Spillede denne hånd i formiddags på en anden comp, så det bliver på hukommelsen:
Spillet er NL400 SH på party. På bordet sidder en maniac, som gør at al spil bliver ret specielt og virkelig løst. Maniac'en har so far haft succes. Han bluffer rigtig meget og skyder alle streets med alt fra semi-holdings til air. Han har før lagt hænder, men gør det oftest først på river til et raise. Han har absolut ingen credit i min bog!
Den anden villain har siddet mere stille end undertegnede samt to andre, som virkelig har jagtet maniac. Jeg har ikke set ham være ude i decideret skæg endnu. Han ser dog stadig en del flops, men har ikke været så aktivt involveret postflop som os andre.
Generelt for bordet har været, at der sjældent har været mere end to involveret aktivt efter floppet. Der er blevet gået til den og det er sjældent, at den ene part som minimum, ikke når at være AI. Nogle har prøvet at spille tilbage på villain med bluffs, men er mislykkedes stort set hver gang, da maniac rebluffer. Har dog ikke set den nye villain i store battles med maniac endnu. Han virker derfor nok som den mest weak-passive efter floppet og hans handrange er derfor mindre end de andres ved bordet i samme spot, hvor jeg ville gå til bunds her any day. Jeg har heller ikke set SB (dvs vores anden villain) leade ud på denne måde før.
Jeg får AA (indeholdende A♥) på knappen med ca. 590$ bag mig. Maniac sidder ca. på 2K og SB som er den anden villain, har ca. 380$.
Maniac limper UTG, UTG+1 limper, jeg siger 22 på BT, SB kalder og det gør maniac og UTG+1 også.
Flop: 2♥ 3♥ 6♦ (pot 90)
SB byder 35, Maniac std. klikker til 70, UTG+1 folder og action er nu på mig.
Problemet i hånden er SB. Jeg antager at være langt foran maniac, som kan have any two. Hvilken linje er optimal herfra?
NL400, AA med flop-action
Repop den og se hvad SB's move er? Umiddelbart det jeg ville gøre hvis jeg var i overstående situation.
@ChrisJ
Reraise committer stacken i denne situation.
Har tænkt lidt over hånden. Min første indskydelse var at lukke øjnene og bare komme hurtigt til midten med et raise til 250ish. Så kom jeg til at tænke på, at du kan tåle at tabe ret ofte til SB, hvis du får Mr. Maniac med ind - altså kan vi risikere at lade SB trække, hvis det giver os en større chance for at tyren går til midten.
Ud fra beskrivelsen af SB er der en forholdsvis stor chance for, at du enten er slået, eller at han smider til et 3-bet. Maniacen må vel også alt andet lige kunne lægge de mest marginale hænder til et 3-bet af et click - det er ret oplagt, at han ingen FE har, hvis du siger 250.
Jeg forventer desuden, at Mr. Maniac skyder vildt omkring sig, hvis turnen giver fire til en straight eller tre til en flush. Jeg vil derfor seriøst overveje enten et flatcall i håbet om, at SB prøver at skubbe os af et overpar med et push, eller et click, så Maniac får chancen for at bluffe videre på floppet.
I og med du har A♥ hælder jeg umiddelbart til et call, hvis du vel at mærke kan tage variansen og ikke er bange for at betale, når Villain skubber 4♥ på turn for dobbelt pot.
@Phear
Maniac skyder any turn og lægger sig ikke til et raise, hvis han har det mindste.
Hvis han kan bilde sig selv ind, at han stadig har FE, så ja. Har set ham og en anden fyr 4-klikke et board der hed 778K hvor han havde QJ.
Spillede vi maniac ville alle løsninger være tæt på lige gode. Fokus er mere på risk-reward forholdet imellem et isolations-commitmentsraise og et call for potkontrol vs. SB.
Derudover er der raise-størrelsen. Nogen der kan lide et miniraise til fx. 150? Og kan vi så folde til et push fra SB?
Et andet spørgsmål ved et raise er, at pusher SB og kalder Maniac skal vi så rykke ind, selvom vi får lorte odds imod en meget stærk SB, bare fordi vi er sikre på en 420$ sidepot imod maniac som formodet ret stor favorit?
"Hvis han kan bilde sig selv ind, at han stadig har FE, så ja."
I så fald ligger den lige til højrebenet, synes jeg. Raise småt, op til 150-200 efter feel. Skubber SB er du ikke glad, men må selv skubbe, skubber Maniac er du meget glad.
Du kan under ingen omstændigheder folde, hvis SB spiller videre. Dels har du potodds alene mod ham, hvis vi ignorerer maniacen, dels har du en ekstra positiv forventning i maniacen.