Boss NL400. Villain har jeg ikke set før, men han har spillet et super aggro game over 150 hænder - 40/35/9.
Vi har ikke haft nogle clashes, og jeg har ikke set ham vise nogle hænder ned, men generelt åbner og 3-better han tilsyneladende meget bredt.
Jeg spiller villain ved 2 borde, og har gjort noget 20/17/4 indtryk på villain hvis han har fulgt med.
Seat 1: Villain ($384.00)
Seat 2: støvsuger ($366.00)
Seat 3: clintkemp ($398.65)
Seat 4: Pikasss ($1249.40)
Seat 5: Hero ($396.00)
Hero posts the small blind of $2.00
Villain posts the big blind of $4.00
Pikasss is the button
Dealt to Hero 9♠ A♦
støvsuger folds
clintkemp folds
Pikasss folds
Hero raises $16.00
Villain calls $16.00
*** FLOP *** 5♣ A♣ T♥ ($32)
Hero bets $26.00
Villain raises $72.00
Hero?
NL400: A9o i blind battle mod aggro
Call og lad ham hænge sig selv.
Call og se turn an.
Han er med stor sikkerhed på træk eller air. Alle bedre esser, samt AA og TT bliver du reraiset med pre og det samme gælder med stor sandsynlighed for 55. T5 er ikke sandsynlig, så den eneste made hand du er bagud til er noget A5s værk. Han kan dog sagtens have et kæmpe træk og din equity bliver meget bedre på en blank turn.
Hvis vi sætter ham på træk/luft/dårligere A, er et call så at foretrække?
Det er rigtig at vores equity går meget op på en blank turn, men villains går tilsvarende længere ned, hvorfor det er usandsynligt vi får action fra mange træk (udover når de billigt får lov til at ramme).
Det er nok forholdsvist sjældent et svagere A eller luft skyder en blank turn, da vi ligner meget det vi er.
Hvis det er den range vi sætter villain på, er et flop push ikke at foretrække? Hans træk får ikke lov til at trække billigt ud, svagere esser betaler nogle gange da vi også spiller et stærk træk sådan.
Ved ikke om det kan opveje de gange vi mister betaling fra hans second barrels med luft, men ville umiddelbart tro der var mere value i det?
@Rooger: Det er ret advanced at 3bette A9 på sådan et flop der. Problemet er, at den meget ofte udelukkende vil sørge for tage pris for draws - endda draws, du muligvis er bagud til. Men ok, mod en 40/35'er er det måske rent faktisk et spot, hvor det kan være profitabelt.
- AB
Call og fyr 2/3-3/4 pot turn. Check/fold på any evt. ♣ på turn/river.
Self call allin på turn - evt. bet så han tror han har value i et push med hans draws. Hvis du beslutter dig for at gå broke her, mener jeg det er den bedste linie.
Et check turn er imo forfærdeligt, da det ofte er std for aggro villians at checke bagved med draws her - han ved godt du ikke ligger dine a's her med hans image. (antaget at han ikke er totalt idiot)
Om man skal gå broke her er en helt anden sag, men skal hånden foldes skal det ske på floppet imo.
Hvis vi caller flop: b/c turn eller crai? Som becks tror jeg også han checker mange missed draws bag?
Jeg kan i hvert fald ikke lide at bet/calle, med mindre du kan induce raises fra dårligere hænder med et eller andet underligt bet. Ellers crai eller cc river.