Villian er 20/16/oo over 150 hænder
Han har ikke rigtig gjort det store væsen af sig. Virker ok fornuftig.
Jeg har spillet TAGish de sidste par orbits. Vi har ingen nævneværdig historik
hverken pre eller post-flop.
Comments:
4-bet pre?
Hvad foretrækker i at gøre på floppet?
Seat 6: Saibot1987 ( $607.70 USD )
Seat 2: Grizzlypower87 ( $429.46 USD )
Seat 4: Yamasato ( $598.40 USD )
Seat 1: wezhamnett ( $80.88 USD )
Seat 5: Tolbuhina ( $80 USD )
Grizzlypower87 posts small blind [$2 USD].
Yamasato posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Saibot1987 [ A♥ K♥ ]
Saibot1987 raises [$16 USD]
wezhamnett folds
Grizzlypower87 folds
Yamasato raises [$46 USD]
Saibot1987 calls [$34 USD]
** Dealing Flop ** [ K♣, 4♥, T♣ ]
Yamasato bets [$72 USD]
Saibot ... ??? ...
NL400: AKs møder 3-bet og floplead
Stacksize er rigtig dårlige her. Tror ofte at du er rigtig dårligt inde her, jeg folder.
Hvis i kun havde være 100bb dybe havde du være comitted.
Hvis du 4 better preflop, er du committed hvis du ramme floppet.
Snoogs
Jeg caller floppet og evaluerer turn, preflop kan godt varieres men er ik så vild med 4bet lige med de stacks medmindre du ved at villain kan skubbe dårligere hænder.
Call og se turn an og se hvad der sker. Det kunne sagtens være noget multidraw ala Q♣J♣, men naturligvis også TT, JJ, QQ e.l. Alt i alt, mange hænder vi slår.
kan ikke forstå af man skal kalde preflop hvis man folder på det flop
@Elninho
Jeg betalte. Turn blankede. Villian checkede. Jeg skød og villian foldede.
@Snoogy
Jeg er temmelig chokeret over du ønsker at folde floppet.
Jeg tror ikke jeg better turn her. Du folder til et push? Jeg checker bare bagved.
Du er da godt nok nem at få af pinden snoogy.
Hvordan kan HERO calle her, og så folde på dette flop??
Som AB.
uhmmmm sad og så NFL da jeg skrev dennne. Og ja fold er ret weaked ;-)
Synes bare at med de her stack sizes bliver hånden svær at spille vis man ikke 4 better preflop.
Ingen der vil 4 bette denne hånd ????
SPG: Hvad er vildandens range også for at 3 bette OOP, og hvordan har vi det mod hans range
"Villian er 20/16/oo over 150 hænder
Han har ikke rigtig gjort det store væsen af sig. Virker ok fornuftig."
hvis han raiser 15% af sine hænde er rangen ca "any pair, AK, AQ, KQ, suited connectors 54+, any suited ace" så hans 3 bet range er noget mere snævre end dette.
går vi broke her hvis turn er blank og vildanden better igen.....
ved ikke helt hvordan jeg skal forsvar et fold :-), selvom jeg er ret sikker på at det højest kan være en marginal fejl at folde her....
men er også i gang med at focuser meget på SPR i øjeblikket og hvordan man bruger det til at planlægge sin hånd fra starten af, så det farver nok mit svar lidt.
Det må i lige bære over med det næste stykke tid ;-)
Snoogs
Jeg synes netop stacksizes gør et 4-bet ulækkert....
Betaler floppet leader han turn igen mucker jeg, hvis ikke jeg forbedrer i form af K eller ♥.
edit: Nårh, du er i position... nevermind mit tildligere indlæg :)
Jeg smoother typisk 3bets pre med position med de hænder der gerne vil videre. Hvis villain er meget 3bet aggro, kan du dog med fordel value-4bette AKs.
Du er klart committed på det flop - ellers kan du jo ikke calle 3bet pre (som du selvf. skal).
Det kan godt være der kan findes ultranits du ikke er tvunget til bunds mod, men det må være sjældent. Det er ikke fordi du er direkte glad for at calle 150BBs af mod en mand der viser maximum aggresivitet og er ligeglad med / glad for dine calls, men imo er du tvunget til det - ellers er det for nemt at skubbe dig af hænder med to stk 2/3 potbets.
Spørgsmålet er mest hvordan du får value af dårligere hænder, eller hvad du bør gøre ved et farligt turnkort. Et blank turnkort hedder easy raise/bet for value, eller flatcall for at reppe drawet og få et vb ind på river når det ikke kommer.
Turn Q♣ og potbet er straks sværere at forholde sig til..
Noget andet: overvej at klikraise flopbets i 3bettede pots med pos, især 150BB dyb. Du tvinger modstanderen til at tage stilling for stakken, og det fungere derved både som billigt og stærkt bluff, samt valuebet der er svær at komme væk fra de gange du har nuts(agtige). Det funker især godt mod alle der ikke er i stand til at skubbe en missed AKo på floppet, hvilket i min erfaring er de fleste. (du skal naturligvis ikke klikraise hvergang, bare hav det som del af repertoiret).
Dit eksempel er ikke et nødvendigvis godt tidpunkt, men det ku et 5♠6♠8♥ flop være.
Erlandsen bruger klikraiset med pos i den helt ekstreme grad, dvs med alle typer hænder, og det er skræmmende svært at spille mod. (dog også meget svært at styre/udføre godt!)
Turn er et godt check, fordi vi brækker os hvis han CR pusher.
Jeg bryder mig ikke om et 4-bet preflop pga. stack sizes, hvis vi 4-better spiller han perfekt mod os, enten 5-bet shover han AA/KK eller også smoother han og vi er stadig fucked. Han folder desuden AQ og evt. andre spekulative hænder som vi spiller godt imod.