Hero og villian har ikke spillet mod hinanden før. Villian virker tight og har ikke set mange flops. Han sidder kun med $302, hero dækker.
Hero har været lidt mere aktiv ved bordet, men på ingen måde out of line.
Bordet er 6max, men der er kun 5 spillere.
2x fold
Hero (D) raiser til 14 med 7♠ 8♠
Villian kalder
BB folder
Pot: 32
Flop: Ax 2x Q♠
Villian checker
Hero better 23
Villian kalder
Pot: 78
Turn: K♠
Villian checker
Hero better 71
Villian kalder
Pot: 220
River: 10x
Villian checker
Hero går AI
Villian har 194.
Kan jeg forvente, at villian kun kalder med stritten eller er det for optimistisk. Villians linje er ret svag, og jeg regner med, at han spiller scared, så han har meget svært ved at kalde med to par. Er det spew eller folder villian nok gange?
NL400: 3. barrel?
Mod donk(sidder ikke med fuld stak) er jeg ret sikker på at at det spew - de skal folde hver anden gang, og det tror jeg næppe de gør. Kalder de turn, kalder de også river. En ting jeg selv arbejder på at respektere !!
Jeg tjekker turn bag ofr potcontrol. Som spillet afhænger det selvfølgelig af villain og hans tendens til at calle.
Jeg er ikke sikker på jeg 2nd bareller turn. Problemet er at mange af villains hænder har forbedret sig:
AJ/AT --> fra top pair til top pair + gutter
KQ --> fra pair til two pair
QT/QJ --> fra pair til pair + gutter
JT --> fra gutter til straight
KJ --> fra gutter til gutter + pair
KK ---> fra underpair til set
og vi er stadig bag ude til floppede sets / to par.
De eneste hænder som ikke har forbedret sig at ace-rag hænder eller 2x, 66 og andet total garbage, men i store træk villain vil forventeligt kalde med en ret stor del af hans range på turn -- så jeg vælger at checke turn bag.
River er selvfølgelig et "scare card", men en kæmpe del af villains range er nu straights eller to par+ så det hele hænger på om villain folder AT eller KQ på river. Uden reads er det svært at afgøre, så jeg hælder nok til et check, selvom jeg ikke kan udelukke jeg i kampens hede ville bluffe for stakken.
Jørn
Jeg tror, jeg blev lidt farvet af, at jeg fik flushdraw på turn. Da jeg så vil have lidt outs på river, hvis villian kalder. Ellers giver jeg normalt op på turn.
Som I er inde på, er det oplagt at checke turn både for potcontrol, og fordi turn rammer villians range godt. Det får også hero til at fremstå svagere, og derfor har lettere ved at få fuld value, hvis vi rammer flushen.
Villian kaldte med QJ.
Tak for comments :-)