NL400, 98 getting fancy
Der hører lidt forhistorie med i denne hånd. Omkring 30 sekunder inden spiller mig og villain en stor hånd på et andet bord, som jeg trækker mig sejrerrigt fra uden showdown. Jeg har ham derfor mistænkt for at steame lidt, og spille lidt tilbage på mig.
***** Hand History for Game 4224694786 *****
$400 NL Texas Hold''em - Tuesday, May 09, 11:46:09 ET 2006
Table Table 106225 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 5
Seat 3: AB_illusive ( $725.30 )
Seat 4: acesnates ( $688.70 )
Seat 5: InvestigatorRenko ( $405 )
Seat 1: M_e_o_w ( $103.60 )
Seat 6: fabrice5526 ( $82.90 )
acesnates posts small blind [$2].
InvestigatorRenko posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to AB_illusive [ 8♦ 9♠ ]
fabrice5526 folds.
M_e_o_w folds.
AB_illusive raises [$15].
acesnates calls [$13].
InvestigatorRenko folds.
** Dealing Flop ** [ J♥, 7♠, 8♠ ]
acesnates checks.
AB_illusive bets [$25].
acesnates raises [$65].
AB_illusive calls [$40].
** Dealing Turn ** [ K♦ ]
acesnates checks.
AB_illusive bets [$150].
Kommentarer?
- AB
farligt spil hvis han steamer, oplever tit at de caller dig ned til bunden. Men fint bet på turn ellers.
Når du har besluttet dig for at calle flop check-raiset spiller jeg den ligesådan (og fold til mere action fra ham).
@ Asger
Dette er IKKE en standard "fold preflop" kommentar!
Men når du tilsyneladnede spiller meget aggro, varierer du vel trods alt denne aggresivitet i løbet af en session (skifter gear)?
Nu har du godt nok pos., men mod en modstander du har mistænkt for at spille tilbage på dig, er 89o, så ikke en lidt for marginal handske?
Implied odds osv., er fine nok, og mod en steamer kan jeg sagtens spille den på samme måde, men når du samtidig har ham mistænkt for at spille tilbage på dig, kommer du til at spille en meget marginal hånd i blinde...?
Altså var det her måske et sted man lige skal "tightne" lidt i 10 minutter (måske bare mod ham), og så skifte gear igen?
Det var nok lidt mere generelle tanker, men du må da meget gerne skrive dine tanker om det at spille marginale hænder mod modstandere der spiller tilbage....?
Håber ikke det blev for rodet....
Rasmus
Det her oser af at være en hehe-jeg-er-i-virkeligheden-villain-i-hånden-post.
Nå, men jeg tilslutter mig de andre. Bør du/han ikke spille tight, når modstanderen/du steamer?
I øvrigt mener jeg, at Glassalen bør ødelægges.
Altså, vi snakker 30 sekunder (!) inden. Jeg ved ikke om han stimer, men jeg ved, at han var træt af at tabe den anden pot.
Og jo, Jungle, at skifte gear i løbet af en session har faktisk været mit helt store fokusområde det sidste stykke tid.
Pointen med at raise hér, er sådan set bare, at jeg gerne vil spille en pot mod den her villain i position. Implied er super, og tager jeg ned med en ulækker holding som 98off, håber jeg på at sætte ham på seriøs tilt.
Desuden er det en del af min generelle gameplan at være super-aktiv fra knappen, og de fleste hænder jeg spiller derfra, bliver enten raiset eller 3-bettet.
Og nej, jeg kan roligt bekræfte, at jeg ikke er villain i hånden hér. Det ville jo ikke gøre forhistorien troværdig, da jeg aldrig taber store pots, der ikke kommer til showdown.
- AB
Jeg spiller den næsten som du. Men jeg better nok kun $135-45 stykker på turn. Det er nok flueknepperi, men jeg synes dit bet virker som repræsenteret styrke. Du har position, så SÅ vigtigt, er det heller ikke at beskytte mod en flush draw med en hånd som 9T.
Du smider naturligvis ikke flere skillinger i potten med mindre river er en 8er, en Ter eller måske en 9er.
Jeg repper ikke 9T, men en hånd som KJ/AA/JJ/KK.
"Du smider naturligvis ikke flere skillinger i potten med mindre river er en 8er, en Ter eller måske en 9er." <-- Korrekt.
Og god pointe med bet-størrelse alligevel. Den tænkte jeg faktisk over, mens jeg spillede den.
- AB