NL400 2nd brl i reraised

#1| 0

Hjemme i DK igen, så jeg må hellere igang med et par analyser, da jeg godt kan mærke rusten trænge sig på :-)

NL400 på Pac, villain er regular, dvs har set ham en del gange, men for some reason ingen ide om hvordan han spiller. Gætter derfor på en std. TAG. Btw hedder han kbkot hvis nogen kender ham.
Ved ikke om han kender mig, og hvordan han ser mig, da jeg veksler imellem LAG og TAG fra session til session.

Han er ret ny ved bordet og har 400. Jeg dækker.

Villain hæver UTG+1 til 16, MP kalder og jeg gør det til 70 fra BB med AQ. Villain kalder.

Flop(154): 257

Jeg byder 89 og villain kalder.

Turn(332): K

Villain har 241$ tilbage, og jeg går AI.

Sidequestion: Er der nogen psykologisk forskel på, om jeg byder, say 250$ eller går AI for 800+$? Og hvad foretrækker i?

30-11-2006 15:06 #2| 0
30-11-2006 15:06 #3| 0

Temmelig standard synes jeg. Uden at kende det helt store til kbkot's spil, virker han til at være en af de bedre spillere på pacific, og han kan godt folde en hånd. Og selvom han skulle calle med f.eks. TT har du ca. 33% equity og I har under et pot bet tilbage.

30-11-2006 16:49 #4| 0

EDIT: ja, ups, havde overset at vores helt sad i blinds. Det gør ligesom alt herunder til noget værre vrøvl.
My bad

Hvorfor vil raise til 70 PF ? En god linie mod en modstander der caller for meget preflop og folder for meget på floppet, men du siger til at starte med, at du ikke kender ret meget til ham. Jeg forstår ikke hvorfor du vil spille en kæmpe pot mod en ukendt modstander med en marginal hånd. Hvis jeg 3-bettede den her ville det nok være til 45.

Efter dit flop bet er din modstander bundet til potten. Er din modstander nogenlunde tænkende, så ved han det også. Ville du calle de 89 i hans sted uden at være klar på at fyre skillingerne til midten senere i hånden?

K falder på turn og alt hvad du kan slå nu er en busted straight draw, med mindre din modstander floater meget med trash, men det ved vi som sagt ikke noget om.

Kongen giver, som en anden skriver, dig mere FE mod et par, men jeg tror simpelthen ikke på at du kan få et par til at folde ofte nok her til at det kan betale sig. Kombineret med muligheden for at du er allerede er slået, gør at jeg synes et push på turn er forkert. Check og se om du kan ramme en i billetten.

30-11-2006 16:57 #5| 0

Et reraise til 45 er helt væk.

Normalt ville man vel sige 48-50 stykker, men når man er ude af pos og der er en limper kommer jeg også op på de 70.

At have AQ i sin reraiserange er helt fint.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar