Lige en hånd fra aftenens session:
Seat 1: ai1979 ( $773.50 USD )
Seat 5: c0pyhat ( $392 USD )
Seat 6: Love4Tender ( $705.75 USD )
Seat 2: HERO ( $602.80 USD )
Seat 3: LordLucan74 ( $400 USD )
Seat 4: Eisbaervieh ( $400 USD )
Eisbaervieh posts small blind [$2 USD].
c0pyhat posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 2 ♣ 3 ♣ ]
Love4Tender raises [$16 USD]
ai1979 calls [$16 USD]
HERO raises [$70 USD]
LordLucan74 folds
Eisbaervieh folds
c0pyhat folds
Love4Tender calls [$54 USD]
ai1979 folds
** Dealing Flop ** [ 6 ♣ , T ♣ , 2 ♥ ]
Love4Tender checks
HERO????
Love4tender har spillet 21/17/2 og foldet til 3-bet 71%
ai1979 har spillet 35/19/3 og har foldet til 3-bet 88 %
HERO har selv spillet noget 23/18/3
Jeg kommer helt i tvivl om hvad bedste linie er på floppet?
Bet-fold: virker helt galt
Bet-call: Virker også lidt voldsomt (VARIANS), men er vel aldrig helt skidt inde mod hans range som jeg umiddelbart sætter til at være 77+ og AQ+, muligvis lidt suited connectors, men da jeg ikke har været voldsomt efter ham, så har jeg ikke nogen grund til at tror at han kalder preflop "for at lave et play" med alt mulig andet skrammel, plus det faktum 3. manden i potten stadig er med da han kalder.
Tjekke-bagved: Giver frikort, men hvad er så den videre plan? Tjekker vi så også alle turns eller skal der skydes på nogle og tjekkes igen på andre?
Håber i vil byde ind med jeres input
Mvh
Rasmus
NL400: 23s squezer i pos
Nu er jeg ikke vant til PT3 statsne, men umiddelbart virker 32s ikke som en specielt god squeezehånd hvis villain caller ~30% af 3-bets?
Hvis villain skubber TT+, A♣K♣, A♣Q♣ og 9/8/7 ♣♣ af hans range (77+, AQ+) over et cont. bet, har vi godt 45% equity, og med ca. 2:1 pot odds har vi altså et let bet/call (vi tager potten ned på floppet ~ 2/3 af gangene, og har desuden pot odds når han skubber).
Problemet med at checke ligger i at meget af vores equity ligger i vores outs. Hvis turn blanker, falder vores equity mod både hans call og pushing range betydeligt - ned mod 25% hvis der falder et overkort til floppet. Derudover er vi ikke sikre på at få betaling fra vores ♣ outs.
Stacksizes gør det lidt meh, men et bet/call vil nærmest uanset villains call/push range stort set altid være +EV (og er desuden godt for metagame :-)
Er det ikke et bet/call push any day of the week? Vi er da ret godt inde mod samtlige ranges, jeg kan finde på, er vi ikke?
Bryder mig heller ikke om preflop, men postflop er et ret nemt bet-call, imo.
Som de andre, bet/call.....