Scenen er NL400 6 max.
Villain #1 UTG: 450
Villain #2 SB: 160
Hero BB: jeg dækker
Jeg har kun spillet 20 hænder på dette tidspunkt, men umiddelbart er begge modstander loose.
Jeg får A♣ K♠
Villain #1 åbner for 3 x BB
3 folds
Villain #2 click-raiser til 5 x BB
Hero?
Jeg vil gerne isolere small-stacken i SB og re-raiser til 22,5 x BB.
Er det helt væk?
Nu bliver det så helt gak: BB kalder mit re-raise og SB rykker all-in med yderligere 17,5 x BB.
Hero? All-in, call eller fold?
Jørn
NL400 6 max: AK i BB
bump
Er det virkelig ikke nogen der vil sable mig ned for at 3-bette med AKo?
Jørn
Jeg kan meget godt lide dit 3-bet, i betragtning af, at SB kun clicker. Havde han raiset op til fx. 9xbb ville jeg til enhver tid bare calle, men i denne situation synes jeg det er passende.
Nu kender jeg ikke vildt meget til NL400 og loose villains som kombo, men hvad er BB''s calling range ved et skub fra dig?
Som den er spillet tror jeg at jeg smider stacken til midten. Villain har med stor sandsynlighed JJ/QQ og må smide til dette move. Samtidig kan du ikke smide 40bb i potten nu og så folde til et all in move fra villain #1 og jeg dumper ikke hånden her, så der er kun en ting at gøre. Men det er i sandhed en lidt absurd hånd.
/Mikael
@Thyssen
Meget fint 3-bet.
Vil også mene stacken skal ind. Fold er ikke en mulighed, og som DTM siger kan du ik folde hvis villain går all-in. Ind med skidtet.
@Dantheman
Hvis villain coldcaller et re-re-raise til 22,5 bb, tror du så virkelig han smider den til et all in?
Og ville du skubbe med esserne her i samme spot?
(spørger for at lære, ikke for at spille smart)
Jeg tænkte på den, da den blev posted. Så tænkte jeg på den i aftes igen. Og så tænkte jeg på den i morges.
Jeg er kommet frem til, at jeg sender stakken til midten.
- AB
Jeg valgte at pushe, men Villain #1 kaldte desværre...
Ups...
Flop: T♠ 4♣ 5♣
Hmm, ikke godt.... Jeg har dog backdoor flush og str8 :-)
Turn: Q♣
Hmm, rigtig godt. Nu har jeg 8-9 flush outs + 3 str8 outs. De andre er næppe all-in med to klør når jeg har A♣ og Q♣ ligger på bordet. Konger og esser er næppe outs (specielt med T og Q på bordet)
River: J♠
Rigtig rigtig godt :-)
Jeg napper potten med en ace-high str8.
Villain #1 mukker K♠ K♣
Villain #2 mukker A♥ A♠
... og så fik jeg ellers "tæsk" i chatten. Jeg mente selv jeg har spillet den ok - det er derfor jeg poster den her.
Jeg har cirka 3% preflop, men dem vinder man jo også en gang imellem. Efter ovenstående hånd så havde jeg næste glemt der hvor jeg tabte med KK til T3, og der hvor jeg floppede en str8 og blev kaldt ned af en inside str8 draw hvor jeg havde den ene out men hvor han alligevel ramte på river :-)
Jørn
Hahaha alt for nice! Der er så meget tilt value i den, at den er dobbelt så mange $ værd, som der ligger i potten :-D
"Jeg kan meget godt lide dit 3-bet, i betragtning af, at SB kun clicker. Havde han raiset op til fx. 9xbb ville jeg til enhver tid bare calle, men i denne situation synes jeg det er passende. "
Jeg har efterhånden læst mange herinde der skriver at clickraises oftest kommer fra små par og lignende, men jeg mener at et clickraise 8/10 gange fra en fisk er en monster! Er jeg virkelig den eneste der tror det? Måske mister jeg så nemlig for mange penge mod clickraises da jeg har FOR stor respekt for clickraises...? (Nl100 og deromkring :-))
@Jungle
Det kommer an på i hvilken sammenhæng clickraiset kommer imo. Og hvilke spillere du spiller imod. Jeg har også meget stor respekt for clickraises nogen gange, men kan ikke helt sige hvornår :-)
@Turbo
Jeg har netop bare større respekt når det kommer fra en small stack/fisk, der netop ikke ved han giver rigtig dejlige odds til at stacke ham.
Men ser selvfølgelig også A2o spillet som sb i denne hånd.
Havde bare selv en hånd der ligner meget for ikke så længe siden, hvor jeg også var heldigpik, men som lige fik mig til at huske på at small stacks altså også godt kan få gode hænder bare en gang imellem :-)
Og så kan jeg altså stadig ikke se hvorfor Villain pludselig skulle ligge sin hånd ned her - hvis han er så elendig at han spiller for 22,5bb uden en hånd, kalder han vel også her med crap, og har han en god hånd ala JJ - AA, har han vel allerede vist at han gerne spiller den til bund?
Stor, STOR +TV (tisvalue) !