Jeg kan ikke finde hånden i min database af en eller anden mystisk grund, så jeg tager den fra hovedet.
NL400
Villian er TAG, jeg har ca. 400-500 hænder på ham, han 3-better sjældent (3%). Jeg har ikke set ham squeeze før. Vi er 2 buy-ins dybe. Jeg spiller 22/19/3.
Jeg sidder UTG eller HJ med AKs.
Jeg raiser $14, knappen kalder, villain squeezer $62 fra blinds. Jeg sætter ham på QQ+, AK
Hero action?
Jeg kalder vel bare, ikke? Jeg er bagude i forhold til hans range, så jeg har ikke lyst til at komme All-in 2 buy-ins dybe preflop, og AKs er ok at spille i position.
NL400: AKs pre, 2 BI dybe
Kommer vel lidt an på om Villain c-better 100% eller ej, da problemet er at du aldrig får value hvis du rammer, med mindre du er bagud, og selv med et c-bet i kassen bliver det vel et marginalt call mod ovenstående range. Derfor vil jeg udfra stacksizes samt den lave 3-bet frekvens håbe jeg kan finde et fold frem her, selvom det ikke er en let hånd at smide.
Næh du folder vel hvis hans range er QQ+, AK?
Du håber jo kun på at ramme flush og straight egentlig. Hvad gør du hvis du rammer K på flop? stacker du så af til hans AA, mens han folder sin QQ ved for meget modstand?
and8 er spot on!
Hvis du har ham på QQ+ er det vel et fold, vent på et bedre spot i stedet for at spille for 2 BI når du kun har investeret 3,5 BB
God dag ved bordene til alle!
Hvis du selv sætter hans range til kun at være QQ+ må det være et meget let fold.
Jeg smed den faktisk i virkelighedens verden af de grunde som Jensen nævner. Jeg synes bare at det var alt for weak bagefter. Det er måske også lidt søgt at sætte ham på en så præcis range efter 400 hænder, måske er JJ og AQs med (det er bestemt ikke urealistisk). Hvad nu hvis de er med, hvordan spiller I den så?
@mr_pink
vi snakker QQ+,AK og ikke QQ++. Der er stor forskel.
Jeg kalder preflop og ser floppet an, da vi har position.
Jeg stacker heller ikke af for 200 bbs mod en spiller med 3-bet procent på 3.
Jørn