NL400: AKo SBvBB, modstand paa flop

#1| 0

NL400 (iPoker), 6max, Eff stacks 549 (137BB)

Villain er LifeFish, som spiller 6-8 borde tror jeg. Jeg har en note om at han tilsyneladende spiller rimeligt ligefremt postflop – dette er dog baseret paa faa showdowns.
Stats siger 24/17/5 3b 7,2% (9% fra BB), fold to Cbet 40%, postflop agg 7/9/2

Hero spiller semi-lag, men hvis villain er observant ved han at hero er relativt stram naar folded til i SB.

hero ($549)
Villain ($608)
a ($834)
b ($200)
c ($1,105)
d ($878)

hero posts (SB) $2
Villain posts (BB) $4

Dealt to hero A K

fold, fold, fold, fold,
hero raises to $12
Villain calls $8

FLOP ($24) 5 A 4
hero bets $20
Villain raises to $84

Hvad er heros plan herfra?

22-05-2009 05:09 #2| 0

Jeg syntes det er så nitte spot at få et raise. Jeg caller 100/100 og ender i nogle situationer med at folde alle på turn hvis han skyder igen.

lad os antage turn er 9 Hvor efter du checker og hero skyder 3/4 pot så folder jeg. Jeg spiller dog også ret tight.

anden version fra min siden:
lad os antage turn er 9 Hvor efter du better 3/4 pot og hero caller, hvor efter river er T Du checker og hero better ½ pot. Selvom du så får mega gode odds slår du ikke ret meget. Jeg vælger derfor ofte at Calle flop og så check den ned.

begyndelse er at potkontrollen kommer helt ud af kontrol og jeg har bestemt ikke lyst til at spille for stakken her. Hero kan have A4 A3. 33 44 56 67 eller bare KQ Hvor jeg tror han ofte har os slået og vi skal spille et hånd med nogle svære beslutningerne. ( men jeg er også ala tight ass )

22-05-2009 05:27 #3| 0

Jeg spiller et sted hvor man ikke kan bruge ace hud pt osv, men syntes det er et meget spændende spot fordi jeg syntes der er mange problemstillinger i den hånd. Så håber der kommer lidt indputs til hvordan folk spiller den

22-05-2009 08:47 #4| 0

Sådan from the top of my head, vil jeg mene man har ret store leaks i sit game hvis man kan calle flop og uden at tænke to gange folde på en off suit 9'er turn, tight eller ikke, det er nok nærmere bare dårligt.

Jeg caller flop, og check caller sikkert også turn afhængig af hvad jeg lige føler for, soulread river.

22-05-2009 11:18 #5| 0

Med en fold2 c-bet% på 40 virker det til villain alligevel gerne vil lave løjer postflop. Han raise er imidlertid ret stort, men uden reads kan dette jo både betyde det ene eller det andet.. Jeg caller hans raise og ender nok også med at kalde mindst ét til bet. Ud fra hans agression stats, er det sandsynligt at han ikke bluffer river, så folder nok her hvis han skyder igen

22-05-2009 12:53 #6| 0

Jeg caller klart på floppet.

Vi er i en blind-battle med aggro fætter ser det ud til, og jeg frygter at villain har evnerne til at skyde alle streets (meget høj turn aggresion) med air og dårligere hænder.
For at gøre det nemt for os selv vil jeg sende 2nd. barrel på any non-diamond turn, for at folde til et raise. Det er primært for at charge draws, da hænder som AQ og AJ sikkert vil raise preflop.
Jeg ved det kan virke nittish at bet/folde med måske 40% af stacken involveret og vi typisk siges at være committede med dette turnbet.
Jeg mener dog at villains linie oftest vil være meget sigende for hans styrke i dette spot pga. pottens størrelse og at jeg selv viser stor styrke. Villains skub vil derfor meget ofte være hænder som har os crushed.
Alternativet til et bet er jo sådan set kun c/c eller CRAI (c/f ikke en option) og det vil sætte os i samme commitment-dilemma.
Hvis vi skulle vælge at c/c har villain stadig nok penge nok til at sende et fornuftigt 3/4 potbet på river. Ydermere er et check-call så polariseret, at villain med ret stor sikkerhed kan sætte os på TPTK eller TPGK og et stort river-bluff er bestemt et move som villain vil overveje.

En ruder på turn giver os en bedre equity og jeg vil ikke bryde mig om at blive sat AI hvis jeg better turn. Jeg vil føle jeg skyder mig selv af hånden på den måde, da jeg "kun" får odds 2:1. Her vil jeg c/c i stedet og formodentlig folde til river bet uden at have ramt flushen.
Kan ikke rigtig vurdere, om CRAI med en ruder på turn vil være smart. Tror det dog ikke, da stærkere hænder som sets og flushes sikkert ikke mucker.

22-05-2009 13:23 #7| 0

Call flop raise og call alle bricks på turn og re-evaluer river. CRAI hvis du forbedrer på turn (inkl. alle ruder)... ud fra Villain's stats, ser det ud til, at han holder gaspedalen i bund på turn også, hvorfor han må formodes at skyde igen - i SB vs. BB kan jeg aldrig komme væk her mod en Villain, der kun giver op 40% af gangene mod et C-bet.

Raise flop er obv ikke godt, da det giver Villain for stor mulighed for at slippe billigt de gange vi har ham i sækken

22-05-2009 14:37 #8| 0

Call flop, call turn, reevaluer riveraction og bordets tekstur, ud fra OP.

22-05-2009 15:14 #9| 0

Jeg synes OP bør komme med de reads han har på villain angående hvilke typer hænder Villain cold-caller her. Er det primært små -mellemsmå åar. Er det også Aj-A2. Da han 3-better 9%, så er det ret vigtigt at have en ide om hvilke hands det er. Dette er ISÆR vigtigt, fordi vi skal vide, om villain overhovedet har flushdraws i sin range her.

Hvis han spiller, som mange efterhånden gør og piller AJ- ud af sin 3-bet range og i stedet smider en masse T9s, J9s osv, så er det ret usandsynligt han har FD her, da han kun har callet preflop. Derimod er der flere klamme hænder, som reraiser det her flop obv. 44, 55, A5, A4.
Reraiser han med AJ-... nej vel? den caller han vel bare for at få value fra Hero's Air-range.

Uden en ide om hvilke hænder Villain 3-better og cold-caller i blinds, så er det et virkelig svært spot IMO.

MVH Skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar