I denne session gik jeg en tak ned i level for at prøve nogle ting af, som jeg måske ikke føler jeg er helt komfortabel med på 1000 NL.
Jeg har spillet ca.70 hænder ved bordet og mine stats er so far 32/15/1.4 (stack 625). Modstanderens stats er 18/12.6/2.3 (stack 1050). Jeg har ikke set villain spille nogle store pots, så ingen specifikke reads på ham.
Jeg åben raiser i CO til 14 m.86 off. Button caller som den eneste.
Flop: 6♦ J♥ 4♣ (pot 34)
Jeg checker, han checker.
Turn: 8♥ (pot 34)
Jeg byder 26, han raiser til 77. Jeg caller.
River: 3♦ (pot 188)
Jeg checker, han byder 150, jeg caller.
Kommentarer !!!
Edit: tilføjet stack størrelser.
NL400 - 6max
Hrm.. noget over mit niveau. Men et gæt er at han har et overpair og forsøger at jage flush/str8 draw væk på turn. Du checker river og overbeviser ham om hans overpair er godt nok og du har ham fanget.
Eller også sidder ham med et set og du er på den! :)
Hvad var det du ville prøve af? At open raise med rags i CO? :)
Hvad var din plan på flop hvis han bød ud?
Det er self. en ultra lag-linje, men umiddelbart synes jeg nu det ser fint ud.
Har bare meget svært ved at sætte villian på en hånd...
I like. Går ud fra dit flop check bare er variation, da boardet jo er perfekt til et c-bet.
Ellers må bet/call turn og check/call river absolut være den mest optimale linje. De gange hvor han har et set eller evt. straight, bliver IMO opvejet af de gange, hvor han er en bandit og prøver at skyde dig af hånden eller evt. valuebetter en dårligere made hand.
@Verndroid:
Planen var at løsne mit spil væsentligt op og se hvad jeg kunne få ud af de situationer der bød sig. Jeg sad ikke og raisede med hænder som 86 off. konsekvent, men spillede hånden som variation.
@MM:
Hvis han bød ud ville jeg calle og checke til ham på turn.
Eneste hænder jeg umiddelbart kan sætte villian på grundet hans flop spil, er 5/7 og x♥,x♥ - Jeg better 2/3 pot på flop iøvrigt. Hvorfor checker du?
c/c river er fint - du taber mindst når du er bagud og vinder mest når han er ude i et missed draw.
Hvis du får hans hånd at se her, så sørg for at noter hvordan han har spillet flop og turn. Passiv flop og så reraise turn og bet river er et lidt specielt mønster.
@Lod og Sasuke:
Jeg vil ofte cb dette flop, men vil også ofte checke en marginal handske som denne.
Hmm, LOD og Sasuke fik vist ud af hånden, hvad jeg ville sige. Damnit.
- AB
@Sasuke: Jeg kan aldrig sætte en aggressiv spiller på 57, da han vil bette floppet.
@DS: Giver dine egne stats, virker det ualmindeligt mærkeligt at checke et virkeligt koldt flop. Det kan muligvis, og ville nok få mig (værende aggro), til at være lidt tilbageholdende med at bygge en pot med et draw. Det gør også dit manglende c-bet ret kedeligt, hvis du før har vist en masse forskelligt (inkl. draw, nuts, marginalt shit og rags), hvis du bare checker floppet OOP.
- AB
@Asger_b:
Er overrasket over at der er så meget modstand mod mit flop check. Det er da et standard spil med en marginal handske mod en aggressiv modstander. Flop spillet skal også ses i sammenhæng med min generelle spillestil, hvor jeg cb langt mindre end de fleste OOP mod aggressive modstandere.
Checker du nogensinde et flop som dette heads up når du misser totalt?
@Goofy: ja
Tror du øvrigt at villain raiser dig på turn med ret mange hænder du er foran? Ville dog nok også spille turn og river som du gør. Det er svært for villain at sætte dig på en hånd som to par
@DS: Jamen, jeg checker da også ofte til en aggro spiller - også gerne med TPTK. Problemet er hér, at du ikke har TPTK eller et draw, eller noget andet spændende - men derimod midpair, du for det første har meget svært ved at spille til ende, med mindre du forbedrer, for det andet har 80% af decket som potentielle scarecards, du har meget svært ved at bette på turn. At byde flop er samtidig med til at definere villains hånd.
..Og ja, selvfølgelig er modargumentet, at villain kan floate dig, potcontrol osv., men altså - hvis du sidder på et NL400 bord, og frygter at villain til venstre for dig, vil spille dig af midpair hver gang du har det, og ikke giver dig villain når du har JJ - ja, så skal du ikke raise 86off, og helst bare skifte bord ;-).
- AB