NL400, 6 handed.
Relevante stacks:
Hero (SB) $838
Mr. aggressive (BB) $1493
Calling station (MP) $366
Action: Jeg får 10♦ 9♦ i min small blind. Calling station limper, jeg completer og mr. aggressive gør det til $24 (altså 6 gange BB). Calling station caller ;)
Reads er som navnene antyder.
Dog har mr. aggressive ikke tidligere raiset stort fra sin BB når der har været limpers udover mig i SB. Jeg vil blive overraset hvis Mr. Aggressive viser andet op end AK/66+ ved et showdown.
Mr. aggressive har re-raiset en del i store puljer, som regel med et fold fra modstanderen som resultat. Dog 2 showdowns jeg kan huske, og dér havde han varene.
Kan et call fra min side forsvares hér, min position og raisets størrelse taget i betragtning?
Jeg valgte at calle, bl.a. pga:
- Mr. aggressives og min stack
- Calling station i hånden kan evt. hjælpe med at calle mr. aggressives cont. bet og derved forbedre mine odds til et draw.
Jeg forventer at skulle floppe minimum 2 par eller et godt draw for at kunne fortsætte med hånden.
Er det et easy call? Easy fold? Eller marginalt?
NL400, 109s i SB, semi-deep.
Med 200xBB stacks, er det i princippet okay at calle any two mod en aggressiv modstander.
Suited connectors gør sig bedst i multiway pots, så det er fint at calling station er med.
Stadig tror jeg ikke altid jeg vil calle her. Du er ude af position, du er ikke preflop agressor, hvilket gør at det muligvis er sværere for dig at extracte, og strengt taget tror jeg ikke du har odds til et call (du flopper to par 1 ud af 50, flush draw omkring 1 ud af 8 og OESD omkring en ud af 15).
Jeg ville calle i position, men synes godt at et fold kan forsvares OOP, med den range du sætter ham på. Det er ikke fordi du stacker ham når han har 66-99.
Et call er fint, netop med de begrundelser du giver, men jeg synes også det er fint at folde her. Eftersom det er 6xBB, er det lidt trivielt, og synes postflop spillet i sådan en hånd er langt mere interessant.
Jeg caller hver gang. Der er masser af implied odds med en aggressiv spiller og en callingstation. Og desuden fås din handske ikke flottere!
Jeg er ikke meget for den her slags hænder ude af position mod aggressive modstandere, men her ser jeg også et flop for 5BB mere.
@ alle: tak for svarene! Det lader til at implied odds i netop denne situation opvejer dårlig position og 6xBB raise.
Floppet kom 7-9-K rainbow og jeg foldede til continuation bettet.
@ rooger
”Du er ikke pre-flop aggressor, hvilket gør at det muligvis er sværere at extracte”
God pointe, som er med til at gøre et call mere marginalt.
Jeg er også enig med dig i at postflop spillet her er mere interessant end 6xbb pre-flop. Grunden til jeg poster er, at jeg har haft KÆMPE skrub de seneste 6 uger, og derfor lige vil sikre mig at jeg ikke tillægger mig dyre og dårlige vaner i medgangstider :)
Folder du som standard til et cbet her, naar du har ramt mellempar?
@ phearlezz
Ja, i situationer som denne hånd folder jeg hver gang medmindre jeg har en god grund til at fortsætte.
En god grund vil oftest være et read på pre-flop raiser om at denne:
- er kæmpe bluffer
- raiser + overspiller fx 67s, hvilket er meget sjældent fra BB.
Ud fra mit read skal mr. aggressive i denne hånd sidde med 66 eller 88 for at jeg er foran.
Jeg har derfor ikke grund til at tro jeg har den bedste hånd nu. Jeg sidder OOP og trækker sandsynligvis til 5 outs.
Jeg synes det er et klart fold.
"Mr. aggressive har re-raiset en del i store puljer, som regel med et fold fra modstanderen som resultat."
"Jeg vil blive overraset hvis Mr. Aggressive viser andet op end AK/66+ ved et showdown."
Dette kan jeg ikke umiddelbart faa til at haenge sammen.
Hvis han har fulgt lidt med, kan hans raise vel ogsaa vaere et forsoeg paa at isolere CS med en middelmaadig haand.
Min pointe er, at du ikke rigtigt giver noget argument for dit fold, udover at "nok har dig slaaet" - du fortaeller ikke, hvor ofte han cbetter, hvor ofte han skyder igen paa turn, hvor stort hans cbet var, om der var en i din farve paa floppet, om du kan faa ham af TT-QQ osv.
Jeg caller rigtigt mange cbets i denne situation, saa jeg er lidt overrasket over, at dit fold er saa automatisk.
Endvidere: "raiser + overspiller fx 67s, hvilket er meget sjældent fra BB."
Haever du aldrig 76s fra BB i et haand som denne? Synes du det er at overspille den at cbette i position paa K97r?
@ phearlezz
Tak for din respons,
Vær opmærksom på følgende:
- han har haft varene ved showdowns
- han har ikke tidligere raiset fra blind
- jeg er oop og bliver nødt til at være kritisk ifht. at der mangler to streets.
- der er K som overcard
- jeg har ikke noget draw
- hvis jeg blot caller skyder han igen på turn, jvf hans navn/mit read
- at han har re-raiset i store puljer definerer ikke hans pre-flop holdings, specielt ikke når hans pre-flop action i denne hånd ikke tiddligere er set.
Du har helt ret i at jeg KAN være foran. Dog synes jeg stadig det er et klart fold. Dels fordi jeg forventer at være bagefter, dels fordi det er relativt dyrt at finde ud af om jeg er foran mod denne modstander.
Desuden, hvis jeg er foran på floppet er der mange kort der ødelægger det for mig på turn/river. Hvis jeg stadig er foran på river, har villain INTET og min gevinst er derfor begrænset.