NL400 AA UTG vs flop rr multiway

#1| 0

Villain er std TAG har ikke spillet mod ham før. Virker ganske sane omend måske en smule mere agro. Kan ikke lige finde stats pt. Poster først lige en hånd som udspillede sig kort forinden da den er ret vigtig for dynamikken i den efterfølgende hånd føler jeg.

Har ikke selv været så aktiv ved dette bord. Mest fordi jeg ingen kort har fået og fordi der sidder en fisk som spiller mange hænder er temmelig station.

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, April 22, 07:27:18 ET 2009
Table Table 126675 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 4: Destroger ( $795.00 USD )
Seat 6: HERO ( $408.80 USD )
Seat 2: Steinacher81 ( $406.75 USD )
Seat 5: dzukelis ( $374.96 USD )
Seat 3: insolvency ( $400.00 USD )
Seat 1: moneyrollz ( $414.60 USD )
HERO posts small blind [$2.00 USD].
moneyrollz posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO T T
Steinacher81 folds
insolvency folds
Destroger folds
dzukelis folds
HERO raises [$10.00 USD]
moneyrollz calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** Q 5 Q
HERO bets [$16.00 USD]
moneyrollz raises [$52.00 USD]
HERO calls [$36.00 USD]
** Dealing Turn ** 8[s ]
HERO checks
moneyrollz checks
** Dealing River ** T
HERO bets [$96.00 USD]
moneyrollz calls [$96.00 USD]
HERO shows T T
moneyrollz doesn't show 8 9
HERO wins $317.00 USD from main pot

Nu til hånden:

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, April 22, 07:33:31 ET 2009
Table Table 126675 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 4: Destroger ( $796.00 USD )
Seat 6: HERO ( $547.80 USD )
Seat 2: Steinacher81 ( $321.75 USD )
Seat 5: dzukelis ( $475.96 USD )
Seat 3: insolvency ( $400.00 USD )
Seat 1: moneyrollz ( $400.00 USD )
Destroger posts small blind [$2.00 USD].
dzukelis posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A A
HERO raises [$12.00 USD]
moneyrollz calls [$12.00 USD]
Steinacher81 calls [$12.00 USD]
Destroger folds
dzukelis calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** 2 7 9
dzukelis checks
HERO bets [$38.00 USD]
moneyrollz raises [$110.00 USD]
Steinacher81 folds
dzukelis folds
HERO --> Aktion??

23-04-2009 08:32 #2| 0

Sådan relativt svært at svare på uden at kende dit eget spil. Gør hvad du gør med de andre hænder du felter i det her spot. Folde er nok sjældent en option, også selvom det er 4 vejs.

23-04-2009 08:38 #3| 0

Multiway og OOP er ikke den bedste situation for esserne.
Der er kun få hænder som har dig slået, 22, 77, 99 og 97. Mod disse er du langt nede i sækken med ca. 15% equity.
Smider vi nogle få draws med i villans range bliver du meget hurtigt favorit. Derudover er hænder som TT til QQ også en option.
Villain har vist han kan bluff-raise med air på boards som rammer smalt, så det kan han helt sikkert også gøre med draws.
Der er yderlige to i potten, så villains raise signalerer mere styrke. Jeg skubber AI og charger/afstraffer villain. Hvis du ikke skubber her bliver resten af hånden simpelthen for svær at spille og du aner ikke om du er foran eller hvor du står.

23-04-2009 10:13 #4| 0

sick call af villian i hånd 1.

I hånd 2 kalder jeg, da vi har A, og lader villian hænger sig selv på turn.

23-04-2009 15:40 #5| 0

Puljen er på 180-ish $ med 350$ bag og vi må trods alt formodes at slå hans range marginalt= jeg pusher.

Turn bliver sick svær at spille godt oop, fordi vi meget ofte ender med at c/f forkerte kort, give fritræk eller komme ind mere eller mindre stendød, så når pot vs stack ration er som den er, pusher jeg altså rimelig hurtigt mod en spiller som godt kan lave ballade og måske finder et varmt call frem med A9/TT-ish.

23-04-2009 20:54 #6| 0

Hånd 1 er mest for at fortælle at han lige har lavet ballade og nok ikke er ude i sjov her. Rimelig std at raise paired board i blind battle, syntes selv jeg fik leveled ham lidt med mit semi høje value bet på river.

I situationen havde jeg det ikke godt med min hånd. Som sagt, tror yderst sjældent han laver sjov her mest fordi der sidder 2 bagved. Har lidt svært ved at se ham raise et nøgent flush træk her og da jeg selv holder A er der ikke så mange hænder han kalder en UTG raiser med. Tror næsten kun combotræk som JT, 9T og sets raiser dette board hvis vi så smider JJ med ind er vi faktisk bagud. Dette er givetvis at give manden lidt for meget kredit, men tror egentlig ikke det er helt off.

Tillægsspørgsmål: Er det profitabelt at stakke af med overpar på rag board 4 vejs for 100BB vs sane villains med eller uden tt boards?

28-04-2009 12:00 #7| 0
Pokernets ME vinder !

@De folk der felter AA

Felter I også TT her så?

28-04-2009 12:46 #8| 0

Villain viste i hånd 1, at han kan bluffe floppet med air (selvom jeg nok ville ha gjort det samme), og han caller en river, hvor hænder som AA, KK, 1010, JJ ofte fra Hero's side ville blive spillet sådan (+ den lille trussel fra trip Q's).
Hero caller desuden floppet OOP. FDs ville ofte raise for at re-reppe Q'et, og AQ/AK vil ofte folde.
Alligevel caller Villain river. Jeg tror meget vel, at han er lidt af en action spiller.

Jeg ville shove hånd nr 2.
Bare fordi der er 2 left to act, betyder det ikke at villain ikke kan bluffraise dig. (Selvom det ikke er vildt genialt) Samtidig kan han også raise med straight-draw (4 eller 8 outs), flushdraw (hvor han kun har 31,5% ca), 9-10, 9-J, pair plus FD (45%), samt 1010, JJ, QQ, KK.

Det du frygter er de 3 sets, og det ene to-par. Hvilket han meget vel har. Men mener alligevel, at der skal shoves her. Jeg tror i dette spot, at det er +EV.

Det lille -EV det evt skulle have, er irrelevant, da du både får mere information om Villain, samt ved at vinde hånden, bygger dig en stor stack, hvilket for en god spiller altid er en fordel. (Hvis du altså er god)

Sonic

28-04-2009 13:18 #9| 0

Hey SimonSays.

I sådan en situation som beskrevet her, vil jeg sige at du skal tag din stack og skub den ind til midten. Du har set hans spil tidligere og ved han godt kan lide at der er lidt gang i den. Han kunne eventuelt lave et bluff her, ellers overspille sin flushdraw helt vildt, tror umiddelbart ikke han ville lave et sådanne raise med en god og stærk hånd efter at have set hans spil i den tidligere hånd. Skub dem mod midten og ærv dig bagefter, hvis han skulle kalde og tage den hjem, men tror i denne situation du er foran, og kunne godt ske at han ville lave et lay-down efter et all-in raise.

Min måde at spille denne hånd,
Thomas Nichum.

28-04-2009 15:16 #10| 0

Jeg mener du skal flatcalle den her. Er han ude på et bluff vil han nok give gas på turn og her kan du evt. sætte ham all in. Har han virkelig ramt det set er det virkelig bad luck

28-04-2009 17:04 #11| 0

@Volvoen

Vi kan muligvis få ham ind med draws, TP, eller OP nu...

At calle her virker faktisk meget stærkt (set / OP). Hvorimod et all-in muligvs kunne ligne et FD - Relevant, hvis han har TP eller OP.

Tror han vi er stærke, og kan han ikke li turnet, så kan han checke, og derefter give op på riveren, medmindre han rammer noget godt.

