent ind - for selvom han nok er LAG PF og en C-betting mofo, så spiller de fleste mere standard, når de ikke connecter på flop. Der hvor det igen bliver syge skub er det det populært kaldes "nosebleed"-poker, men det er nok nærmere NL3000+ end NL300.

damster

17-06-2009 21:29 #15| 0

Turbo gider du ik uddybe din mening?

Respekterer dit spil og er derfor interesseret i hvorfor du mener det er bedst at raise her mod en mand som c-better 85% i 3bettede pots?
Sammenlagt med vores hånd er ret marginal, og derfor næppe kommer specielt godt ind på floppet såfremt han jammer?

Imo vil vi med et raise mere eller mindre lave hånden om til et semi-bluff/bluff?

18-06-2009 08:13 #16| 0

Jeg er meget enig med snowking (bortset fra al det der imo imo imo) :-) .
Call og se turn an. Når han cbetter meget har du vel også floatet ham meget og derfor er der mulighed for en 2barrol på turn hvis du bare caller.
Jeg synes ikke der er mange kort vi ikke vil se på turn, faktisk kun spar og A som snowking også siger. Vi kan trygt folde til et turnbet hvis der kommer spar eller A og ellers skubbe ind over.

imo imo imo

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar