Villain har ikke gjort noget specielt væsen af sig, han har siddet her i 10 min. Har intet set der sku tyde på at han er donket.
Eff. stacks godt 400
Bordet er lige blevet 4-handed.
Villain åbner fra knappen til 16. Jeg siger 56 i SB med A9s. Villain tænker kort og betaler.
Flop: 27T - alle klør (jeg er suited i spar)
Jeg siger 78, villain betaler efter ca 5 sek.
Turn giver en klør mere, jeg tænker kort og rester.
Like?
NL400 - A9s i rr pot
Han kalder forhåbentligt light.
Jeg giver op efter floppet.
Jeg mucker dog pre.
Hate
1. Folder nok preflop da jeg ikke mener at A9♠ er stærk nok at spille OOP mod en unknown. Især hvis han ikke har vist donk-tendenser. Godt nok er bordet 4-handed, men jeg afventer hellere.
2. Villain raiser vel alle sårbare hænder på floppet. Har faktisk svært ved at sætte ham på en range, men tror sjældent vi får ham til at folde særlig meget.
Jeg synes at man ofte kommer ud i problemer når man spiller 3bet pots uden reads.
Vi kender ikke rigtig villains tendenser postflop i 3bet pots. Som udgangspunkt er et flop-call som oftests enten en marginal made hand som vil billigt til showdown eller en monster (her nut flush). Jeg antager at villain jammer floppet med draws (f.eks. naked A♣) og sets.
Spørgsmålet er om villain peeler floppet med f.eks. 8♣8x og betaler et allin på turn...
Monotone boards har den ulempe at folk peeler med mange marginale holdings, så du skal enten fyre to barrels (som du gør) eller bare c/f.
Uden reads ville jeg nok vælge c/f, men jeg synes din linje kan forsvares.
Mod en aktiv spiller reraiser jeg normalt A9s -- fordelen er at han ofte kalder med dominerede holdings som A7, T9, J9, 89 etc men jammer holdings som dominerer os (AK, AQ, måske AJ).
Jørn
@ Razga
A9s er på ingen måde et std 3-bet fra mig, så jeg mener det er ok en gang imellem?
@ Thyssen/Alle
Er det std at skubbe AcAx på turn? Det ville i hvert fald ikke være mit normale spil - burde villain så ikke kalde mig semi-light?
Tror også villain kan finde et semimarginalt call frem.
Han tænker sandsynligvis (eftersom du siger han ik virker donket) at du ikke ville skubbe Ac på turn og eftersom du ikke ville gøre dette, ville jeg som villain betale ret light, ret så mange klør holdings.
Jeg giver senest op på turn i denne hånd.