Vil gerne have kommentarer til optimal betsize på floppet og turn. Umiddelbart ret standard.
Spewartist spiller noget 35/27/3 åbner ret light men folder meget til 3bets og virker ikke til at være så spewy som hans nick antyder. Miiamiia er bare donket 47/10/0 så ham giver jeg ingen credit. Jeg har ikke planer om på noget tidspunkt at folde på det aktuelle flop, eller på nogen turns.
Hvad er den optimale betzize så vi lader 66-1010 peele floppet, samtidigt med, at vi holder betsize i en størrelse, så villain har mulighed for at lave noget dumt.
Har selv nogle tanker men dem gemmer jeg lidt endnu :)
***** Hand History for Game 1074300510 *****
$300.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 03, 10:21:35 ET 2008
Table 40 BB Sit Down 150 3 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: SpewArtist ( $506.10 USD )
Seat 2: tedleo ( $268.50 USD )
Seat 3: ChickenPie1 ( $111.75 USD )
Seat 4: kochman ( $465.24 USD )
Seat 5: brygull ( $325.01 USD )
Seat 6: miiamiia ( $556.16 USD )
brygull posts small blind [$1.50 USD].
miiamiia posts big blind [$3.00 USD].
Dealt to kochman [ K♣ K♦ ]
SpewArtist raises [$12.00 USD]
tedleo folds
ChickenPie1 calls [$12.00 USD]
kochman raises [$55.00 USD]
brygull folds
miiamiia calls [$52.00 USD]
SpewArtist calls [$43.00 USD]
ChickenPie1 folds
** Dealing Flop ** [ 4♣, 4♦, 3♥ ]
miiamiia checks
SpewArtist checks
kochman bets xxxxx
miiamiia folds
SpewArtist calls xxxxx
undlad venligst kommentarer som Pot flop call shove og lign :)
NL300 KK 150bb
På så tørt et flop i en 3-bet pot er det vel ret standard at bette halv pot + et par $ for fornemmelsens skyld.
I en pot på 166.5 ville hald pot være 83.25, jeg tror at 88$ ville være et fornuftigt bet.
Ved ikke om du havde tænkt dig at det skulle være mere avanceret, såsom at bette under halv pot, men jeg synes nu at der er noget dejligt simpelt over strømlinede bets.
OK. Mine tanker er også henledt på evt turn action. Hvis vi better ½pot vil potten være 357$ på turn og vil efterlader 320$ i en 100bb pot vil det scenarie selvfølgelig være standard derefter at skubbe turn. Men tror bare ikke man kan forvente, at villain stacker med 66-JJ på turn.
Da han caller sætter jeg ham på et mellempar faktisk op til QQ og self. floppet hus. Måske har han en slowplayet AA engang imellem, men det er så bare tough. Jeg folder obv aldrig her.
Efter jeg havde spillet den hånden kom jeg til at tænke over om et C/R allin ikke er den bedste linje. Villain bliver jo nødt til at bette mange af sine made hands for at beskytte sig mod mine mulige 6 AK/AQ outs. Ydermere får jeg ikke mere actions af hans floats hvis jeg jammer turn. hvad siger PN til de tanker ?
Lader jeg ikke villain spille mere eller mindre perfekt mod mig ved bare at jammme turn ?
Har iøvrigt eksperimenteret lidt med CR Raptors " head eksplosion bets ", hvis folk kender til ham ? og tror faktisk det kan være en sjov linje at tage :)
Action går på turn:
** Dealing Flop ** [ 4c, 4d, 3h ]
miiamiia checks
SpewArtist checks
kochman bets [$89.25 USD]
miiamiia folds
SpewArtist calls [$89.25 USD]
** Dealing Turn ** [ Td ]
SpewArtist checks
kochman bets xxxxx ?