NL400, AQo i blind battle

#1| 0

5-handed, eff stacks 400
Hero har A Q i big blind.
Villain er ukendt indtil denne session, men hero ved at villain 4-tabler.

Spillet har på dette bord været helt straightforward i de ca. 25-30 min villain har været der. Hero har sammen med en anden reg været mest aggro pre, men der har ikke været nogen store clashes overhovedet.
Villain har raiset nogle enkelte gange som first in, cont bettet og taget ned på flop de få gange han har fået action. Virker semi stram.

I denne hånd er der foldet til villain i SB. For første gang raiser han nu ude af position til 20. Hero caller.

Flop (40) 8 8 Q
Villain skyder 32, hero caller.

Turn (104) 5
Check - check.

River (104) 7
Villain skyder 80, hero caller.

Hvad synes folk om linjen?

17-02-2008 10:27 #2| 0

Bet turn?

17-02-2008 10:37 #3| 0

Alt kan jo veksles. Det der er udemærket, men en lidt kedelig linje. Fair nok du ikke rehæver PF, men så kan jeg godt lide at jamme på flop.
Som spillet på flop er turn checket fint i min bog da du ligner din turn bet-range er rimelig polariseret.

River er rimelig standard. Du er ret fint inde mod hans range, men han caller sgu nok ikke light nok til at et raise kan forsvares.

17-02-2008 12:06 #4| 0

jeg synes den skal renakkes pf langt de fleste gange, til afveksling fint nok.
men hvis du vil chekke flop skyder jeg turn.

17-02-2008 12:44 #5| 0

Havde nok spillet den på samme måde ud fra de informationer du giver, men jeg er måske også for forsigtig nogle gange når det kommer dertil.

Kan godt lide at du checker turn i position..

17-02-2008 13:03 #6| 0

Det er sweet at raise floppet her hvis der er lidt dynamik, men mod en semi-stram villain der ikke har været out of line overhovedet foretrækker jeg denne linje.

17-02-2008 13:17 #7| 0

@Xizor
Hvorfor er det sweet? Hvad giver det dig i future clashes?
Jeg synes den er fint spillet, især i betragtning af at vi umiddelbart spiller en nitty spiller

17-02-2008 19:09 #8| 0

Villain viste, lidt overraskende, en QJo op.

Jeg kan se der er flere svar, som foreslår mere aggresion, dog er der lidt uenighed om hvornår det ville være bedst. Normalt er min agg. faktor på 4,5, men her valgte jeg en lidt mere afventende stil.

Mine motiver for den passive post flop linje var
- at få info på en ukendt multi-tablende villains stil uden at committe for meget med en so-so holding, hidtidig historik taget i betragtning.
- give AK, JJ o.l. mulighed for at bluffe/betale lidt lettere af når vi ender med bedste hånd. Et flop raise til ca 90 giver sjældent mere value mod villains range.

Ulempen ved linjen er selvfølgelig at vi kan få nogle klamme, long shot outdraws imod os.

17-02-2008 19:24 #9| 0

Hvorfor er QJ overraskende?

17-02-2008 19:27 #10| 0

Jeg byder turn, da jeg også gør det med floats.

Det lader til at villain er reg (4-tabler), og skal du spille med ham mere, bliver du også nødt til at overveje din action med forskellige hænder. Det kan være fint nok at checke hånden på turn, men er villain observant (ja okay, det ved vi ikke endnu, om han er, men lad os antage han er), så er du nødt til også at checke air/8x eksempelvis bag på turn, og ved dette mister vi ofte value, når vi har ramt lækkert.

Jeg synes, preflop og flop er fjong.

@ Turbo

Jeg vil mene, at vores range er mere polariseret ved at checke turn, end den er ved at bette.

Alle floats(dvs. primært totalt air)/marginale holdings/made hands byder vi på turn, mens vi, i hvertfald i mine øjne, oftest har en hånd, vi rigtig gerne vil til showdown med, men som ikke kan tåle så megen heat.

17-02-2008 20:17 #11| 0

@ turbo
Tjah bum bum, QJo var vel ikke ligefrem en sensation ;) Havde dog forventet en lidt stærkere handske når det nu var første gang villain gik i kamp oop.

@ fitty
Det er meget sjældent jeg floater eller på anden måde er tricky over for ukendte spillere. Når dét er sagt er jeg enig i dine betragtingner (når der er lidt mere historik end hér)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar