NL400, AK oop i en underlig pot

#1| 0

HEJ

villian er kendt af mig, har over de sidste par dage taget 4 buyins fra ham, han laver nogle virkelig underlige spil og virker rimelig donked, han vil meget gerne spille mod mig, skal siges at 3 buyins er taget hvor jeg har udspillet ham, en enkelt hvor han var marginalt foran - well for at komme til pointen - han vil have hans penge tilbage.

kan desværre ikke komme ind i min hand history lige nu, så det bliver fra hukommelsen
VILLIAN sidder med 840$
HERO A K har lige sat sig og sidder med 444$
SB - 2$
BB - 4$
UTG - 4$ call
4 - 4$ call
HERO - 30$
VILLIAN - call 30$ (?) - mod denne villian er jeg lidt i tvivl om hvad dette call betyder
resten folder

flop: 5 7 J - 74$

HERO: 36$
VILLIAN: 36$ CALL

turn: K - 146$

HERO: 66$
VILLIAN: 270$

HERO?

caller vel denne villian any day? - specielt på det overbet, kan bare ikke overskue hvad han har, udover kæmpe air.
(ved caller any day, mener jeg selvfølgelig rykker AI) :D
gerne comments til spillet

16-01-2008 07:37 #2| 0

Kan du ikke forklare dine betstørrelser?

Og hans turn bet er ikke et overbet?

16-01-2008 07:43 #3| 0

@ Myth_Dark

270$ ud i en pot på 200$ er det ikke et overbet?

ved ikke hvad du vil have forklaret??

flop er scare bet, rammer så TPTK og kan slet ikke finde ud af hvor jeg har ham - tænker at han her mange gange kommer over toppen hvis jeg giver potten nok value til at dette giver mening for ham - villian er donk i mine øjne :)

så egentlig er planen at få ham til at spille som han gør - dog har jeg svært ved at sætte ham på noget i denne hånd

you don't like?

16-01-2008 08:05 #4| 0

hvad er scarebet ? lol

ellers better jeg lidt mere på turn 3/4, og mine cbets er normalt også lidt højere, men ja som du er inde på folder jeg hellere ikke denne rykker bare ind med dine reads, om han er tight så folder jeg

og potten er vel på 146+66+66, så han siger 214 i pot på 278, eller har jeg misforstået dette med pot størelser ?

16-01-2008 08:20 #5| 0

Det er lidt svært at vurdere lige den specifikke situation, da vi jo ikke rigtig dynamikken, og hvilken slags donk villain er. Men normalt ville jeg folde.

Mod en standardspiller overvejer jeg at checke turn og C/C turn+river, da jeg ser det som en way ahead/way behind situation.
Er det for nittish?

16-01-2008 08:22 #6| 0

Jeg folder den her hånd... hvad sker der også for dit turn bet? det var da nok den dårligste løsning at skyde så lavt.

16-01-2008 08:38 #7| 0

men johnson gør det ikke også lidt at villian kan sætte ham på en dårligere hånd. Derfor syntes jeg at hånden bliver undereppet lidt

16-01-2008 08:42 #8| 0

Flopbet er fint, men bryder mig heller ikke om din betsizing på turn. Hvis du vil fortsætte med hånden, så forstår jeg ikke hvorfor du vil rykke ind på turn - Du bliver aldrig callet af noget, som du har slået. KQ måske, men chancen for, at han peeler flop med den er probaly ret lille.

så b/c turn og c/c river eller c/c turn og c/c river.

16-01-2008 08:47 #9| 0

chrisj med denne linje i hånden kan han vel ligeså godt move ind om han vil forsætte, når han nu mover inde er det 336+444

skal betale 108 for at vinde 780 så han er rimeligt commited hehe

=

16-01-2008 09:23 #10| 0

@chaevens

Det er heller ikke et overbet.
Potsized raise er på $344. Dit raise x 3 + potten. Giver dig odds 2 til 1.

Og tror jeg rester turn som spillet. Med historie og netop som Signic siger har du underreppet din hånd.

Better forresten 50 på floppet og giver op hvis jeg ikke forbedre.

Og du må godt lige forklare det scarebet. Har jeg aldrig hørt før :)

16-01-2008 09:42 #11| 0

@Signic

Oh sry, ja så mover jeg også bare ind, hvis mit read siger, at han gør dette ofte nok med en dårligere hånd/air.

16-01-2008 09:46 #12| 0

@ alle

scarebet er forkert ord, ved ikke hvad det hedder, vil have ham af alle hænder der ikke har ramt.

turn byder jeg som jeg gør, fordi jeg vil induce fx AJ og at jeg er bange for kongen, vil have ham til at rykke over toppen med KQ, K10 (ville endda være mulighed med denne villian)....

og myth, potten er på 214$ EFTER MIT BET på 66$, derfor sætter jeg ham på kongen eller selvfølgelig har han ramt et eller andet vanvittigt, synes dog K10, AK, AJ, KQ virker som de mest sandsynlige og caller denne villian

16-01-2008 09:47 #13| 0

@ snask mod en reg/tight der cold caller 30$ pf ville jeg også være en smule mere forsigtig, ville nok check/call på flop, for derefter at gøre det samme turn, blanker riven får den 3/4 pot :-)

16-01-2008 09:49 #14| 0

jeg ser ganske enkelt det bet han laver som air, ligner ham ikke det mindste at lave den slags der, sidder han med AA og har spillet dem så ringe taber jeg :-)

16-01-2008 10:00 #15| 0

@chaevens

Potsized raise ER STADIG $344 og hans bet er stadig ikke et overbet/raise.

Ang din flop aktion. Better du det samme med AA/KK/QQ/JJ/AJ og andet der har ramt?

16-01-2008 10:10 #16| 0

@ Myth_Dark

nu vil jeg være hudløst ærlig hvilket ingen herinde er, men kan tage kritikken, dette er det store hul i mit spil, jeg spiller simpelthen ligeud sagt for ringe når jeg rammer meget hårdt.

QQ byder jeg hårdere på floppet, AJ byder jeg endnu hårdere på floppet

JJ ville jeg checke her (mange mener vel det er hul i hovedet)

AA havde fået mere preflop, samme med KK. På floppet havde den fået en halv pot

16-01-2008 10:44 #17| 0

Du raiser mere preflop med AA/KK end hvis ud ikke har dem lol??

Som de andre, dine bets er jo helt off. Bet ordentligt om du har den eller ej og juster lidt efer hvor farligt boarded er.

Som spillet ville jeg mucke da hans flatcall flop og raise turn indikere en hånd bedre end toppar.

Men nu har du jo noget historie med villian så..... og du kan da aldrig nogen sinde flatcalle, må da hedde skub eller fold.

Allan

16-01-2008 10:58 #18| 0

hvad blev udkommet af denne hånd?

16-01-2008 11:05 #19| 0

"så egentlig er planen at få ham til at spille som han gør - dog har jeg svært ved at sætte ham på noget i denne hånd"

Det giver jo ikke mening. Hvis ovenstående citat var din plan, skal den jo instarestes. Især når du sætter ham på AK, AJ, KQ eller KT. Trust your instincts

Julle

16-01-2008 11:57 #20| 0

Ryk op i limit.

16-01-2008 12:10 #21| 0
Pokernets ME vinder !

chaevans = sfinx?

16-01-2008 13:33 #22| 0

-Bet mere på floppet
-Check Raise Turn, så ved du hvor du har ham, pånuværende tidspunkt har du ingen anelse om hvad han har.

Hvis turn går check check, og River er blank, valuebet derefter på river

16-01-2008 13:52 #23| 0

Jeg checker floppet.

Et preflop cold-call er meget ofte JJ/QQ. Dog skriver du at villain er donket, så vi kan måske se værre hænder.

Dine betsizes er så underlige at vi ikke rigtig ved hvor vi står henne. Villain forsøger måske at bluffe os eller også har han en stærk hånd. Havde du bettet flop og turn ordentlig, så havde vi et easy call, men nu skal vi tage en beslutning... Jeg hælder til fold.

Jørn

16-01-2008 16:14 #24| 0

Er der noget der fortæller os at han ikke semislower en AA, KK eller JJ ?

Ved godt, det ikke er så sandsynligt, men på det board der ville et floppet set i J's nok coldcalle et c-bet anyday for at lade folk begrave sig selv. Hans reraise turn skal så ses som en test af om du har ramt et set i K's.

Anden option er at han selv har KK og så er det jo rigtig grimt. KK'erne kan godt tro de er oppe mod AA efter det preflop og på floppet får de bare for gode pot odds til at han lige gad smide. På turn straffer han hårdt ud for at undgå AQ redraws og den slags.

Sidste option er AA, som du har været bagud til hele vejen. Nu synes han, du har trukket nok, da du sandsynligvis har ramt kongen. Igen tester han for et set i konger på turn.

Nok bare mig der er lidt for meget en sortseer :)

Og fortæl os så hvordan det endte :)

16-01-2008 17:11 #25| 0

@ walth

ja.

@ julieane

blev den.

@ løpenthin

hvorfor?

@ thyssen

jeg ser aldrig denne villian cold-calle 30$ pf med noget pp over 88, han ville i følge min overbevisning reraise mig med noget der ligner JJ KK.

@ alle

jeg tror meningen er misforstået her, prøver at forklare mig, villian og jeg har rimelig meget historie, og han spiller alle hænder jeg er med i stort set, jeg ser ham muligvis vise fuldstændig air op her 7/10 gange, i skriver alle bets er underlige og kan jeg godt se, når man ser den udefra uden reads, dog synes jeg floppet er standard, men turn er altså udelukkende for at induce en J som er bange for K - jeg spiller kun denne hånd sådan her mod denne villian.

enden på tråden kommer lige om et par comment til dette

16-01-2008 17:24 #26| 0

"jeg ser ham muligvis vise fuldstændig air op her 7/10 gange"

Hvad er problemet så? Det virker umiddelbart ikke som en speciel svær beslutning, hvis det er sandt.

16-01-2008 17:25 #27| 0

@ hardkAre

tidsboksen blev heller ikke rørt for at tage denne beslutning :>

16-01-2008 18:17 #28| 0

HERO bets 378$ and is allin
VILLIAN called for 108$

RIVER Q

Hero showed a pair of Kings
Villian showed 2 pairs, Kings and Queens
Villian collects 902$ from pot

altså den korrekte beslutning :D yeah

16-01-2008 18:17 #29| 0

du prøver at induce et bluff. Det lykkes og din hånd er underreppet så jeg rester.

Hvis han alligevel viser air op 7/10 gange i dette spot rester jeg naturligvis i 10/10 og vinder de 7.

Synes også bettet lugter lidt af at han prøver at købe den.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar