NL300, set paa river hvor alt completer

#1| 0

Villain 1 er regular og spiller 24/20. Villain to er ogsaa regular og en aggro en af slagsen.

BossMedia Game #1734880866: Table Table STR TH 11 - €1.50/€3.00 - No Limit Hold'em - 20:33:27 - 2009/08/19
Seat 3: scheletor (€104.01)
Seat 4: Villain 1 (€306.00)
Seat 5: Uffefh (€324.30)
Seat 1: Villain 2 (€300.00)
Uffefh posts the small blind of €1.50
Villain 2 posts the big blind of €3.00
Villain 1 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Uffefh 7 7
scheletor folds
Villain 1 raises €10.50
Uffefh calls €10.50
Villain 2 calls €10.50
*** FLOP *** 4 7 8 Pot 30
Uffefh bets €23.62
Villain 2 folds
Villain 1 calls €23.62
*** TURN *** 4 7 8 2 Pot 76
Uffefh bets €59.05
Villain 1 calls €59.05
*** RIVER *** 4 7 8 2 6  superkort. Pot 195
Uffefh?

Jeg leader floppet da et CR stinker af styrke med Villain 2 siddende I baghaanden og da jeg (som jeg tror de fleste regs g0r) leader med 7’ere, 8’ere, 5’ere og 6’ere her.

Jeg ser ikke villain 1 som vaerende specielt aggro, saa er det bare et C/F paa river?

20-08-2009 20:34 #2| 0

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg bryder mig om dit call PF eller ej. Umiddelbart spiller 77 jo utrolig skidt mod en 24/20-spillers opening-range på BTN (4-way). Jeg ville nok 3bette eller folde. Dog vil jeg meget gerne høre dine tanker bag dit call, så jeg eventuelt kan blive klogere på den front og reevaluere min egen taktik.

Jeg synes egentlig, du spiller hånden på bedst mulig facon, og på river må du vel hellere ty til et check/fold. Det ulækre er dog, at jeg tvivler på, villain1 caller turn med et nøgent FD, men det kan dog godt være, han vurderer, han har implied odds pga. den styrke, du repper ved at leade ud i to mand på så vådt et flop. Ellers har han sikkert et flot combodraw, der completer. Mmm... check/fold it imo.

20-08-2009 20:50 #3| 0
OP

Selvom det nok er marginalt -EV at calle med 77 pf imod en 24/20'er, giver det nogle nemmere postflop beslutninger. 77 ender tit som et mellempar og kan vaere rigtig svaer at spille som et resultat.

20-08-2009 21:45 #4| 0

Hvis det er -EV at kalde preflop er det da lige meget om der er nemme beslutninger postflop, da hånden skal foldes preflop!!

Hvis villain2 så ydermere er en aggressiv regular som kan squeeze preflop, så er det helt skidt at kalde. Hvis der sidder en donket calling station i big blind, så har jeg ikke noget imod at kalde preflop da vi ofte ender i en 3-way pot med en calling station.

I den givne hånd ender du ofte OOP HU mod en formodet dygtig spiller -- altså de gange hvor villain2 ikke squeezer dig ud af potten!

Anyway, som spillet er det helt standard at leade for at trappe villain2 på mellemhånd. Jeg better mere på flop og turn for at sætte et shove op på river.

River er lidt klam og havde vi nu bettet lidt mere på flop og turn, så havde vi et easy shove. Som spillet shover jeg bare :) Villain har sjældent flush og 5x her.

Jørn

20-08-2009 22:00 #5| 0
OP

@ Thyssen og PokerPrince

Point taken mht pf.

@ Thyssen

Better du fuld pot i de her spots? I saa fald gaar jeg ud fra du ogsaa g0r det med f.eks. 55 her - f0lger du saa ogsaa op med et fuld pot bet paa turn?

20-08-2009 22:11 #6| 0

Hvis jeg skal være ærlig så leader jeg nok ikke 55 her, men det er dog ikke utænkeligt.

Jeg har lavet nogle videoer om betsizing for pokeruni og har i den forbindelse lavet et regneark som fortæller hvor stor del af potten du skal byde på 3 streets for at komme allin på river: www.pokeruni.dk/bet-sizing-part-ii (der er link til regnearket).

I dette tilfælde er potten $30 på floppet og stacks ca $290, dvs. SPR = 9 og et opslag i tabellen fortæller dig at du skal bette 83% af pot på flop, turn og river: 25 på flop, hvilket giver pot 80 på turn, hvor vi better $66, hvilket giver en riverpot på 212 hvor vi jammer 185.

Jørn

21-08-2009 02:42 #7| 0

Leader du med FD's her?

Jeg kan bedre lide at check/raise floppet (måde med FD's, og derfor også med sets). Balancering kan dog laves på mere end en måde.

21-08-2009 03:04 #8| 0

Preflop varierer en hel del efter ens eget spil generelt synes jeg. Fair nok det nok isoleret set er slightly -EV, men jeg har f.eks ikke selv 77 i en 3bet/fold range nogensteder, og generelt meget få hænder i en sådan. Ude af pos gør det obv en del sværere, men jeg vil gerne have en del hænder i min calling range her, givet bb ikke er en super frisk squeezer.

Som spillet er jeg med Thyssen, dårlig sizing gør beslutninger sværere.
Super drawheavy, masser vi kan charge, og vores river shove bliver for stort nu. River nu tror jeg er close mellem checkfold eller shove, men shove virker som en overall bedre plan for at kunne merge bedre =)

21-08-2009 09:50 #9| 0

@Jensen

Det er helt oplagt at leade både med (gode) flushdraws og sets her, da vi fanger vilain2 på mellemhånd.

Ulemperne ved et check-raise er:

(1) vi lukker villain2 ud af hånden (hvis han har 98 og det går check-check-bet-raise, så insta-mucker han, mens han ofte kalder et lead)
(2) villain1 c-better altså ikke særlig tit på det board: super-drawheavy + 3 way pot betyder at han nok checker meget air tilbage. Vi risikerer dermed at give to villains et free card på et super drawheavy board og da vi også tilbyder gode implied odds pga af styrken af vores hånd (vi folder cirka aldrig til en 4,5 eller turn/river) så er det skidt.

Isoleret set er det sjældent en stor fejl altid at leade sets uanset antal modstandere og boardteksture.

Jørn

21-08-2009 10:53 #10| 0

Fandme nogle guldkorn du kommer med Thyssen :D overvejer at gennemsøge hele forummet for dine comments, de er virkelig velovervejet og man undgår at komme i nogle grimme spots..

Det egentlig tankevækkende hvor meget blockbet, valuebet, infobet, osv, kan gøre af forskel så man ikke sætter sig selv i vanskelige spots..

21-08-2009 12:29 #11| 0

Jeg kan ærlig talt ikke se hvad der er galt i betsizing, når man balancere det. Så skal vi også til at leade fuld pot med TP, mellempar, FDs, SDs og luft - desuden er det kun et meget lille ovetbet af potten, hvis vi shover river nu.

Jeg shover, kan ikke se villain sidde med en bedre hånd. Betsizing fin imo.

21-08-2009 14:59 #12| 0

@ManCini

Når vi har en ekstrem stærk hånd som er tilfældet her, så vi vil allin så hurtigt som muligt. 2 streets vil være svært da det kræver vi better 1,7x pot. Ergo går vi efter 3 street.

Vi har mange muligheder, men en nem måde er at bette det samme på alle 3 streets og det er altså 83% pot. En alternativ og måske lidt bedre betsizing vil være 100% pot flop, 90% pot turn og 75% pot river.

Jeg kan ikke lide "små" bets på flop og turn og shove stort på river, da vi dels risikerer at skræmme villains KK væk og dels giver bedre implied odds til draws.

HVIS de to villains er observante ang. vores betsizing, så er vi nødt til at balancere ved en gang imellem at bette mindre med et set eller vælge samme betsizing med andre hænder. Jeg foretrækker klart det sidste!

Jørn

22-08-2009 01:11 #13| 0

@Thyssen, andre
Er river ikke en for stor action killer til at der vil være value i et shove? Jeg tror også sjældent at villain har ramt bordet her, men er det omvendt ikke sandsynligt at Hero selv kan have ramt den her nok gange til at en tænkende modstander folder et overpar? Har meget svært ved at sætte ham på en hånd her. Ville overpar ikke raise floppet i de fleste tilfælde?

23-08-2009 02:12 #14| 0

Overshove river? A hva?

Der er intet value at hente på river..

Hvis han alligevel aldrig har FD/5x så check river og induce-snap, eller fold de gange vi læser hans sjæl :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar