NL400, A9o iso-raiser donk og søger marginal value

#1| 0

Eff. stacks 315

Villain er donk, spiller 39/10/1,4 over 500 hænder.
Hero har så vidt jeg husker iso-raiset et par gange tidligere i denne session med et fold på flop til følge.

Villain($396)
Villain2($400)
Villain3($400)
Villain4($400)
Villain5 ($315)
Hero ($472)

Villainposts (SB) $2
Villain2posts (BB) $4

Dealt to Hero A 9

fold, fold,
Villain5 calls $4
Hero raises to $16
fold, fold,
Villain5 calls $12

FLOP ($38) 8 9 J
Villain5 checks
Hero bets $28
Villain5 calls $28

TURN ($94) 4
Villain5 checks
Hero bets $72
Villain5 raises to $148

Jeg mener det er std at skyde turn - er I enige?
Hvad gør I når donken raiser turn?

19-11-2009 03:17 #2| 0

Fint og jeg fold.
Skurks range på turn er stadig stor, men når han raiser har vi os svaret på vi er slået. Og er vi ikke slået skal vi dogde en del kort.

19-11-2009 03:24 #3| 0

Check er vel heller ikke super skidt, 39/10 er løst, men ikke insanely spewy. Bet turn størstedelen af gangene, men ikke bare direkte som default.

19-11-2009 12:46 #4| 0

Jeg checker bare bagpå på turn og håber på blank river. Synes dog ikke bet er super skidt, men jeg skynder mig nok at folde nu.

19-11-2009 13:55 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Fint turnbet, now fold.

Som joonas synes jeg heller ikke turnbet bør være std. play, men det er fint.

19-11-2009 14:13 #6| 0

Turnbet er rimelig standard mod den slags donks.

Vi folder selvfølgelig til hans raise.

Jørn

19-11-2009 19:31 #7| 0

@ dem der vil checke turn

Turn-bet er et must her synes jeg.
Når donk-villain sidder med fx 55, Tx, A/K/Q, 9x og... sikkert en del flere hænder med endnu mindre equity, henter vi fin value med et turn-bet.

Desuden er der utroligt mange kort vi ikke vil se på river, hvor selv denne villain ofte vil skyde både for value og som bluff hvis vi checker bag på turn.

19-11-2009 19:49 #8| 0

Tror du overvurderer hans callingrange på turn, hans stats ser ikke mega spewy ud. Inkluder derudover at donks har langt større dele af nuts/stærke hænder som de ikke nødvendigvis raiser på floppet.

Men bet er vel std., synes dog den er close.

19-11-2009 19:56 #9| 0

@ becks
ok - hans stats er ikke mega-über spewy, dog alligevel pænt donkede.

Men når du så checker bag på turn og der falder eller T/7/8/J/Q/A på river... betaler du så et bet på 72? Det er dette scenarie jeg gerne vil undgå samt jeg gerne vil charge de forholdsvis mange gange vi er foran på turn.

19-11-2009 20:12 #10| 0

Når jeg checker turn betaler jeg ikke ret mange river kort hvis den passive donk stikker tungt ud. Grunden til jeg checker er jeg mener at vi kan være ret sikre på at vi ikke bliver udspillet på river ret ofte. Tror ikke det er ret mange kombinationer villian betaler med på turn hvor vi er foran. Han betaler derimod med alt der er foran + vi udsætter os selv for muligheden for at donken raiser A. Selvom han er dårlig er der en mulighed for at han indser, at han ikke kan call med A på turn og han vælger derfor så enten at folde eller raise/shove.

Tror man skal passe på med at tro at alle bare stikker hovedet helt op i r**** så snart de har lidt anderledes stats. Det er trods alt ofte mennesker som sidder bag skærmen og har en eller anden form for startegi :-)

Har man et read der siger at han bare snapper any spade og any pair, jamen så er det da ret simpel bare at skyde løs - det behøver man ikke hverken analyse eller hjerne for at regne ud.

Med alt dette sagt, så er et bet nok std. mod en donk, men synes ikke man skal udelade et check - især ikke når donken virker ret passiv og semi-tight af en donk at være.

20-11-2009 08:46 #11| 0

@becks

En 39/10/1.4 spiller snapper altså turn med any spade og stikker næsten altid ud på river, som giver os en touch decision medmindre vi har en ide om hans bluff-frekvens.

Jeg foretrækker at byde turn, da det gør hånden meget nemmere at spille.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar