Villian spiller rimelig aggro og raiser mange BTN til 2.5bb, caller langt fra alle raises, men bliver til den sjat. Hans stats er 23/19.
Call og CR blank eller raise nu?
$400.00 USD NL Texas Hold'em
Seat 5 is the button
Seat 1: Jerk1 ( $584.17 USD )
Seat 2: Jerk2 ( $776.00 USD )
Seat 3: Jerk3 ( $994.32 USD )
Seat 4: Jerk4 ( $375.40 USD )
Seat 5: Villian ( $794.00 USD )
Seat 6: Chefen ( $1436.74 USD )
Chefen posts small blind [$2.00 USD].
Jerk1 posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Chefen [ A♠ Q♥ ]
Jerk2 folds
Jerk3 folds
Jerk4 folds
Villian raises [$10.00 USD]
Chefen raises [$42.00 USD]
Jerk1 folds
Villian calls [$34.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♦, Q♦, A♣ ]
Chefen bets [$62.00 USD]
Villian raises [$155.00 USD]
Nl400 200BB TTP vs raise
Jeg laver et call - men kun for at open push any blank turn.
VILLIAN's handrange må være i retning af:
K♦ J♦ ; K♦ T♦ ; J♦ T♦ eller 77 - hvilket giver ham en lille egde på floppet ....
Men hvis turn er blank så har du egde på alle hans kombodraw's - og de skal ikke have et frikort.
Sidder han med A7, så ender i allin alligevel - uagtet hvordan den spilles ud.
Rammer der en ♦ er jeg tilbøjelig til at lave bet/fold. Da potten er på omkring de $400 med dit call, så vil jeg nok bette omkring $150 - og folde til et push fra VILLIAN.
Caller han de $150 på turn med ♦ og der falder en blank river, så better jeg omkring de $100 på river - og folder til et push(hvilket må være omkring $300 mere).
---
Edit for farvekoder
Foretrækker et 3-bet her for at bygge potten. Vi får en svær beslutning OOP hvis ruderen falder. Jeg siger 393$ total så villain er tvunget til at spille for stacks eller folde.
På den måde undgår vi den svære beslutning på turn, hvis et scarecard skulle falde.
Så dybe foretrækker jeg at kalde flop. Regner du med at villian fortsætter på turn med et fd hvis du checker til ham?
jeg 3better her (value og protection), da jeg ikke forventer at villain vil fortsætte med at skyde med en FD der ikke rammer, -men jeg hører meget gerne Sasuke's forklaring bag et kald på flop ude af position med top two?
@loki
Fordelen ved at kalde overstiger fordelene ved at 3bette syntes jeg.
At raise skubber ham af alt air, AJ<, semihænder som KQ.
Call giver ham i højere grad mulighed for at overspille AK/AJ, fd's og floats. Godt nok risikerer vi at give ham frikort til et eventuelt fd, men det bør være en forsvindende lille del af hans samlede range.