Du sidder på knappen og raiser til 3 x BB. SB folder, men BB re-raiser til 9 x BB. Potten er nu 12,5 x BB, og du skal kalde 6 x BB.
Vil du kalde eller folde med følgende hænder:
(a) 76s
(b) TT
(c) AJ
Jeg har selvfølgelig mine egne teorier, men vil gerne høre jeres!
Jørn
NL400: at stjæle blinds
Call
Call
Call
Du sidder i position med spilbare hænder..
NB! Dette gælder mod average 400nl Joe, uden de store reads.
Call (til alle tre).
Men AJ vil jeg passe på med at tro er rigtig god på et flop med et es.
Gælder selvfølgelig også kun hvis BB har 100bb''s+.
Muligvis 75+
Mickey
Klare calls. Jeg er dog også meget forsigtig med AJ...
@Thyssen
"stjæler" du blinds med AJ, 67s og TT fra knappen, når der er foldet rundt?
@hilberado
Nej, med AJ og TT raiser jeg selvfølgelig for value. 67 er jo et steal (et semi-bluff): SB eller BB har med stor sandsynlighed en bedre hånd.
@alle
Dejligt at se at jeg ikke er helt skævt ude hvis jeg kalder disse. Jeg vil normalt altid kalde med 76 og TT, mens AJ er mere farlig.
Jørn
AJ er goodbye. Målt i +EV er den dårlig. Kommer der en knægt og to underkort, får du ikke så meget ud af 77-TT. Derimod taber du til JJ-AA, mens et AA på floppet skræmmer KK. Altså er AJ et easy fold. 67s er derimod et easy call, da du enten kan ramme stort på floppet eller misse fudstændig, hvorfor den vil være let at smide. TT er call. Kommer der et 9-høj flop, hvor han better ud, re-raiser du ham med mindre du ved, at han byder på any flop med A-høj.
Med 100xbb smider jeg AJs og caller de andre, men det afhænger også meget af, hvor god raiseren er.
jeg er åbenbart en kæmpe fisk. Hvorfor smide AJ, det er da den hånd jeg for alvor vil være mest agressiv med. Jeg er klar over at 67s og 1010 kan give nogle rigtige pæne pots............meeeen, det kræver da man rammer det helt rigtige flop.
Jeg vil endda sige ,at jeg seriøst ville overveje og lave et reraise med AJ, da BB kunne frsites til at tro jeg var på steal?
Glæder mig til en uddybende forklaring
Men igen, er klart mest forsigtig med AJ, da et A høj flop, er ekstremt farlig med AJ (The dead man''s hand) :) Ikk for sjovt den har fået det navn.
Nemlig Aflush. Du taber oftest en stor pot og vinder en lille pot med AJ. Det modsatte gælder for 67s og 1010.
- AB
Jeg er enig. AQ er bedre, men stadig så grum af Doyle ikke er meget for den! ;o)
Næ nej, hold jer til 10 2...
folk overvurderer sgu af og til de små suited connectors.
Hvis du ryger ind i en stort raiset pot, kan du meget vel være oppe mod overpair, og så skal du ud og ramme str8, flush, to par eller trips....
Ellers er det rigtig at AJ også er en farlig hånd, og det er TT faktisk også.
kalsen, men du taber som regel aldrig en stor pot med 67s eller TT vel? De er nemme at smide på et farligt flop...
ja det er nok rigtigt. Synes nu alligevel godt man kan komme i uføre med 76s. hvis man flopper et godt draw, jagter til river, men misser. Jeg spiller selv draws ret aggresivt, dvs. better dem, og misser jeg river, forsøger jeg som regel med et bluff-bet, som godt kan blive lidt bekosteligt, men det er da en spændende diskussion, hvordan disse hænder skal spilles.
Det er ikke sålænge siden jeg i en live tourney, med 65s floppede: 789 som jeg foldede da der blev bettet ret kraftigt ud af 2 spillere før mig. Og det viste sig da også at den ene havde JT :-) ret stolt af det fold, men det var vist en sidebemærkning.
@kalsen
Du jagter vel kun til river hvis du har (implied) odds til det.
Årsagen til at jeg startede denne tråd var denne hånd fra forleden --- modstanderen var dansker så måske er der nogen der genkender den :-)
Jeg raiser til 3 x BB fra button med 76s; SB folder; og Villain på BB raiser til 9 x BB. Jeg kalder.
Flop 89K rainbow.
Villain better 1/2 pot. Jeg kalder.
Turn 5, og villain må betale hele sin stack med KK.
Jeg blev efterfølgende kaldt fisk i chatten, og kom til at spekulere over om jeg i virkeligheden var en heldig fisk i denne hånd... Ingen tvivl om at jeg var heldig, men var jeg en fisk?
Jørn
ja den kan altid diskuteres hvordan draws skal spilles, men jeg spiller dem pænt aggresivt, kan faktisk ofte bedre lide at floppe et draw end et toppar :-)
Good luck guys
@kalsen
Jeg vil ofte også spille draws aggressivt, men ikke så ofte hvis jeg er blevet re-raiset preflop. Folding equity vil jo normalt være meget mindre idet modstanderen har en bedre hånd end normalt og potten er større.
Jørn
AJ er sgu et easy fold.
Man skal jo have seriøse implied odds, da man med realtiv stor sandsynlighed er betragteligt bagud.
Og det har man ikke. Man skal floppe en straigt, for at vinde en stor pot.
67s er et call og TT er også. Måske mixe det op med et reraise med TT.
Jeg synes ikke det er et fiskekald....
Det du skal kalde er 9 bb ud i 27 bb, hvilket jeg vil mene der er odds til. J
eg ville endda kalde et større bet på floppet, for man må gå udfra at han ikke kan sætte dig på 67s og derfor kan rippe ham, hvis man rammer.
Så jeg vil følge dig.
WP Thyssen. 67s er et easy call i position. Rent faktisk håber du, han har KK i dét spot.
(I øvrigt møder jeg hver dag seriøst mange latterligt fishy danskere, så det er skal ikke noget stempel på at spille godt ;-)..).
- AB
Hvis man folder nogen af de hænder, begynder det at blive svært at tjene på buttonraises.
Det er ikke fordi det er fedt at calle (TT er dog easy pga setodds), men fordi det er ufedt at skulle folde 95% af gangene til et reraise. Altså, man kan ikke nøjes med at calle blind-reraises med QQ+.
Selv om man kun reraiser button-steals med 99+ & AQ/AK, er man da glad for tre folds istedet for tre calls?!
I den sidste ende er svaret jo selvf. "It depends" ;)
(på takst, modspiller, flow, image og éns egen stil)
Jeg caller ikke et reraise med AJ. Det er den ganske enkelt ikke stærk nok til.
Er det mig der er helt ude i hampen her?
Ja vi har da nogle ok odds.
AJ er et easy fold da du ofte kan risikere at være domineret her.
67s er for mig at se også et fold. du får odds 2:1 hvilket ville være fint hvis du kunne få lov at se lidt mere end floppet. Men efter et reraise fra bb kan du være 95% sikker på at han stikker ud igen på floppet, oddsene på at du rammer to par eller trips er simpelthen for små til at calle til de odds. Du kan self være så "heldig" at få et draw du rammer hele 35% af gangene og så følge op på det hele vejen til river.
I øvrigt er vi kun mod en spiller, ergo er der INGEN garanti for at du rent faktisk får betaling for når du rammer. Sidder han med kk/aa vil han formegenligt trække den et stykke med kun 2 spillere i puljen, men der kan også reraises med andre hænder end lige aa/kk.
Jeg tvivler stærkt på at der er implied odds nok til at calle med 67s i den nævnte situation.
Generelt spiller jeg sjældent suited connectors i raisede pots, specielt ikke når det er SH. Du får ganske enkelt ikke implied odds nok mod f.eks. 2 modstandere hvis der er raiset til 4-5 bb og mod reraises er det efter min mening et klart fold.
