NL300 Turn move?

#1| 0

Jeg har stort set lige sat mig ved bordret. Jeg har ikke noget read på villian. Både mig og villian har 300$.

9/10 gange better jeg floppet, men her checker jeg for at mixe det op. Mit spørgsmål er hvad jeg gør mod hans 100$ raise?

Villian posted small blind ($1.50)
WeeEEee posted big blind ($3)
Dealing Hole Cards(A 10)
Hero raised for $12
Salmo1 folded
burresen folded
prebs85 folded
Villian called for $10.50
WeeEEee folded
Pot: $27
Dealing the Flop(A 2 8)
Villian checked
Hero checked
Dealing the turn(10)
Villian bet for $15
Hero raised for $42
Villian raised for $100

05-09-2007 18:17 #2| 0

Stik ud 10 ud af 10 på flop når du ikke kender modstanderen

Som spillet skubber jeg turn.

05-09-2007 18:18 #3| 0

er det SH?
noget read på villain?

Det ligner faktisk et muck men kommer sikkert allin her. push

05-09-2007 18:19 #4| 0

Instaskubber og forventer at se alt muligt lort fra aj til a8 til kq kj.Kun 88 og 22 slår dig her.Som spiller kommer jeg ALDRIG væk fra den her.

GA

06-09-2007 10:42 #5| 0

@johnson12
Ja det er SH. "Jeg har stort set lige sat mig ved bordret. Jeg har ikke noget read på villian." Det besvare vist det spørgsmål.

@alle
Grunden til jeg har postet denne hånd er jeg blev i tvivel om hvorvidt man skal overveje at calle. Jeg er helt enig med jeg ikke kommer væk fra den her på turn. Men hvis jeg skubber smider han vel alle hænder, udover set. Okay måske caller han med A8, men ellers smider han alle hænder. Er jeg helt væk her?

06-09-2007 14:01 #6| 0

Jeg kan godt li et flopcheck ind i mellem, da det er mod en ukendt og der er ikke nogen grund til at bygge en stor pot kun med toppar. Derudover får du ofte aktion fra svagere hænder med et flopcheck.

På turn caller jeg bare hans reraise til 100$, da vi sidder i pos. Jeg forventer at han stikker ud på river, som bliver callet/raiset alt efter hans bet.

06-09-2007 14:13 #7| 0

Flopcheck er imo fint nok - std bør dog være at bette.

Call turn og reevaluer river.

06-09-2007 14:15 #8| 0

Jeg kan også godt lide et flop tjek her af og til, intet galt med det.

Som spillet.....bah - Nasty spot synes jeg - Jeg ser ham ikke lave et spædt reraise her med KQ eller lign - så jeg caller bare turn, for at calle stort set any river.

Mickey

06-09-2007 19:08 #9| 0

Skidt spillet! Du skal jo stikke ud på floppet!! Det er svært at se hvor du står men villain viser jo meget styrke ved at reraise dig efter sit eget bet. Problemet er især at din er underreppet efter dit lorte flopcheck men vi er bekymrede for de mulige sets 22/88

Som Fitty....call og reevaluer river

Julle

06-09-2007 19:11 #10| 0

Desuden holder din undskyldning om at mixe det op heller ikke, idet du lige har sat dig ved bordet!

Julle

06-09-2007 19:12 #11| 0

lorte flopcheck? skidt spillet?

lol.

06-09-2007 19:52 #12| 0

juliane

Hvor blank er du?

06-09-2007 20:37 #13| 0

Flopcheck er godt, grimt spot. Jeg shover nok.

06-09-2007 20:45 #14| 0

caller bare turn fordi vi folder alt som vi er foran ved at skubbe

06-09-2007 21:12 #15| 0
Pokernets ME vinder !

Forstår ikke du vil mixe det op mod villains du INTET aner om? Det giver i hvert fald ikke mening for mig.

Som spillet caller jeg bare her, og afventer villains river-action.

06-09-2007 21:17 #16| 0

Er folk holdt op med at c. bette siden flopcheck er så vellidt?

06-09-2007 21:21 #17| 0

skodko, behøver vi være stoppet med at c-bette for at tjekke floppet af og til ?

Mickey

06-09-2007 21:22 #18| 0

jeg er også på call turn call/push river. Flopchecket er selvfølgelig fint nok.

06-09-2007 21:26 #19| 0

@mickey

Nej men udfra reaktionen her, ser det da ud som om at folk nærmest mener det er standard, hvilket jo ikke rigtig holder hvis vi repper hver gang med 76 etc.

06-09-2007 21:34 #20| 0

"Nej men udfra reaktionen her, ser det da ud som om at folk nærmest mener det er standard, hvilket jo ikke rigtig holder hvis vi repper hver gang 76 etc."

Jeg forstår ikke helt din sidste linie.

Mod en std. villain på dette level kan jeg godt lide et tjek på floppet - det er WA/WB, og vi får maksimeret vores value ved at tjekke her.

Mickey

06-09-2007 21:35 #21| 0

Hælder også til turncall her og så må vi se på river.

06-09-2007 21:40 #22| 0

De fleste villains på lads NL300 er tænkende imo. Derfor må en stor del af dem også forventes at vide, at vi kun checker hvis vi har esset, og altid repper det, hvis vi ikke har det.

Dermed ikke sagt at man ikke kan checke det en sjælden gang i mellem, men det skal ikke være default play.

06-09-2007 21:48 #23| 0

@mickey

Meningen var: Vi repper vel hver gang vi ikke har ramt her?

06-09-2007 21:50 #24| 0

skodko - det er da med til at forvirre de tænkede villains vi er oppe imod - i dette tilfælde aner vi ikke noget om villain, så vi aner ikke om han er über donk eller regular - Jeg kan godt lide at yde pot control, samt at lade min modstander fange noget han kan putte penge i potten med.

Det skal lige siges, at hvis turn blanker, og villain igen tjekker, så tjekker jeg bag, for at calle et bet eller VB river.

Når jeg senere i sessionen kender villain, så spiller jeg ham selvfølgelig anderledes.

Mickey

06-09-2007 22:07 #25| 0

"Når jeg senere i sessionen kender villain, så spiller jeg ham selvfølgelig anderledes."

Når du kender ham(og han kender dig) kan du begynde at spille fancy mod ham(checke flop).

06-09-2007 22:24 #26| 0

Jeg synes diskussionen vedrørende flopcheck er lidt unødvendig.

Vi kan fint argumentere for at vi skal skyde 100% flops HU, men ud fra de samme argumenter som mickey, ser jeg det altså som ganske fint at checke floppet af og til - som jeg skrev i mit indlæg øverst i tråden, synes jeg dog også std. bør være at stikke ud - men vi kan vel godt afvige fra std. linierne i enkle tilfælde.

06-09-2007 22:25 #27| 0

Tanker om flopcheck:

Mange skriger flopbet, hver eneste gang der bliver ramt - Dette er FORKERT! Hvis du konsekvent cbetter floppet når du har ramt, er det jo en katastrofe, når vi checker. Så er vi jo nemme at læse.
Nu spiller vi så denne hånd i position, hvorfor det ikke bliver muligt at c/r eller c/c, hvilket jeg også mener skal være i ens arsenal. Fordelen ved at kunne håndtere et mix up af ens spil er, at du for det første bliver langt mere tricky for de modstandere, som rent faktisk lægger mærke til sådan noget, på denne "forholdsvis lave limit". Men måske vigtigere, så er det med til udvikle vores spil, så vi på langt sigt også vil kunne klare os på fx NL600, hvor folk begynder at være rigtig gode.

Den aktuelle hånd: Jeg better floppet her. Vi har ikke noget read på villain, vi har ingen dynamik og ingen table image (eller har vi?), hvilket er ret vigtigt. Jeg vil gerne undgå et sick spot som denne, og ærlig talt, jeg aner ikke hvad jeg ender med at gøre her, men jeg går sikkert broke. Aner bare ikke hvordan, da der er fordele både for, og imod et shove og call og gå broke på river.

06-09-2007 23:32 #28| 0

Nu var det jo ikke lige mit flop check jeg ville have feedback på, men da jeg kan se det har skabt en større debat kan jeg da godt lige runde det.

Da jeg skrev jeg con. better floppet 9/10 gange var det nok en underdrivelse da det mere er 99/100 gange. Jeg gør det her og det kan jeg godt være ked af med turn action, men det er jo lidt forsent. Men Jeg mener jeg for rigtig meget ud af aldrig at gøre det samme. Det gør det mere besværligt at læse mig, og det er jo ikke sådan at det kun er villian der ser dette move, idet der sider et par regulars ved bordret. Jeg kommer aldrig til at bette 100/100 på flops like this one. Jeg vil godt understrege standart er at con. bette!!!

@Bastardo
Vi checker også engang i mellem med sets, 2 par, draws og luft. Ellers bliver det jo for nemt at læse. DETTE ER IKKE STANDART, men vi gør det en gang i mellem!!!

@walth
Som jeg allerede har været inde på er der også andre ved bordret der ser dette move (hvis de ellers kigger efter). Så det er jo ikke kun for Villians skyld.

@ManCini
Vi har stort set lige sat os så der er ikke rigtig noget table image/dynamik. Jeg ville også gerne kende villian i denne hånd, men det gør jeg ikke. Jeg er enig i dine tanker om ikke altid at gøre det samme da man bliver for let at læse.

Som jeg kan se vil de fleste calle og se river an. Men kan jeg ikke lige høre en plan for hvad vi gør alt efter hvilke kort der kommer og hvilket move villian laver? Det er jo ingen ide i at calle hvis man ikke har en ide om hvad man gør på river.

06-09-2007 23:42 #29| 0

Preflop og flop er fint.
Shove turn.

07-09-2007 02:12 #30| 0

Retter lige i mit indlæg. Jeg mente selvfølgelig "Call og reevaluer river"

Julle

07-09-2007 02:20 #31| 0

@ AndersDen: kan godt se din pointe men er det ikke bedre at variere imod spillere som du har reads på? Desuden synes jeg linjen er risky fordi det er sværere at se om villain pusher fordi du viser svaghed på flop eller om han har en monsterhånd - især uden reads.

Julle

07-09-2007 02:55 #32| 0

Call, c-c river mindre end T og håb på at slå mindre to par eller et fint es.

Det eneste man er foran på turn er et draw, og det tror jeg ikke på man får et reraise fra.

07-09-2007 12:54 #33| 0

@juliane
Jo det er risky. Og ja, problemet med denne hånd er nemlig jeg ikke ved om han reraiser fordi jeg underrepper min hånd. Jeg er ret enig med dig. Der hvor vi ikke er enige, er om det er det værd. At jeg ved at spille denne hånd "dårligere" og med mindre profit taber i længden. Jeg tror nemlig ved at gøre dette vinder jeg mere på andre hænder, altså det tabte hentes ind igen.

Det kommer vel så ned til om det kan betale sig at variere sig spil mod ukendt villian. Jeg vil tro det godt kan af følgende grunde:
1: Der sidder andre ved bordret der også ser ens play.
2: Kan vi få ham til at tro det er vores standart play fremover vil meget være vundet. Husk han prøver vel også at få et read på mig.

Jeg er jo ikke helt sikker i min sag, så jeg er åben for mod argumenter, også gerne fra andre.

07-09-2007 16:37 #34| 0

@ AndersDen

Altså udgangspunktet for debatten er jo denne hånd. Hvis du vil pleje dit image ved bordet ville jeg helt sikkert finde en billigere hånd at gøre dette på.
De følgende grunde du kommer med... Hvad er din egen plan på turn efter hans reraise? Hvis du folder holder argumenterne ikke - ellers forstår jeg dem ikke. Skal du ikke til showdown for at dette kan have nogen effekt og det kan blive dyrt men også godt hvis han tror du bluffer.
Den eneste løsning jeg kan se i forhold til din valgte linie er at calle ham ned som hardkAre foreslår. Jeg tror kun du får yderligere action ved at reste hvis du er slået (med mindre han er total donk men så skal han sgu nok gå allin på river alligvel!).

Er vi ved at konvergere i vores uenighed, Anders :) ?

Julle

07-09-2007 16:56 #35| 0

@juliane
Da jeg checker floppet har jeg jo ingen ide om det bliver dyrt senere. Det er ingen tvivel om jeg gerne ville have bettet floppet i bagklogskabens lys, men jeg har slet ikke den info på floppet. Det jeg prøver at sige er at timingen er pisse uheldig/dårlig (hvis det sidste er tilfællet vil jeg gerne høre det, men indtil videre har jeg ikke hørt nogle gode argumenter for dette.)

Jeg valgte lige som de fleste andre er inde på at calle for jeg troede ikke med han ville calle et skub med en dårligere hånd.

Hero called for $73
Dealing the river(Q)
Villian checked

Hvad nu?

07-09-2007 17:07 #36| 0

Her tror jeg faktisk jeg skubber. Hvis han skulle have settet er det tricky spillet men nu sætter jeg ham nærmere på A2/A8

Julle

07-09-2007 17:15 #37| 0

@ AndersDen: angående uheldig/dårlig mener jeg bare bare at det er bedre at leade floppet imod ukendte spillere - på den måde får du mere info - sådan ser jeg det i hvert fald men jeg er villig til at høre andres mening. I øvrigt er det en god, lærerig debat (for mig) og interessant hånd at efteranalysere.

Julle

07-09-2007 23:09 #38| 0

@juliane
Ja, jeg syntes også der er noget at diskutere. Vi er åbentbart de eneste.

Resultatet blev jeg skubbede river og fandt fold knappen hurtigere end jeg kan sige pis!

Det fik mig jo til at tænke på hvad han havde på hånden. Det eneste jeg syntes der giver mening nu, er KQ eller KJ. Og hvis han havde det skulle jeg jo have skubbet turn.

Vinsmagning hos Phillipson.... det forklare stavefejl....

08-09-2007 01:08 #39| 0

@ AndersDen

Jamen det skulle du måske men hvis du tænker tilbage til hånden igen, ville du så have gjort det imod en anden spiller readless? Jeg synes det var en fin løsning givet dit flopcheck som jeg stadigvæk ser som en fejl når du ikke har spillet imod ham før. Ellers igen nogle gode ting vi har fået diskuteret så tak for det. Vi mødes nok senere til fremtidige diskussioner :)

Julle

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar