Jeg har diskuteret denne hånd med en af mine venner og vi er uenige, jeg vil derfor lige høre pokernets mening.
Party nl400 - Villian er Halla1Halla (eller hvad han nu hedder) han er regualar, vindende og spiller som regel en fornuftig gang poker, uden de helt store moves.
Hånden:
Villian SB ($1190)
Hero BB ($987)
Bordet folder om til villian som byder 12$ fra SB
Hero finder et call frem 5♠ 7♠
Flop:
A♠ 7♦ 5♥
Villian bets $20
Hero raiser til $60
Villian reraiser $180
HERO ????
Hvad er heros næste move....
NL400, +250BB, 2 par møder raise
Hvad har han ca. af stats i pt?
Hånden er svær og der er argumenter for nærmest alt.
Mit move ville være at gå over toppen igen med et 3bette - trods det at det comitter dig til evt ai bagefter.
Kender ikke Halla drengen, men et sådan move kunne ikke være ak aq??
Jeg anser din hånd for at være god uden at være prangende.
Solide dygtige spillere på NL400 vil oftest ikke forsøge at bygge en stor pot med TPTK på et ragged board med så dybe stacks medmindre han ser dig som en stor donk.
I situationen vil jeg folde hånden til hans reraise, da jeg mener at vi oftest vil tabe til A5, A7 eller AA. Skulle villain spille AK eller AQ således har han stadig redraws til en bedre hånd.
Jeg folder i dette spot grundet stacksizes.
Preflop caller jeg ikke her med dybe stacks, enten er det et raise eller fold. Oftest raise hvis villain er aggro preflop og kan folde til c-bet.
Jeg har ikke pokerstove på arbejdet, men kunne sjovt at se villains equity med eksempelvis AK. Alene på turn har villain noget der ligner 8 outs.
/sakii
Well, et raise er skidt, så folder han alt vi slår. Nu skriver du ikke hans stats, men det lyder ikke som om det er et fold. Så call og afvent turn, vi har også position. Potten vil være ca 380, så skyder han ~280 på turn vil jeg mene det er et fold, han går ikke broke her med AK, og du ligner mest af alt et set med din flop action.
Mine overvejelser i situationen gik mellem et all-in eller fold.
All-in: fordi jeg undrede mig over hans reraise til $180.
Det ville han i min optik sjældent gøre med AAA eller 777 på et ellers ufarligt bord.
Hvis han havde 2 par med esset ville jeg desuden kunne vinde hånden på floppet, da mit call PF kunne repræsentere et set.
Omvendt kunne jeg i enkelte tilfælde måske fremprovokere et call fra AK / AQ.
Fold:
- Fordi en spiller som ham kun kunne kalde et raise med en bedre hånd - 5 7 var/er jo den ringeste 'gode' hånd på boardet.
- Fordi jeg kun har en lille del af min stack investeret i potten, og der nok ville komme bedre situationer mod dårligere spillere.
Jeg valgte at folde, og min ven syntes jeg er den største nit nord for alperne.
Iøvrigt viste han sin hånd op... hvis i har lyst kan i jo give et bud, jeg røber den kl 14.00
Han viser AA op efter mit fold...
Egentligt ok spillet på et vist plan, men set i lyset af mit fold mener jeg han kunne have hevet en del mere saft ud af mig, hvis han havde callet på floppet, og ladet mig leade turn.
@Erode
A7
Fint spillet og fold flop jf. din beskrivelse af villain. Hvis din beskrivelse af villain er spot on har han aldrig AK/AQ på det board med disse stacks. Så enten har han dig begravet ellers også er han ude og blæse, med syge stacks oop, vs en tagish (?, beskriv dig selv i næste post da det betyder meget for analysen) --> nok ikke pisse ofte.
Desuden, fra din post, 13:48, synes jeg et _velment_ råd er på sin plads.
1) spil ikke dybt
2) ryk evt ned
@hilberado
Inden jeg begynder svare (forsvare) for mig, er du så ikke venlig at uddybe dit velmente råd.
Tak
Din analyse 14:48 er ikke super skarp og indikerer at du muligvis halter lidt på det fundamentale.
1) Du vil overbet shove bund2 på et tørt board da du undre dig over hans raise? (altså lave en hånd med semi SD-value om til et bluff?
2) Dit argumenterer for at du vil overbet shove fordi du kan få 2 par til at folde og dog få crying calls fra AK/AQ?
3) "lidt investeret" og "bedre spots" er underordnet. Tænk på potodds og range vs range og Equity.
Desuden ser jeg slet ingen grund til at du skal forsvare dig. Det var et råd, take or leave it, mig underordnet. Analysen af hånden er mere interesandt.