HERO: 26/20/1.3
VILLAIN: 32/27/2.8 folder 71% til 3bets, ca 270 hands.
Villain har ikke spillet så meget tilbage og har foldet en del til 3bets, så jeg vælger at 3bette. Normalt plejer jeg at jamme til 4bets hvis jeg føler de er light men det er første gang han 4better dog er det lidt lavt og jeg får en god pris.
På floppet synes jeg han ligner Ax eller ingenting og prøver at floate OOP og skyde ham af på river hvis han ingenting har og jeg tror ofte at jeg kan få ham til at folde en Q hvis han rnd har 4bettet KQ/QJ/QT og ramt et par.
SB ($722)
Hero ($409)
UTG ($223)
CO ($795)
BTN ($714)
Dealt to Hero 5♠5♥
fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero raises to $32, BTN raises to $81, Hero calls $49
FLOP ($164) 8♣ A♥ 7♥
Hero checks, BTN bets $52, Hero calls $52
TURN ($268) 8♣ A♥ 7♥ Q♠
Hero checks, BTN checks
RIVER ($268) 8♣ A♥ 7♥ Q♠ A♠
Hero bets $150,
Like/dislike?
NL400: 4bet pot OOP float
Dislike.
Der findes langt bedre hænder at calle 4b oop med end 55 som ikke +ev i min bog, med mindre du har stærke reads. Det får jeg ikke på 270 hænder. Du er altså inde i mod en gut der er ret stram til 3bs, hvorfor ikke lade ham tage den, den ene gang ud af 10 han får lyst til at spille tilbage hvis han gør det? De andre 9 gange tager du ned. Det er stadig kæmpe +ev at at folde til yderligere action når han nu folder så meget til 3bs.
Hvis han handreader bare lidt, så caller han da med any Q på river? Dine Ax kombis er lige dykket en hel del. Din range består kun af 88/77/KQs og luft som du better på river. Jeg tror ofte du får calls af Qx og nok også af TT/JJ og self alle Ax. Han kan også tage den endnu videre og tænke at du heller vil bluffcatche med KQ her, så imo er du aldrig rigtig stærk her.
På den anden side ser han heller ikke just stærk ud, men har han luft, hvorfor så ikke CRAI river eller et billigt SD?
Det ligner satme raketspew af højeste klasse...
Hvad er din plan postflop, når floppet slår to overkort? Altså, så vil jeg sku hellere calle med 87s etc, som bare flopper bedre..Imo er det også federe at lave en hånd som 87 suited, om et til bluff postflop, da du ikke vil have showdown value hvis flop blanker...
Hvis jeg 3-better 55 så er det for at jamme over et 4-bet. Mod en villain af den type, så folder jeg til initial raise...
Du siger du får en god pris på et call, men 55 spiller gyseligt postflop og du har ikke engang odds til at spike et set og desuden har du åbenbart reverse implied.
Jørn
Jeg ville sidder og gnide mig selv i hænderne, hvis jeg var villain. Det er jo netop for at få folk til at kalde med hænder som din, at vi 4B'er lavt. Preflop er at kaste penge ud af vinduet.
Yeah ThomasJJ er selvfølgelig spot on.
Fatter bare ikke hvorfor jeg midt i et downswing skal blive ved med at rende ind i sådan nogle fjolser :D
Men jeg var da lige ved at tilte ned af stolen da jeg endte med at folde QJo på river.
Men synes I QJo er et call på river? Altså med den givne dynamik beskrevet? Havde slet ikke forestillet mig han begyndte at tage den slags kreative linjer preflop+postflop. Jeg satte aktuelt BBs range som værende noget stærkere og endte med at folde :/
Jeg fatter i det hele taget hat af villains linje her, men havde muligvis betalt river alene af den grund at man må forvente han check/jammer alle esser og bedre på flopperen samt det fact at nogle spillere kan betale af med lidt weird hænder på floppet 'fordi det er billigt'.
Hvis ikke det her er en reverse, så ved jeg ikke hvad
@ ThomasJJ
Hvorfor skal han ch/jamme alle A på floppet? Det regner jeg jo netop at han næsten aldrig gør.
@ pow
Ja det kører sq ikke.
For lige at tilføje fra nylige session: Har lige floppet underset i en 200bb pot og min AsKh løb lige ind i en fræk 3s2s på et KsJs4s bord i en 3bet pot for 150bb.
For lige at pisse i såret åbner jeg sidste hånd i session:
AdTd utg, btn caller, sb caller. FLOP 9d3h5d, cbetter 2/3 pot og sb CR, jeg flatter. Turn er selvfølgelig 3d - ellers kan jeg jo ikke stakkes vel? - han ender med at have 3c5c. FFS!
WTD? :D
Lyder til at du har været meget varm.
@KidofPoker
Det er UBEHAGELIGT at de stakker dig.
Jeg sender skrub:)
Mvh Simon
@ ST
Haha! Du lyder ligesom hilberado aka Asbjørn Riis! :D
Takker for skrub! Det har allerede virket! ;)