Jeg har generelt lagt mærke til at flere herinde (efter min mening) overspiller suited connectors. Ja de er fine nok i family pots, men at calle raises i mp eller raise fra mp efter et call er efter min mening at overspille dem. Jeg ser gerne et billigt flop med dem og i ny og næ i moderat raiset pots med flere spillere, men så stopper legen altså også ;)
@Toon: 67s er altså kun 20/80 vs. store pockets, og 35/65 vs. to highcards. Ta'' lige og regn lidt på det. Desuden er der en hel del deception at hente (Gigabet''s "shania - tror jeg nok, men kan ikke finde artiklen til at tjekke efter).
- AB
@Asger
Det er korrekt det du skriver Asger.
Men som jeg skriver kan du ikke regne med at få lov at se flere kort end floppet, og det er der jeg siger stop. For ganske rigtigt ser odds 35/65 udmærkede ud, det giver dig da også ca de odds du skal bruge til et call.
Men du kan ikke regne med at en spiller der har reraiset dig giver dig nogle gratis kort efter floppet hvor vi må formode at et enkelt par derfor ikke vil være nok til at fortsætte mod et bet på f.eks. 60% af potten.
Jeg skriver så at du skal ud og ramme mindst 2 par for at formode du er foran. Selvfølgelig kan der komme et lavt flop som du kan spille, men hvor langt er du så villig til at gå mod en der har reraiset dig preflop med par 7?
Hvis du kigger på oddsene for at du rammer 2 par eller derover på floppet har du overhovedet ikke odds til at calle reraiset preflop på noget tidspunkt for ej at forglemme at 2 par ikke altid vil være nok til at tage potten hjem.
Der er selvfølgelig også den mulighed at du kan ramme et draw. Men hvor dyrt kan det ikke også blive i længden at "jagte" et draw hvor du ca. vil ramme 1/3 af gangene på enten turn eller river?
De gangene du så endelig rammer er det langtfra sikkert at du får nok udbetaling til at betale for alle de gange hvor du:
Misser floppet fuldstændigt/rammer et par du må smide
Rammer et par der er slået men som du måske smider nogle penge efter på floppet
Flopper 2 par/trips som så senere bliver slået
Får et draw på floppet som du smider penge efter men kun rammer 1/3 gange
For mig at se er der simpelthen for mange ulemper i forhold til hvad du rent faktisk kan få ud af det mod en eller 2 modstandere, hvilket også er grunden til at jeg spiller dem mod enten mange modstandere eller hvis jeg kan komme billigt med i late position
bumb
Nogen der har nogle kommentarer?
Det er bare som jeg ser det, men er altid åben for at udvide min horisont ;)
@Toon: Jeg er helt enig i, at suited connectors generelt klarer sig ret skidt på NL25, NL50 og måske også NL100. Men derefter begynder modstanden (i hvert fald noget af den) at overveje, hvad du rent faktisk sidder med. I dét tilfælde bliver du en ualmindeligt tough modstander, for hvilke flops er pludselig unscary? Hvilke flops har de pludselig lyst til at sende stacken til midten på? Jeg er klar over, at dette argument kan bruges om alle hænder (inkl. J2off, Q3s osv.), men pointen ved suited connectors er selvfølgelig, at den flopper langt flere draws (straights og flushes) ud over de 2-par/trips kombinationer, som de andre hænder også har. Det giver så dem værdi i forhold til de andre crap-hænder.
- Asger
@Asger
Den æder jeg så indtil jeg selv får afprøvet det hvis jeg skulle nå op på 400 NL ;)
Tror i øvrigt godt du kan tilføle 200 NL til dem hvor det er et fåtal der sidder og overvejer hvad folk rent faktisk kan finde på at sidde med, men kan godt se ideen i at spille uforudsigeligt når man når op hvor modstanderne ikke allesammen er hyggespillere der bare spiller for sjov ;)