Det er første gang jeg spiller villain, som spiller noget 21/12/1.3.
Like?
Seat 1: hanibusss ($412.00)
Seat 2: matrique ($757.80)
Seat 3: HERO ($630.40)
Seat 4: Marius2910 ($391.90)
Seat 5: JopieMan ($401.90)
Seat 6: Ze_Gnome ($388.00)
HERO posts the small blind of $2.00
Marius2910 posts the big blind of $4.00
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO A♣ Q♦
JopieMan folds
Ze_Gnome folds
hanibusss raises to $14.00
matrique folds
HERO raises to $52.00
Marius2910 folds
hanibusss calls $38.00
*** FLOP *** 9♥ J♣ 8♣ pot: 108
HERO bets $75.00
hanibusss calls $75.00
*** TURN *** [9h Jc 8c] [6d] pot: 258
HERO bets $503.40 and is all-in
285 mere til villain.
NL400 AQ i rr
Bryder mig ikke om det.
På det board der folder folk de fleste små PP på floppet, jeg kan se ham folde TT og måske ikke engang det eftersom du ligner AK♣ eller lignende.
Som xizor. Tror du bliver kaldt meget ofte her, ret std for en 21/12/1.3 kun at calle flop med en made hand.
Synes ogsaa umiddelbart du hvad du egentlig er. Overkort som ikke har ramt - eller maaske en FD. Om det saa er / var nok til at faa vildanden ud af haanden er en anden sag....
Jeg tror ikke jeg c-better der flop med AQ.
Ellers enig med Xizor
Jørn
Ændrer det noget, hvis villains flop aggfactor er 4?
Havde meget svært ved at se ham fortsætte med sin hånd på turn, når han blot caller det flop.
Kan godt følge dine tanker om, at hans flopcall virker suspekt - han raiser vel altid made hands/flushdraws all-in på floppet.
Dog bryder jeg mig heller ikke om det, når nu vi er readless.
Kan godt li' det. De made hands han caller på floppet er helt sikkert weak. Alle gode hænder reraiser han jo på floppet. Bør være muligt at skubbe en tight spille af et par knægte/draw, hvilket det mest af alt ligner han har. Skubber tit på turn her og gør det samme med draws, sets, to par, overpair etc.
Jeg CB'er sjældent i dit spot, men som spillet kan jeg ret godt lide turn spillet. Kunne dog godt finde på at sige 205 eller noget, istedet.
Like pre-flop - den må være fin mod en 12'er. Lidt afhængig af hvor sticky han er - jo nemmere han folder post-flop, jo lettere 3-better vi her. Men uden reads OK.
Like c-bet. Jeg vil gerne repræsentere overpar og beskytter derfor nok lidt hårdere på dette flop - jeg lander på 100 men 75 OK. Dem der ikke c-better burde heller ikke bifalde 3-bettet pre-flop imho - en stor del af fidusen ved at 3-bette et stort A må være at repræsentere overpar på uramt flop.
3-bet og cbet oop hører da sammen - not !?
En anden fordel ved dit cbet er at du får en mere klar definition af din hånd (og hvis du better bare lidt højere bliver den endnu mere klar!)
No like turn...:
Ideen med mit cbet på flop ville være at opgive hånden uden T eller ♣ turn. Vi står med en passiv villain der har sendt 3 styrkesignaler (PFR + call 3-bet + call continuation-bet). Enig i DSR's vurdering af at call cbet skal tolkes som styrke.
Så min konklusion må være: lidt højere cbet og så opgiv uden forbedring.
Giver du ham agg på 4 - så skal call af cbet tolkes som ENTEN trap eller float - der jo trækker hver sin vej ift til dit turn-push - still no-go herfra...
[rettet et par udfald af ord...]