NL400, 1010 4-betting

#1| 0

Villain 41/30/uendelig og ny ved bordet med en stack på 327. Jeg dækker.

Foldet til mig på knappen, jeg siger 15 med TT, han siger 74 fra SB, jeg skubber.

Kommentarer?
06-05-2006 11:48 #2| 0

I like...

Hans handrange er langt større end AA/KK/QQ/JJ.
Et call er næsten forfærdeligt (da floppet sjældent vil være rart), så det er raise eller fold.

Mod sådan en modstander går jeg all-in og evt. broke. Du vil jo have gode muligheder for at tage hans stack efterfølgende.

Jeg vil formode, at han godt kan kalde med noget du er langt foran, når han har 41/30.

06-05-2006 12:20 #3| 0

Jeg folder

06-05-2006 12:28 #4| 0

Hmm...

Skaber for meget varians for min smag. Mod ukendt villian mucker jeg bare TT i den her situation

06-05-2006 13:33 #5| 0

Jeg mucker oz... Pengene laver vi sgu postflop drenge på nær med AA og KK eller dårligere hænder mod hvad vi ved er 100% donkeys...

damster

06-05-2006 14:12 #6| 0

Den er grim, det er ikke almindeligt at folk går meget amok preflop med 3-bets. Så medmindre du specifikt har set ham være ude på balade preflop så ville jeg enten mucke eller tage et flop (og lade ham hænge sig selv med værre hænder).

06-05-2006 17:49 #7| 0

TT er ikke min favorit hånd at pushe med her - så hellere AK eller air. Medmindre han er tilpas donkey til at kalde her med 99< ?

07-05-2006 05:15 #8| 0
OP

Hmm, lidt delte meninger hér. Jeg er dog efterfølgende blevet mere og mere glad for mit push af følgende årsager:

- Villain 3-better til 76 ud i en pot på 20. Det ligner ikke ligefrem en hånd, der gerne vil se et flop, og lugter temmelig voldsomt af underpairs til mit - like 55-99. JJ er selvfølgelig også en mulighed.

- Der er flere problemer, ved at calle. For det første, er der en hel del flop, jeg vil have meget svært ved at spille. Hvis jeg samtidig har ret i hans handrange, vil han -heller- ikke være tosset med nogen flops, og jeg kan derfor ikke hente noget value af dem.

- Som Sasuke siger, så vil han hellere skubbe med AK eller air. Hvis villain bare tænker et sekund over, at jeg tænker i samme tankegang, kan han umiddelbart godt calle med <99.

- Jeg har villain umiddelbart til venstre for mig. Hvis villain har tænkt sig at sidde ved bordet ret lang tid, har jeg ikke tænkt mig, at skulle sidde og få på nakken af ham, hvad han ellers umiddelbart lægger op til. Hvis jeg tager et stand allerede ved første re-raise, kan jeg måske få ham til at dæmpe nakke-lysten - i hvert fald mod mig.

Af ulemperne forligger naturligvis:

- Jeg kan banke direkte ind i et run for 20/80 og bruge lidt af min træk-ud-kvote.
- Hvis villain ingenting har, folder han sandsynligvis, hvorimod han godt kunne skyde en del flops.
- Han kan måske folde mindre pockets, han efterfølgende kan hænge sig i.

IMO opvejer fordelene ulemperne.

Villain tyrecallede i øvrigt med 88 og jeg tog hjem. Han skred umiddelbart efter, så min metagame-overvejelse gik ligesom lidt i vasken.

- AB

07-05-2006 10:27 #9| 0

Du har sikkert fået en fin lille note :)

07-05-2006 12:35 #10| 0

I like it :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar