Ipoker, NL400 6max. Eff stacks 144BB
Villain er ukendt, men sidder dog med 100+ BB paa to borde. Villain har spillet 33/18/1.4 den time hero har spillet med ham. 3bettet 3.6%. Hero forventer at kunne udspille villain postflop.
Villain2 er reg og glad for at squeeze. Derfor flatter hero i dette tilfaelde.
a ($402)
b ($234)
villain ($576)
hero ($1,184)
c ($396)
villain2 ($378)
a posts (SB) $2
b posts (BB) $4
Dealt to hero A♣ K♦
villain raises to $12
hero calls $12 <--- Flatcall pga. squeeze-happy villain2 paa knap
fold,
villain2 raises to $54 <---villain2 squeezer som forventet
fold, fold,
villain raises to $180 <---ikke en del af planen
hero og villain har effektivt 144BB bag.
action?
NL400: AKo i trapping spot preflop
Tror du, villain er klar over, at villain2 squeezer mere end godt er, så han dermed kan 4bette somewhat light?
Umiddelbart synes jeg, det ligner et fold.
@ poker prince
Tror du, villain er klar over, at villain2 squeezer mere end godt er, så han dermed kan 4bette somewhat light?
Maaske :)
Jeg har ikke spillet villain foer, saa han er nok ikke reg. Men det er ikke umuligt at han har opfattet villain2s squeeze-tendenser - enten i denne session eller tidligere.
Ak kan meget nemt foldes her... Altså du er "godt" imod et par, hvor det alligevelet er et flip, eller AQ. Insta mucker, taber 12 usd og kommer videre i livet.
Rimelig afhængig om du kan lide varians eller ikke, spottet er okay at shove i, men det er en gigant for variansen.
Fine tanker, wp. Fold som spillet. Obv. 4-bet, hvis villain 1 havde foldet.
En villain, der som her kun har 3-bettet 3,6% så instamucker jeg bare AKo. Tror ikke på han 4-better med skum, heller ikke selvom om spottet er fint til det.
Jeg kan egentlig godt lide det her play med at trappe de squezehappy blinds, men man skal jo udover at vide hvad blinds gør også vide, om de andre villains tænker på samme level, så man undgår at skulle mucke sin AK her.
Ud fra den sparsomme info vi har på villain, så kan jeg fint finde et muck frem og komme videre(Medmindre din sample på ham er under 200 hands).
MVH Skod
Gider ikke læse all indlæg. FOLD!!! og det er ikke close
Kan både lide fold og jam. Det er dog, som mange andre er inde på, SICK varianspræget.
Som SS. Fold.
Som SS. Fold.
@TJJ:
Hvad regner du med villain kommer ind med i det spot der, som vi er godt inde imod? Han går efter alt at dømme broke (det må da være hans plan), og jeg tror, vi er ude i et flip forholdsvis sjældent. Jeg tvivler virkelig på, han 4better JJ/QQ. Han er ydermere UTG, hvilket bør stramme hans range en kende.
Snapfold
Hmm jo mere jeg tænker over den kan jeg faktisk bedst lide et jam af forskellige grunde. Nu ved jeg ikke helt hvor stor reg du er på den givne side osv, men specielt spots som det her som for nogle lidt mere nitty villains (læs: dem som skriver snapfold etc), kan et shove her ret nemt ses somom du er til en spewy side, hvilket obv er relativt off når du kommer ind her. Udover det får du en del bedre muligheder for at gøre det med QQ+ og blive callet lidt lightere, forstået således at jeg tror nogle villains analyserer at din range for at komme ind her er meget løsere end den er, når du felter en "drawing hand". Bryder mig rigtig meget om et jam ligepludselig, det er bedst hvis du rammer dog!
Hvad skete i hånden?
@ joonas
Hele din post går på hvordan heros range bliver tolket hvis han jammer.
Syntes du skal starte med at finde ud af hvilken range villain har med sit
4 bet her.