Jeg vil mene at shove-varianten, er mere profitabel.

Nogle der kan give en anden analyse af hvorfor et flopcall er godt/skidt?
Måske kunne jeg lære noget, hvem ved....

28-04-2009 17:48 #12| 0

@walth

Dit spørgsmåls underforståede præmis er, at AA og TT har samme værdi, men at folk elsker deres esser og derfor ikke vil folde dem.

Men i og med vi raiser utg kan villain sagtens flatte hænder som TT/JJ, eller han kan have flattet QQ/KK for at induce et skviz, hvis en af de senere har en løs 3-bet kanon.

AA er derfor en væsentligt stærkere hånd.

Jeg er derfor væsentligt mere tilbøjelig til at felte AA end TT.

29-04-2009 11:59 #13| 0
Pokernets ME vinder !

@Løpenthin

Overhovedet ingen underforstået præmis. Jeg ønsker bare at vide folks tanker omkring hele "overpar på twotone board"-scenariet.

29-04-2009 15:08 #14| 0

AA har betydeligt mere equity mod villains range end TT, hvorfor der er en forskelv.

Ovenstående hånd, hvor han på ret dårlig vis, lige 1 barrel tester din holding, har imo ikke sige om 1) han er agro, 2) hvordan vi bør agerer i med AA.

Jeg er enig med folk om at hvis vi fortsætter, blir det et flopshove. Lortespot, go sikkert ret close. At der nærmest ingen 2 par hænder er, hælder det mod et shove.

29-04-2009 15:23 #15| 0

I øvrigt er hænder som to overkort+ 2 også sandsynlige, hvilket gør AA væsentligt stærkere end TT.

29-04-2009 17:21 #16| 0

Et lille hint til dem der altid shover her:

Hvis han udelukkende raiser os på floppet med (og altid gør det med disse hænder)

- Sets(22,77,99)
- To par(97s)
- Alle flushdraws i hans PF range fra K til 6 høj (gæt: KhQh,KhJh,KhTh,QhJh,QhTh,Qh9h,JhTh,Jh9h,Jh8h,Th9h,Th8h,9h8h,8h6h,6h5h,6h4h)

Så er det stadig bedre at folde end at shove.

29-04-2009 17:36 #17| 0

@ steenV: Afhænger da helt af om hvilke hænder han caller et evt. skub med :)

29-04-2009 18:02 #18| 0

@ SteenV
Som Annezh... Og derudover mangler du stadig WTF-faktoren, eller hvad den nu bliver kaldt. Han kan godt have air i rangen indimellem. Desuden viser hånden før, at villain gerne tager marginale spots.

Jeg bliver dog en smule i tvivl om hvilken linie der er bedst, men eftersom Hero er OOP, så kan det ikke lade sig gøre at flatte, og lade villain 2nd-barrelle, og vi er ikke interesseret i at villain får begge kort billigt, og vi samtidig misser value på turn og river. Skulle vi flatte ogstikke ud på blanke turns, så får vi KUN value/action fra den ærgerlige del af villains range, eller et overpar, der spiller ringe.

Jeg kan kun se 2 muligheder, og det er shove, som man ville gøre med 2 overkort og FD, eller folde.... Og for mig, der spiller mange hands og tit kommer i marginale spots, og får ekstra action fordi jeg er Loose, så er fold ikke en løsning for mig, medmindre jeg har et sygt read.
Med dynamikken beskrevet, så felter jeg 200/100 gange.

Hvis Hero deriomod spiller i position, så kan man ind imellem flatte floppet og se turn an for at få mere value fra air-delen af villains range.

MVH Skod

29-04-2009 23:16 #19| 0

@Annezh

Du har ret:) Men så skal han enten folde set,2par eller helt store combidraws når vi shover.

@skod

Jeg siger ikke at shove er forkert. Men det kommer helt an på modstanderen.

Bliver vi betalt af dårligere rene made hands bliver det obv. hurtigt et stort shove.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar