Villian spiller 22/17 og 3better 6%, vi har lidt historie men ikke noget vildt, Call eller 5bet og hvorfor
$400.00 USD NL Texas Hold'em
Seat 3 is the button
Seat 1: Villian ( $639.84 USD )
Seat 2: Hero ( $759.50 USD )
Seat 3: Jerk1 ( $250.40 USD )
Seat 4: Jerk2 ( $461.64 USD )
Seat 5: tollo ( $378.62 USD )
Seat 6: Jerk4 ( $400.32 USD )
Jerk2 posts small blind [$2.00 USD].
Jerk3 posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ A♦A♣ ]
Jerk4 folds
Villian raises [$16.00 USD]
Hero raises [$54.00 USD]
Jerk1 folds
Jerk2 folds
Jerk3 folds
Villian raises [$114.00 USD]
Nl400 5bet AA vs Reg
Jeg ville Calle og CRAI anyflop... Tror han folder JJ/QQ hvis vi 5 bettede ai pf!
Som Cola. Skyder dog ofte et 1/4 - 1/3 potbet for at få ham til a raise kk/qq...
Spiller den som cola18, men et eller andet sted kan jeg godt se idéen i den linje los_champ foreslår.
5-better kun hvis jeg ved han går broke ultra light..
Hvis i var 100bb ville jeg foretrække at skubbe dem ind - med 150bb folder du for meget af hans range ud ved at 5bette pf - så kald. Alt efter floppets tekstur er c/c, b/c eller c/r godt :)
Kommer floppet fx 25Jrainbow foretrækker jeg at c/c - kommer det TQ9 2 tone er der mere ræson i at lede ud eller cr.
Sidder du ikke i CO og har pos. på Villian....?
Hvis det er tilfældet kan jeg også bedst lide et call af hans 4bet.
5better du preflop er det begrænset hvad der skulle give dig action udover AA/KK muligvis QQ/AK men alt andet smider han nok højest sandsynligt.
Mvh Slot
Der er ingen info om villains 4bet procent samt fold to 3bet procent, væsentlig mangel for at træffe en god beslutning her.
Desuden læser jeg også HH som om hero har position på villain.
I tilfælde af at hero har pos på villain må vi gå ud fra at hero 5better relativt sjældent i dette spot, og istedet udnytter pos til at tage et flop af med 160bb i spil.
Når villain som her er reg synes jeg det er fornuftigt for balance ligeledes blot at calle 4bettet med AA i pos.
Lidt overrasket over at ingen argumenterer for at villain er tilstrækkelig tight til at det her begynder at ligne et drømmespot med AA vs KK eller AA vs AK hvor vi hellere end gerne vil have max ind pre-flop og faktisk har en fair chance for at komme all-in som ca. 80% favorit.
... vi vil vel gerne all-in før der kommer noget gris ude på bordet, som enten dræber action eller hvor vi næsten er nød til at stacke af uanset vi kan være slået (vi folder vel ik på hverken Kxx, Qxx, Jxx eller QJx selvom vi ikke just håber at se de flops?).
Hvis villain var en out-of-line 3/4better, som sad og spillede tilbage mod os ganske ofte, ville jeg langt bedre kunne lide linien med at calle pre-flop og raise'e nærmest any flop eller evt. slow/trap spille den (hvis vi får et drømme flop og han ofte er agg hele vejen indtil han møder "modstand").
@ Andreasen
Mjah, PFR på 17%, 3bet på 6% er rimelig tight, men ikke nittet og villains range er en hel del bredere en AK/KK+.
Nu er dette så et 4bet hvilket vi ikke har noget info på.
Vi ved heller ikke hvordan hero normalt spiller, hvilket selvf også betyder en del.
Dog synes jeg overordnet at 160bb dybe i pos mod en reg vil vi ofte hellere tage et flop af med vores 3bettede hænder end at 5bette. Derfor fint at gøre det samme med AA.
Det er meget vigtigt i dette spot, at have en ide om hvordan villain ser
dig.
Hvis det var mig ville jeg time i ca. 18 sek og click rasie ham.
Og nej det er ikke ment som en joke.
Call er bestemt heller ikke dårligt, Der er fordele og ulemper ved begge spil.
Hvis du clicker tror jeg ofte han vil calle med hele hans range.
Herefter skal den gå check/check på floppet. (kommer self an på floptekstur)
og hvad han gør.
Du byder ca 225 på turn, Her vil villain ofte tag sin beslutning fold/shove.
Hvis han caller shover du self river.
Jeg er meget på linje med andreasen. Jeg frygter følgende scenarier ved bare at calle:
1) Villain har AK og misser flop.
2) Villain har et stort par, og der kommer et es i floppet, som dræber al action.
3) Villain har QQ/JJ og der kommer K i floppet.
Hvis standard play er at calle et 4bet med AA (som mange anbefaler), er villain helt sikkert klar over dette. Dermed vil 5bettet tendere mod AK/KK/QQ (?).
Jeg 5 better. Da AK udgør en stor del af min range må jeg forvente action fra QQ+, måske JJ+ på en god dag.