For at vi skal være rigtig gode her skal villain have AQ en smule, eller
måske vigtigere villain skal have en 4bet bluff range.
Tror du en 33/10/1.4 spiller lige laver et 180$ 4bet bluff ofte/det sker/
eller den jeg selv kan lide ALDRIG!
Han har væsentlige flere flip hænder end han har AQ her, den tror jeg faktisk aldrig han har. Jeg er med på det er et stærkt move han laver, men jeg også med på dynamikken for hånden. Vi blocker AA og KK comboerne, og mon ikke JJ/QQ er en slightly større del af hans range (Hero har flatcallet, og ligner ikke en der er interesseret i at spille med, og den anden er liberal squeezer). Selvom han måske ikke er den klogeste villain, synes jeg på ingen måder det er så scary et scenario du gør det til, faktisk, vil jeg råde folk til engang imellem at prøve de her shoves for at få åbnet øjnene lidt for hvad folk realistisk har her (Dermed ikke sagt du behøver det), men jeg det er min personlige mening at lige det her spot ikke er særlig scary, men stadig ganske varians præget.
Fold. Selv hvis vi antager villain 4-better light her pga han ved villain2 kan SQ light, er det ikke et godt spot. Lad os antage han gør dette med 88+ samt AQ+. Mod denne range har du 48,2%. Derudover vil villain2 en del af gangende have en legitim hånd, hvilket gør din Equity en del mindre. Og med en 3bet % for villain på 3% er chancen for han 4-better light nok minimal!
så nemt fold i min verden!
Du siger han aldrig har AQ.
Jeg siger han aldrig bluffer.
Eguity
Hans range: Ak,10,10+ 59,6%
hero range: AK 40,4%
Med 3 bbs i potten = fold længere er den ikke :-)
@ AAbluffer
Common. Du mener ikke det der!
1. 48,2% er RIGELIGT!!! med de døde penge der er i potten.
2. Tror du ikke en villain af den type er dårlig nok til at folde 88,99 måske TT og AQ her bare ind imellem?
3. Du har taget 0 4-bet bluffs med. Hvis han kan 4-bette 88 her, så kan han sgu også 4-bet bluffe 76s.
Jeg tror dog personligt hans range er LANGT smallere, og folder også, men ikke af de samme årsager.
Vi skal jo også huske, at selvom villain er squeze-happy, så har han jo alligevel en handske indimellem, og faktisk tror jeg ofte at han vil have en konge eller et es når han laver et play. Derfor vil jeg egentlig tro vores equity er en smule forringet.
MVH Skod
@ skod.
Jo det mener jeg. 48,2% er selvfølgelig fint, HVIS vi kan stole på dette. Men villain 2 vil altså ikke altid smide sin hånd, for han SQ'er selvfølgelig også med alle hans Premium hands. Hvis vi shover over villain 1, så vil han vel kun kalde med QQ+ og AK, i dette tilfælde har vi kun ca. 22,2% Equity tilbage i potten(villain1 har allerede commit sig med hans store 4-bet). Og medmindre det er en super loose-gooseish villain2, som ALTID SQ utg med junk fra BT, når han har muligheden, så vil villain2 altså komme op med en hånd, med en stor nok frekvens til, at vores Equity bliver crushed!
Kan ikke se hvorfor vi vil ind her med AKo, når vi kun har comitted 3bb's..
Primært dog ikke pga ovenstående, men fordi jeg tvivler at dette er et spot hvor folk er light.
her kan jeg sagtens folde Ak, men hvis villain erbare lidt til den tunge ende shover jeg marginalt.
Fold er det sikre og kan aldrig være en fejl
Med eget TAG/Reg image, så 3better jeg den bare med det samme - uanset squeeze happy reg på button.
Vi spiller bare super dårligt i multiway preflop, hvis c og/eller villain2 mm. vælger at calle og det tror jeg vi mister mere på det end vi tjener på resqueezes i de her spot.
Eller sagt på en anden måde: Vil hellere forsøge at isolere dårlig villan med position end "håbe" på et squeeze bag ved os...
