Hey
Villain spiller 26/23/3 og 3-better 14.7% og Fold to 3-bet % på 50 over 4 mulige. Har 180 hænder på ham. Jeg har endnu ikke set ham i noget snavs, så han virker umiddelbart sane nok, og grundet den lille sample har jeg ikke det store på manden.
Går udfra hans ser hero som 27/23/3.4 med en 3-bet % på omkring 7. Jeg tror også han ser mig som sane. Vi har ingen dynamik i denne session
eat 5 is the button
Seat 1: Hero ( $348.27 USD )
Seat 2: Zweig! ( $309.82 USD )
Seat 3: T1ltmAn ( $221.70 USD )
Seat 4: RipUranus ( $260.25 USD )
Seat 5: trogdin ( $55.50 USD )
Zweig! posts big blind [$3.00 USD].
ociNboy posts small blind [$1.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero K♠ J♦
T1ltmAn raises [$6.75 USD]
RipUranus calls [$6.75 USD]
trogdin folds
Hero raises [$28.50 USD]
Zweig! folds
T1ltmAn folds
RipUranus calls [$23.25 USD]
** Dealing Flop ** J♠, 8♣, 9♦
Hvilken linje mener folk er bedst, og hvorfor? Folk med oneliners frabedes at skrive, vil helst gerne se lidt argumentation bag folks meninger.
NL300 - Hvilken Linje?
Fold preflop. Tvivler meget stærkt på at du kan spille KJo OOP i BB mod UTG og/eller UTG+1 profitabelt mod nogle som spiller friskt og ikke folder synderligt til 3 bets (50%). Synes virkelig ikke at spottet er særlig nice at squeeze i.
Tja det flop rammer LIGE i hans call-call linje med en række par som 99/TT/(JJ) eller en SC.
Konklusionen må være at vi så skal c/f eller b/f det flop. Hælder klart mest til c/f da jeg ikke kan se nogle specielle merits ved at bette.
Wow til C/F fold...Det må da være den værste flop linje hero kan tage..
Synes sagtens dit squezze kan forsvares...især hvis villian åbner light UTG og folder lidt til 3 bets...
Flop er tricky...Alt andet end C/F kan forsvares imo...
okay wow @ Razgas melding vedr. C/F, det virker ikke særligt fedt imo.
Vi har en solid bluffcatcher, så jeg er nok mest til C/C og C/decide turn. Vi får ikke rigtigt value af noget ved at bette. Sure vi beskytter vores hånd, men han raiser vel Tx, QQ og made hands når vi stikker ud. Så imo hvis vi better er det for at bet-folde, og jeg hader at bet-folde toppar i 3bettede pots.
Anyways, forstår ikke du squeezer en UTG åbning og et UTG+1 call med KJo. Vil langt hellere have 76o eller noget i den dur i det spot, da vi slipper for svære postflop spots. Muck preflop herfra, måske call hvis UTG+1 er helt blank.
Jeg c/f sku heller ikke flopped TPGK her. Ud fra en antagelse om han hans range er skewed meget mod PP's, og han derfor ofte blot folder han et PP mindre end 8 så checker jeg nok til ham, med en forventning om at han ofte selv checker bagpå. Skyder han flop betaler jeg, og folder hvis han skyder igen på turn.
Jeg er enig med Walth.
Vil supplere med, at vi sateme ikke trækker value fra en særlig god range ved at bette.
Jeg er enig med Walth.
Vil supplere med, at vi sateme ikke trækker value fra en særlig god range ved at bette.
Well ja okay. Vi skal nok cc. Mente egentlig med min kommentar at vi i hvert fald ikke skulle bette :)
jeg hader at bet-folde toppar i 3bettede pots
Lige præcis
C-c er ok, for vi er imo godt foran hans range her. Jeg vil dog helst bet-call/bet-raise her, da jeg føler de fleste raiser ALT der har så meget som snittet det her board, og selvom det er hænder m decent equity, shipper jeg stadig ind her. Han har obv 88 og 99 en sjælden gang i mellem, men jeg ser 0 QT i hans range, mens JTs, J9s, T9s, T8s og 98s nok er en større del...
Iø, vil hellere calle end squeeze pre
Jeg kan ikke se problemet i at bette. Hero er nærmest aldrig bagud på det her flop, og der er et shitload af kort, der kan miste vores action eller give os 2nd best. Man kan dog argumentere for, at hvis man checker det her flop med en missed AK/AQ (for whatever reason, jeg siger ikke man skal, men jeg ser folk gøre det), kan der være merits for at underreppe her.
Squeeze pf er ret standard. Call er decideret horribad.
/AB
Ikke for at highjacke, men hvorfor i al verden vil du hellere squeeze end calle her?
Jeg vil meget hellere squeeze den del af vores range vi skal checkfolde ofte på flop, lave sc og suitede 2-3gappers, medium connectors og suited junk a la K2 og 93 (når vi skal bluffe). Hvis vi har en god idé om at villain caller wide, kan vi sagtens 3bette KJo for value, det tror jeg bare ikke vi har nok info til endnu. Og selvom jeg er mega pos-liderlig, vil jeg hellere spille en mindre pot OOP m tpgk/overs, end en stor pot med initiativ
@Pow
Kan du ikke lige uddybe hvorfor han har 0 QTs i sin range, hvis han har J9s, T8s osv?
Villain har ikke fuldt buy in??
Standard må være fold pf, enkelte gange kan man squeeze.
Jeg er - som de andre - helt uenig i Razgas linje.
Dog undrer det mig meget at ingen foreslår CRAI på flop - synes det er den mest naturlige linje. Det kan nemlig godt ligne et flop du giver op på og dermed stikker villain ofte ud med air. Desuden kan du få action fra drawhænder.
Jeg hader ikke C/C med planen om at få den ind på blank turn, men der er trods alt en del kort på turn vi ikke vil se.
Jeg bryder mig ikke meget om bet-flop da du nærmest overrepper din hånd i den forstand at bordets tekstur er relativt dårligt at c-bette med hvis du har air. Desuden vil du med denne linje få svært ved at få pengene til midten hvis han caller flop.
Min umiddelbare konklusion er at CRAI er at foretrække.
@Razga:
"Konklusionen må være at vi så skal c/f eller b/f det flop. Hælder klart mest til c/f da jeg ikke kan se nogle specielle merits ved at bette."
og
"Well ja okay. Vi skal nok cc. Mente egentlig med min kommentar at vi i hvert fald ikke skulle bette :)"
Det hænger da overhovedet ikke sammen? Sjovt som der pludselig kan ændres mening :)
@n1co18
Fordi QTs er en dårligere hånd at calle et 3bet med, end de andre hænder og jeg kan ikke se nogen sane spiller calle et åben og derefter calle et 3bet med QTs, men derimod godt kan se dem gøre det med lavere sc, fordi de rammer flere flops bedre vs heros 3bet range. Jeg ser dog en del flere PPs i hans range, og det er faktisk argument for at checke ned her, og 3bette ham med helt syg frekvens, fordi det er så uprofitabelt at setmine 100BB dyb