Nl400: 3 barrels

#1| 0

***** Hand History for Game 5729531002 *****
$400 NL Texas Hold'em - Saturday, March 03, 10:30:20 ET 2007
Table Table 126675 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 5: ffsrigged ( $887.30 )
Seat 2: herrajone ( $990.53 )
Seat 4: Smartguy177 ( $591.10 )
Seat 3: TheGord13 ( $534.40 )
Seat 1: Gutterballer ( $902 )
Seat 6: FoggyDuck ( $400 )
ffsrigged posts small blind [$2].
FoggyDuck posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to ffsrigged [ J T ]
Gutterballer folds.
TheGord13 raises [$14]
Smartguy177 calls [$14]
ffsrigged calls [$12]
FoggyDuck folds.
** Dealing Flop ** [ 7, 8, 6 ]
ffsrigged bets [$38]
TheGord13 calls [$38]
Smartguy177 folds.
** Dealing Turn ** [ 7 ]
ffsrigged bets [$85]
TheGord13 calls [$85]
** Dealing River ** [ 3 ]
ffsrigged bets [$200]

Jeg har spillet en gang TAG, stille og roligt 18/14, altså lidt nittish. Villain har spillet nogenlunde det samme over 350 hænder, han virker udmærket, ingen speciel historie mellem os.

Rent spew?

04-03-2007 08:35 #2| 0

Havde du re-raiset PF kunne jeg godt lide det, men spillet som den er kan jeg ikke.

Jeg ville kalde dig ned med mange ting som spillet, det lugter ligeså langt væk af et kedeligt draw som et 7-bet PF fra en calling station ligner AA..

04-03-2007 08:46 #3| 0
OP

"det lugter ligeså langt væk af et kedeligt draw som et 7-bet PF fra en calling station ligner AA.."

huh?

04-03-2007 10:01 #4| 0

Hvis villain har spillet TAG, og du ikke har en formodning om, at han vil lægge overpar, kan jeg ikke lide det.
Jeg har ikke specielt gode erfaringer med de der "nå, lad os se om jeg kan skyde ham af med luft"-agtige planer, som kan være meget dyre (måske fordi jeg stadig har meget at lære mht. at spille boardet).

Jeg tænker dog, at hvis man absolut skal stjæle den på river, må det være allin for at minimere hans odds. Som spillet skal han være god 2 ud af 7 gange med fx. overpar.

04-03-2007 10:08 #5| 0

Jeg synes faktisk det er okay.

Jeg leader næsten altid med sets, two pairs etc. på dette flop, og i forhold til metagame, er man vel også nødt til en gang i mellem at leade med luft, for at få betaling, når vi rammer godt.

Desuden er det, hvis villain har et overpar, ret passivt spillet at calle ned på det her board - en sane spiller raiser vel et overpar på floppet?
Ligeledes kan jeg heller ikke se ham flat-calle flop med en made hand på dette scary board, hvorfor jeg synes, han mere ligner et flush-draw - måske et spinkelt overpar alá TT/JJ.
Eftersom alle draws misser, I like.

04-03-2007 10:55 #6| 0

Jeg foretrækker selv noget bedre reads inden jeg flytter næsten et buy-in i potten med den ringeste hånd.

Anyhow - man jo nød til at lave en hård multibarrel en gang imellem - måske 1 gang for hver 2-3 gange du kører linien med kortene i orden.

Blot foretrækker jeg at variere således at min multi barrel linier tenderer til at være mod dem der folder for meget (på river!) og mine styrkelinier mod sherifferne. Men også her skal der varieres (i mindre grad).

En præcis statistik på hans flop kan jo jævnligt give dig en temmelig præcis fornemmelse af hvad det betyder at han caller et pot-sized bet-out-of-turn. Ligeledes vil jeg gerne vide om hans river-fold% er 20 eller 80 inden jeg fyrer sidste barrel afsted...

04-03-2007 12:00 #7| 0

I dont like...

Syntes ikke der kommer decideret scarecards til at en std. NL400 villan dropper et overpar her... Det eneste du får til at smide er overkorts og hvis du er heldig A8 men det tror jeg ikke, så kan jeg bedre lide at skubbe river..

04-03-2007 12:56 #8| 0

like alexKP said...vil dog ikke skubbe river.

04-03-2007 13:00 #9| 0

Tager den hurtigt i mig, i og med 9 strit er misset plus han sikkert ikke har set dig overbette med gode hænder før (hvilket jeg gør) så kan jeg bedst lide at checke folde den på river..

04-03-2007 17:45 #10| 0

Det er efter min mening rigtig skidt på alle streets. Det er ikke for ingenting at den type flop bets kaldes for 'donk bets'. Skal du bluffe, så gør det ordenligt med et check/raise.

Preflop: raise eller fold.

Flop: Check/fold eller check/raise en sjælden gang i mellem hvis han c-better meget ofte. Du har god relativ position til et c/r, idet du får gratis at se om button leger med. Udnyt det!

Turn og river: Svær diskussion uden reads, men det er også ligemeget, for nu har du lært ikke at komme i den situation igen :).

04-03-2007 17:58 #11| 0

@ Bald

Gider du forklare dette donk bets fænomen? Aldrig hørt om det.

Du kan ikke sætte det så overfladisk op, som at sige, at vil du bluffe skal du C/R. Så bliver du nem at læse. Det handler om at reppe en hånd, og hvilke hænder spiller man, som Ahle gør her? Han kan jo reppe både set og stra8 i dette scenarie.

Det handler bare om, hvilke holdings vi kan få Villain til at folde. Og det er her jeg er i tvivl, og går stadig og grubler med, om det er + EV her.

04-03-2007 18:20 #12| 0

Donk bet: Hvis du caller OOP preflop, og better flop inden preflop raiser får chancen. Grunden til navnet er at man oftest ser det hos en svag spiller der er usikker på sin hånd.

Problemet med det bet er at du ikke rigtigt repper noget. Hvis du har floppet et monster vil du oftere check/raise floppet, idet du ikke er SÅ nervøs for at give et gratis kort. Et andet problem er at du ikke rigtigt ved hvor du står hvis du bliver callet eller raiset, begge dele er mulige med så ringe kort som AK. Derimod, hvis du check/raiser signalerer du virkelig at du har sagerne, og hvis han stadig ikke folder kan du roligt lukke for pengekassen. Plus, hvis han checker bagved har du fået et gratis kort.

Jeg vil dog medgive at dette er et OK flop at donk bette hvis man absolut skal, idet fx et set må være lidt bekymret over at give gratis kort her. Men når han så caller har du problemet som du også stadig grubler over: Hvad kan han have? Svaret er: Alt muligt. Så better du også turn. Hvad kan han have? Svært at sige. Og det er derfor hånden bliver så svær at spille.

05-03-2007 04:16 #13| 0
OP

Tak for kommentarer - jeg har af flere fået at vide, at det ikke er helt godt, så det er nu noteret :)

Bald: Jeg er meget nervøs for at give freecards på floppet, hvis jeg har floppet et set og jeg spiller et set på samme måde - jeg checkraiser dog måske river.

05-03-2007 04:30 #14| 0

Ahle,
Kan godt lige din flop / turn linje. wp. River derimod, I dont like. Af årsager som vist ikke er blevet nævnt endnu.
Turn kortet indskrænker lidt den range du forsøger at reppe da 77 nu er udelukket. Dvs du er tilbage med 88 / 66 / str8, alright no big deal. Derudover er 7 som udgangpunkt ikke et scarecard for villain, skulle han sidde på en marginal holding, som vil billigt til showdown.

Problemet er dog river. Alle draws misser, hvorfor hvis villain er bare lidt tænkende ved du vil checkke rigtigt mange made hands vel vidende at du kun for value fra alle de missed draws der vil bluffe river. River er jo oplagt et c/c med f.eks 99-JJ.

Follow me?

05-03-2007 04:35 #15| 0
OP

Helt sikkert - den er noteret, tak for kommentaren!

05-03-2007 06:37 #16| 0

result?

05-03-2007 07:13 #17| 0

@Baldnbroke

Jeg er nysgerrig: Er det virkelig standard at check-raise med sets? Jeg følger selv Super/Systems råd om kun slældent at C/R, samt som regel at stikke ud med sets i ansigtet på preflop raisere? Jeg ser dog ofte det såkaldte donk-bet på NL25 og NL50, og 2 ud af 3 gange giver jeg på renakken mad any two. Men som regel er det kun folk, der i forvejen lugter slemt af fisk (short stacks), som praktiserer dette. Det overrasker mig, at det skulle være udbredt på de højere levels, også.

05-03-2007 15:37 #18| 0

'Er det virkelig standard at check-raise med sets?'
Ja, det er det faktisk. Det er så ærgerligt at fratage overcards chancen for at give et c-bet. Men selvfølgelig, hvis der er 5 spillere i potten, og boardet er meget koordineret kan det være en idé at få pengene ind hurtigt. Jeg ved ikke hvordan det er på NL50, men hvis folk ikke c-better så meget, kan der være mere mening i at bette ud.

Man skal selvfølgelig passe på med at generalisere ALT for meget, og hvis en god spiller 'donk'-better mod en anden solid spiller, så har han nok en god grund til det. Men lad mig bare sige, at det ser man sjældent på 400NL. Derimod ser man jævnligt donk-bets fra mindre gode spillere i tilsyneladende tilfældige situationer. Og dine instinkter med ofte at give dem på nakken er ikke helt ved siden af ;).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar