Nå, men siden Hardgrove manglede en linje, mangler jeg også en linje i følgende hånd.
Villain laver en del psyko-calls, men er omvendt heller ikke totalt idiot.
NL400, 4-handed. Villain sidder med $300, jeg dækker.
Raiser UTG/CO til $15 med A♣K♦, villain på button caller, resten folder. Pot: $36.
Floppet kommer K♣ 10♣ 4♥
Jeg better 30, villain caller.
Turn: 6♦ Pot: $96
Jeg better (hvor meget?) / check-caller / check-folder?
(Villain sidder på turn med $265 tilbage).
- Asger
NL400, AK
Eftersom boardet er yderst drawheavy, fyrer jeg min. 2/3 pot derud, jeg vil ikke forære min modstander en gratis flush/straight, eller udsætte mig for at kæmpe semi-bluff som bliver til et bet på river jeg ikke kan calle.
Jeg kan ikke se hvilken hånd villian skulle have der slår dig, som han bare checker floppet med.
Mickey
Tjah det kunne jo godt ligne et draw for Villain, efter flop callet.
Med et bet paa 65$ paa turn vil jeg mene der kan foldes til et raise, medmindre han virkelig er tricky eller har tendens til at overspille TP. Raiser han ikke maa det vaere et draw eller Kx han sidder med.
Blockingbet eller check-call paa river hvis der ikke falder scare cards.
Villain har i oevrigt 255$ paa turn saa vidt jeg kan regne ud. Meget vigtigt for haandens videre forloeb ;)
Jeg better omkring fuld pot og betaler også resten på turn. Med din beskrivelse af Villain ligger jeg ikke en ramt AK for 70bb.
Friis
@Mickey: Han checker ikke floppet. Han caller mit bet. Men hvad gør du på river, med en pulje på (lad os sige du better 65) 226, og en rimelig callish villain med 190 tilbage, og der falder en 9er eller en ♣..?
@Skanbjerg: Du har ret i stacksize ;-)
Hvis jeg better 65 på turn: Kan jeg blockbette river (dvs. folde til et raise), hvis villain skubber til en blank? Hvad hvis river er 9/♣?
@Mandelir: I like it, a lot! Dvs. fuld pot på flop/turn, og betaler any river?
- Asger
Jeg betaler ikke klør 9 på river. Klør Q og J er marginale. Alt andet vil jeg nok betale af på river.
Falder der en blank stikker jeg selv resten i på river!
Nu er 400nl ikke min hjemmebane - men kan man regne med at villians kalder fuld pot bets på draws med 8-9 outs?
Tror jeg ville spille saadan her:
En blank paa river:
Oeger sandsynligheden for at Hero har bedste haand. Derfor check/call for at inducere bluff/mindske tab ved mirakelhaand til Villain.
9/♣ paa river:
Saa ser det lidt vaerre ud, men langt fra sikkert Hero er slaaet af den grund, pga "en del psyko calls" fra Villain.
Pot er nu 296, Villain har 190 tilbage. Et blockingbet skal vel vaere paa ca. 100. Hvis Villain skubber skal Hero calle 90 ind i 586. Er Hero god 1 ud af 7 gange?
Svaer beslutning synes jeg, da read intet siger om bluff eller aggressivt spil. Men alt andet lige ville et skub fra Villain med fx KQ eller andet der ikke slaar Hero vaere meget risky for Villain med den styrke Hero har vist. Saa tough (weak??) fold her.
Alternativet. at check/calle:
Hvis Hero checker inviteres der til et bluff paa scarecardet og det er svaert for Hero at calle da Villain meget nemt kunne vaere hjulpet af dette scarecard.
Altsaa:
Blank: check/call
Scarecard: blockingbet/fold
@Mandelir: Ok.
@Sasuke: Du vil undre dig over, hvad du ser på NL400..
@Skanbjerg: Alright, det var også nogenlunde mine tanker.
..Hvad siger I umiddelbart til et check på turn?
- Asger
Bryder mig ikke om et check på turn OOP:
Du giver villain et potentielt gratis kort til et draw som er en meget sandsynlig hånd. Samtidig er der rigtig mange kort du ikke gider at se hvis han checker bag dig.
Alle kløer, Q"s, J"s og 9"ere er dårlige kort for dig. Enten så rammer villain et 2par /straight/flush eller også så slower det jer begge så du ikke får value fra Kx.
Better 2/3-fuld pot på turn, om jeg folder til et raise kommer an på villain. Hvis han caller check/caller jeg any river der ikke er QJ9/♣
Jeg gaar ud fra, at du aabner med mange forskellige handsker preflop, hvorfor Villain nok ville raise floppet for at give sig selv lettere beslutninger paa de senere streets, hvis han har en haand der slaar din paa floppet.
Derfor better jeg turn; det check kan jeg virkelig ikke lide. Boardet er saa farligt at du lige for en stund oop maa abstrahere fra pot kontrol. 2/3 pot vil jeg sige. Jeg folder til et raise.
Peter
@Xizor: Hvis river ikke er QJ9/♣, hvilke hænder slår jeg så, der pludselig valuebetter?
God pointe i nedsløvningen af begge i øvrigt. Jeg folder et turn raise instant.
@Hardgrove: Tjah, jeg ved ikke om han nødvendigvis ville raise. Men det er korrekt, at jeg åbner med retti mange hænder - de fleste playable hands, med mindre bordet er fyldt med LAG suckers.
Men 2/3 pot på turn, var også min tanke, men jeg synes ikke et check er -helt- katastrofalt. Specielt fordi jeg har A♣, er flushmulighederne begrænsede, og samtidig kan jeg sætte et block/value-bet ind på river, uden at være committed for resten af villains stack.
Jeg gav den $70 på turn, og betalte 3♣ af til villains J9♣.
- Asger
@Asger
Nogle gange bliver man overrasket over hvad folk kan valuebette - KQ?
Men det er da rigtigt at i langt de fleste tilfælde vil du være bagud hvis villain fx pusher som et valuebet. Jeg burde have skrevet at jeg check/caller et rimelig størrelse bet.
@Xizor: Mjah, jeg har altså meget svært ved at se en svagere K valuebette hér, når jeg, som initial raiser, skyder standard på både flop og turn. Men selvfølgelig, donkeys er der overalt.
- Asger
Næh, jeg bettede river og callede hans raise, da jeg fik omkring 6:1. Så meget for at multitable!
(Desuden tænkte jeg på daværende tidspunkt på den hånd, hvor han callede 2 all-ins på floppet (full stacks) med AJ på et J high flop.
- Asger