NL400 96s i pfr pot

#1| 0

Donken er en kæmpe donk. Jeg kalder for det mest med en hånd som 96s i pfr potter. Ind i mellem folder. Det er nu mest hvis jeg er træt og har ikke så meget med min modstander at gøre. Også mod totalt aggressive spillere folder jeg.

Jeg rammer et bøsse par på floppet. Jeg beslutter mig for at check raise all in eller se turn gratis. Det er hans stack der er til det spil. Jeg kan finde på at spille ligelides med træk og meget stærke hænder. Er det helt væk at tjek ræse her? Jeg bryder mig ikke om at kalde uden af positionen i hvert fald.

SevenYears is at seat 0 with $626.60.
whyme_why is at seat 1 with $773.30.
APlayer2 is at seat 2 with $554.20.
unbeatable_T is at seat 3 with $105.90.
Great-J is at seat 4 with $351.30.
Hero is at seat 5 with $542.80.
The button is at seat 4.

Hero posts the small blind of $2.
SevenYears posts the big blind of $4.

SevenYears: -- --
whyme_why: -- --
APlayer2: -- --
unbeatable_T: -- --
Great-J: -- --
Hero: 9 6

Pre-flop:

whyme_why folds. APlayer2 folds. unbeatable_T
raises to $14. Great-J folds. Hero calls.
SevenYears folds.

Flop (board: 6 4 A):

Hero checks. unbeatable_T bets $32.
Hero?

08-08-2007 15:06 #2| 0

Hvilken slags donk er villain? Det er ret væsentligt før man kan sige noget fornuftigt om hånden.

08-08-2007 15:15 #3| 0

Fold (eller raise) preflop!

Vi skal kende meget mere til villain før vi kan give dig en ordenlig linje for flopspillet.

Standard er vel c/c, men mod gode spillere kommer du ikke særlig ofte til showdown uden at forbedre OOP.

Du kan også leade, hvilket charger ham for et draw, dog får du ikke hans c-bet penge og du får svært ved at komme til showdown.

Et CR sætter dig en akavet turn situation såfremt han betaler hvor du må check folde. Han folder sjældent noget der er bedre end det du har (måske 77-KK).

Et CR AI virker som en ret dårlig plan eftersom du trækker rigtig tyndt når han caller. Du ligner et draw hvilket får hænder der har dig crushet til at betale.

Generelt stinker det at calle med 96s OOP mod én modstander du ingen reads har imod.

08-08-2007 15:20 #4| 0

Aha, havde slet ikke set hans ministack. FOLD preflop, det er rigtigt skidt at calle mod en der er så low, uanset hvor ringe han så måtte være.

08-08-2007 16:25 #5| 0
OP

@xizor
En potsize check raise gør villain all in. Dermed er der ingen svære beslutninger senere i hånden.

@hardkare
mod en stor stak folder jeg på floppet. jeg ved endnu ikke hvilken slags donk villain er og er faktisk også ret ligeglad. for mig er det vigtigere at tæske løs på dem fra start.

08-08-2007 16:45 #6| 0

Fold preflop, og det er ikke close, men meget uprofitabelt.
At du så vil check folde floppet mod en stor stak på samme flop er jo så næsten lige så skidt :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar