NL400, 5-handed, 150bb dybe
Der var ikke den bedste table selection hér, men nogle gange bliver man jo stædig selvom fiskene udskiftes med regs :)
Villain1 er en finsk bluffe-djævel, som er vindende. Han spiller normalt sine draws rigtigt hårdt.
Villain2 er også vindende. Udnytter generelt position godt. Laver nogle forfærdeligt dårlige tyrecalls (som jo nogle gange ser godt ud)
Hero har i denne session været i lidt af en rutschebane og de andre tror måske hero er på vej til at tilte. Hero spiller ca. 28/20/4.
Seat 1: villain1 ($597.60)
Seat 3: hero ($687.60)
Seat 4: villain2 ($731.25)
hero posts the big blind of $4.00
villain3 posts the small blind of $2.00
villain1 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero 8♥ A♥
villain2 raises $16.00
villain1 calls $16.00
villain3 folds
hero calls $16.00
*** FLOP *** (50) A♦ 3♠ 8♦
hero checks
villain2 bets $40.00
villain1 calls $40.00
hero raises $192.00
villain2 folds
villain1 goes all-in with $581.60
hero calls $581.60
Ser umiddelbart meget standard ud, men jeg har et par småting jeg er lidt i tvivl om. Vil dog lige se om nogen tænker det samme som jeg inden jeg skriver mere.
NL400, A8s flopper to par 3-way
det som springer mig i øjnene er han caller villian 2´s bet, ved du hvordan han spiller sine made hands, like set?
Jeg ville have rigtig svært ved at komme væk, ja ville ikke komme væk :-)
MvH Mafrandsen
efter du rehejser, er det ret std call. du vil bare meget ofte være inde til flip (eller værre en sjælden gang imellem) men jeg slipper ikke væk mod regs, og specielt ikke hvis du spiller draws på samme måde.
@ mafrandsen
"ved du hvordan han spiller sine made hands, like set?"
Grundet A'et på dette board vil jeg tro villain1 _oftest_ raiser set, men han er tricky og kan godt finde på at flatcalle.
Jeg synes, det er meget std og jeg folder ikke TTP på et A-high draw-board.
Fint
Og har en et set so be it
Det eneste jeg kan se vi er oppe imod er F-draw eller set... hmm, over mit level, men jeg smider den heller ikke, Tina said it!
jeg folder pre flob. svært at spille den slags marginale hænder oop mod gode spillere.
Derudover, C/R jeg ikke så stort. jeg siger 150-160ish. Men det er småting. Kan godt lide at C/R mindre mod lagish spillere da vi giver dem plads til at kommer overtoppen eller lave dumme floats
@lorten1
Jeg kalder normalt altid preflop multi-way (men folder eller 3-better heads-up), men er enig i at det nok er marginalt. Det betyder så tilgengæld at A8s er en super hånd at squeeze med da vi har ok flop-equity hvis vi bliver kaldt og det faktum at vi har et es formindsker markant sandsynligheden for at villain har et es eller to.
@SayNo
Det virker oplagt at gå efter et check-raise (jeg tror et check-raise er bedre her end bet-3bet). Jeg synes også at størrelsen er fin (lidt mindre end potsize). Vi "blocker" to af settene (88 og AA) og hvis en af villains har 33, så tillykke til ham (med mindre vi rammer vores 15%)
Jørn
@Thyssen
Jeg har ført hørt argumentet med at vi blocker et set eller to. Villain kan jo stadig have 88 og i teorien AA, så hvad ligger der i at vi blocker disse set?
Sandsynligheden for at alle 4 kort med samme værdi er i spil på samme tid?
som jeg har forstået så drejer det sig om villains range.
Villan range kan være
flush-draw (55 kombi))
set i 33 - 3 kombi
set i 88 - 1 kombi da vi blocker for 2
set i AA - 1 kombi da vi blocker for 2
A8 - 4 kombi As8s, As8c, Ac8s, Ac8c
A3 - 6 kombi As3h, As3c, As3s, Ac3s, Ac3c, Ac3s
Vi splitter med 4
Vi er bagud til 5
Vi er markant foran 6 (A3)
Vi er 65/35 mod alle villains flushdraw kombi (55 stk i alt hvis alle medtages)
Hvis villain spiller et set og et flushdraw på samme måde, så er det ud fra antal mulige kombi et let call.
(håber jeg har regnet rigtigt
Jeg kan ikke se ham som værende på træk med det play, call af raise for derefter at gå over toppen på CR uden FE.
Jeg sætter ham på set her, han repopper vel TPGK med det samme, dvs der er ikke meget du slår.