Og de berømte ord: "Som spillet - Insta Fold!"
:)
damster
@Suffer Well
Udemærket range ja, og jeg er uenig som jeg siger, men sådan er det jo en gang imellem :)
@damster
AK spiller da fint multi way post, og jeg synes klart preflop er noget som alle mennesker bør have i deres arsenal, helt oplagt med en så squeeze prone modstander som her. Fair nok villain 1 ikke er så god, men det er stadig UTG vi reraiser direkte i UTG+1, den calling range spiller vi ikke særlig godt mod. Så vil jeg hellere 3bette 67s og flatte AK for at induce squeezes.
"AK spiller da fint multi way post"
Øh nej, ikke enig - i en sandwich med 100 BB+ med en mulig reg i pos og en tard up front, hvor du rammer floppet 1/3 af gangene og vinder den berømte lille pot eller taber en stor...
:)
@ Prince
Preflop-spillet på iPoker er rigtig aggro og må være det næstmest aggro på nettet efter Party.
Villain kan re-squeeze en relativt bred range som kan indeholde 77+, alverdens suitede esser og hvad ved jeg. Villain forventer aldrig at vi spiller videre i hånden, hvorfor han ikke behøver at have en vanvittig stærk range for at spille videre, efter squeezet.
Læg dertil alle de 50/50-hænder vi får foldet ud, hvis vi kommer over toppen her, villain kan på ingen måde stå med armene i vejret med TT/JJ og måske folder han endda helt op til QQ. Husk på at det altså sagtens kan være et fint EV spot selvom vi KUN kommer ind mod KK/AA, bare vi relativt ofte samler potten op uncontested.
@ThomasJJ
Villain folder aldrig TT+ her til jam.
Det burde han.
Hvad betaler du selv af med da? Held og lykke, hvis du betaler af med TT :)
helt kort så handler det ikke om man kan li' varians eller ik, men om det er +ev at gå med hånden. Uden at regne nærmere på hånden ser det ud til at være at let fold
@Loki
Det bliver aldrig rigtig mere end meget marginalt -EV her, hvilket nok bliver opvejet af andre faktorer.
@andre
Jeg mener også vi fra tid til anden får folds fra TT, men det er ikke noget man skal regne med.
@damster
Men hvis du ser på det sådan, kan det vel hænge sammen med hvordan man spiller den. Hvad så når du reraiser UTG fra UTG+1, spiller den helt super der? Hans calling range skaber nok præcis hvad du ikke kan lide ved en multiway pot - vind en lille (semi), eller tab en stor. Dermed ikke sagt jeg ikke selv 85% af gangen reraiser selv her, men det er lige før at i sådan et spot her, er der mere merit i at flatte for at holde dominerede hænder inde, det kræver så bare at man stoler nok på sin egen hand reading til at kunne spille den hårdt nok for value.
Lige præcis en 33/18 spiller kunne jeg godt finde på at 3-bette UTG+1, da den type spillere ofte er flop-liderlige.
Mod de fleste andre spillere flatter jeg AK fordi de folder stort set alle hænder vi slår.
Men hvis der sidder en squeeze-anytwo efter os, så er det selvfølgelig mere oplagt at flatte for at trappe squeezeren.
Som spillet mucker jeg. Jeg tror I overvurderer hvordan en 33/18 spiller adapter til modstanderne.
Jørn
Jeg synes det vigtigste at tage med fra denne traad er:
1. Villain1 virker ikke som en type, der pludselig kommer ud og 4b-folder 89s eller 4b-caller AQ, og vi er derfor i et skidt spot med AK.
2. For metagamet med andre regs er det fint at lave dette play, og vi kan acceptere varians/slightly -EV ved at komme til midten mod en lidt mere aggro original raiser, end vi moeder i denne haand.
Aktuelt tilt-skubbede jeg, villain2 foldede selvfoelgelig og villain1 callede. Hero spikede et A, villain1 viste AA op.
;)