Flopspillet passer slet ikke på et draw, men på et set, måske endda med spidserne, desuden er han preflop aggressor så et set i spidser passer med floppet. Når det er sagt så folder jeg ikke her. Vil ikke bullies af satan med 4♦3♦
@sakii
Når vi hverken har 3,8 eller A, så er der 3 x 3 set kombinationer, dvs. 9 sets der er muligt. Da vi har A8 så er der kun 3 + 2 x 1 set kombinationer, dvs. 5 sets. Med andre ord så er sandsynligheden kombinatorisk set blevet halveret for at villain har et set (hvis villain kun 3-better floppet AI med sets, så er den information ubrugelig, men hvis villain også 3-better AI med AK/AQ, flush kombidraws, A3, etc etc, så får vi en anden sammensætning af villains range som kan ændre vores beslutning).
birdman har egentlig redegjort for dette.
@venlov
Du kan sagtens se en hyper-aggressiv villain gøre dette med flush draws (f.eks. nut flush draw KQ♦), kombidraws (8♦x♦), A3, måske AK/AQ.
Jørn
@thyssen
OK, men det er IMO ikke oplagt et draw udover noget ala 43♦ 52♦. som han vel også sjældent coldcaller preflop med. (kender ikke dynamikken)
Hvis alt kommer til alt så er der stortset ingen der folder i disse situationer (og med god grund), og jeg tror ikke at det er denne slags hænder man bør bruge sin tid på at analysere og diskutere. Det er ikke her vi øger vores winrate, det er bare reload and move on. Standard hånd som ikke kan spilles på så mange andre måder, og tråden burde ikke være så lang imo.
IMO ikke interesandt om vi går broke eller ej her, men har et par pointers som jeg finder mere interesandt:
1) preflop, fold eller 3bet. Damn jeg hader det preflop call:-)
2) Flop linjen. Jeg er mere glad for b3b, grundet stacks og den finske bluff-tyr(Dr.JERKoff?) der er i mellemhånd og kan finde squeezes frem, såfremt villain 2 flatter vores udstik.
3) For 150bbs, på et A♦3♠8♦ board er det ikke så nemt at få folk til at felte medium-FDs, hvorfor en mere tricy linje kunne være mere profitabel.
4) jf. 3´eren, kan man lave en case for at flatte flop, og CR turn AI, når en af de to lag-tards commiter sig med AK/AQ/FDs.
5) et flop CR efterlader dig ret ofte i et lorte spot på turn, da du ca har en pot tilbage ~ 480.
Aktuelt i hånden, med dit read på villain, og hans flop linje (coldcall-shove) er den selvfølgelig auto snap fist pumped, Gold style. "i call caallll, TOPTOP, I got TOP TOP man"
forstår ikke hvis han har 33 og kaller med en 3 spiller bagsig på et board med flush træk. Tror mere han har AK eller 25s hvis du siger han spiller hårdt til.
Hey, tak for input!
Jeg insta-fistpumpede og villain1 flippede 6♦ 3♦. Han kunne ikke suge ud og forlod straks bordet :)
Det forstår jeg godt han gjorde, for det var sgu ikke så smart at skubbe dér, med en hånd der har brug for FE. BTW var Hilberado spot on, villain1 ER DrJERKoff.
Jeg postede egentlig ikke hånden for at få svar på om call af villains all-in var ok, men mere for at se folks tanker om:
1) Pre-flop; call vs re-pop vs fold
2) Flop; CR vs alternative linjer
Ad 1) Der er lidt uenighed i svarene om pre-flop linjen. Jeg hælder stadig mest til call her fordi;
a) Vi ser et flop for 3bb ekstra med vores primært drawing-hand, er 150bb (eller mere) dybe.
b) Der sidder en bluffer på knappen, det er fint at ramme og se ham gå i aktion.
c) Hvis vi re-popper bliver det vel typisk til ca 16bb her. Begge disse villains vil ofte have lyst til at calle mig, specielt når stacks nu er blevet en lille tand dybere en standard 100bb. A8s er imo skidt at skulle som aggressor fra sb mod en eller to regs som netop disse.
d) Når villan2 (original raiser) vågner op med en monster og re-re-popper har vi lukket os selv ude fra en potentiel juicy pot.
Ad 2) imo er CR > B3b i denne situation, selvom Hilberado kommer med nogle gode pointer. Ofte vil et CR samle 20-30bb op på floppet og så lukke villains ude, mens et lead lidt lettere kan calles og outdrawes/udspilles på turn/river. Det er selvfølgelig noget skidt når CR bliver callet og turn slår ♦ eller K/Q, men det sker jo aldrig ;)
Mit umiddelbare skud ville være at han sad med KQs eller et es med K/Qs. Med et set, ville han så ikke have reraiset i første omgang?