NL400 bluffcatch river 2nd par

#1| 0

NL400 prima:

Villain er 30/24/inf over lille sample og virker god, tænkende og aggro og rigtig tricky.
Vi kender ikke meget til hinanden og han ser mig nok som LAGish også.
Noter:Har set ham 3bette SB vs BTN og CR et 965s flop.
Har selv 3bettet ham en enkelt gang hvor han gav op på et 552r flop til et c-bet. Ellers ingen dynamik.

SB ($402)
BB ($445)
UTG ($831)
UTG+1 ($180)
CO ($822)
Hero ($431)

Dealt to Hero T K

UTG raises to $12, fold, fold, Hero calls $12, fold, BB calls $8

FLOP ($38) 5 T A

BB checks, UTG bets $28, Hero calls $28, BB folds

TURN ($94) 5 T A 9

UTG checks, Hero checks

RIVER ($94) 5 T A 9 3

UTG bets $108, Hero ?

Han repper virkelig ikke meget med denne linje da han sjældent vil c-bette 33 ind i 2 på floppet, nok vil barrele Ax på turn da min range indeholder en del draws og vores egen hånd er faceup som en marginal holding. Omvendt bør han vide at hans linje stinker som et bluff.

18-04-2010 13:48 #2| 0

Hans linje stinker nu ikke så meget, men jeg tror han forventer du ofte har weak Ax her, og at overbet kan folde dig ud. Jeg kan være i tvivl om han kan være dygtig nok til dette spil m AJ, så jeg tror ofte nok du er god. Problemet kan være, at han kan bluffe m JJ-KK.

18-04-2010 14:51 #3| 0

Fin reasoning, men jeg tror ikke han barreller alle Ax på turn overhovedet, men dertil er det nok heller ikke alle han vælger den her betsize med. Jeg mucker river indtil jeg er helt sikker på hvilket level han er på overall.

18-04-2010 16:55 #4| 0

@ pow

Så du caller her eller hva?

18-04-2010 17:12 #5| 0

Yup... Men det afhænger meget af hvor dygtig du tror han er. Jeg synes selv det er super lækkert at v-overbette Ax her, men der er mange der ikke tænker langt nok til at gøre det. Og det er meget meget få spillere, jeg ser være i stand til at overbette marginale hænder for value, derfor er det tæt på et call

18-04-2010 18:02 #6| 0

Han er formentlig ikke særlig stærk. Problemet er, at det er du heller ikke.

Det kan godt være han er rigtig tricky, og vil prøve at få dig til at folde Ax, men han kan nemt samtidig selv have Ax, JJ-KK.

Hvis han satte dig på et missed draw er det helt hul i hovedet at overbette river, da et lille bet jo er lige så effektivt.

Jeg havde callet et halvpot bet på river, men nu folder jeg.

Hvis man selv er rigtig fancy, kunne du overveje at skubbe indover. Den eneste hånd han rigtigt kan calle med, der giver mening, er 99 og en sjælden TT.

18-04-2010 18:52 #7| 0

Først og fremmest: Hvis han virkelig er så god og tricky er jeg i tvivl om, hvorvidt vi skal calle med KTs, selvom vi har position. Vi får givetvis en række fucket beslutninger, som han er god til at time.
Men wot eva. Call kan aldrig være helt skævt.

River er sådan rimelig dynamikafhængigt, men jeg synes det virker mærkeligt, at han ikke better turn med en tp+, fordi han charger en del handsker som fd og noget med KQ med en værk.
Omvendt tricker hans overbet mig, fordi han gør det dyrt for sig selv alle de gange du ikke har et eller andet random broadway eller misset fd. Men tilgengæld bliver hans fe vs Ax noget højere, så jeg hælder nok til et crying call.

18-04-2010 19:44 #8| 0

@ Løpenthin

Hvis du er nervøs for at han er for god og tricky nok til at du kan tage et flop af med KTs IP så spiller du på for høje stakes. Han er god, men du skal selvfølgelig tro på du selv er bedre.

Havde han været en 12/10 nit agtig kan vi måske blive enige pga. reverse implied, men så alligevel ikke ;)

18-04-2010 20:46 #9| 0

Jeg har tænkt lidt over hånden.

I den givne situation er jeg klart til fold eller shove. Hvis han bluffer river, gør han det stadig med rigtig mange kombinationer, som vi alligevel ikke slår.

Hvis vi leger med tanken om at shove istedet, så skal vi have villian til at folde +66% af gangene før det er +ev.

Villians value/bluff range på river kan vi sætte til:

A6s-A8s, A8o, AJo, 33, 99-KK.

Rangen er opstillet med den tanke, at villian ved, vi har en made hand - hvis han satte os på et bustet draw ville han enten c/c eller bette mindre på river. Han ville formentlig 2nd barrel alle store esser, to par samt sets - eneste set, der rigtig giver mening at checke er imo 99.

Tanken er, at han med det store bet vil skyde os af en Ax hånd.

Hvis vi skubber her, bør han folde alt på nær 33, 99 og TT. Der er 3 kombinationer af hver og hvis vi så fjerner to fra 33 og en fra TT (idet de er mere usandsynlige) er der 6 kombinationer tilbage, der kalder.

Tilgengæld er der 9 kombier af A6s-A8s (3 af hver), 12 kombier af A8o, 12 af Ajo og 18 af JJ-KK (6 af hver). Dette er samlet set 51 kombinationer, der folder

Dette er 6/51 = 12%

eller sagt på en anden måde, bliver der ved denne range foldet 88% af gangene.

Selv hvis vi halvere villians bluf range til 25 kombinationer (= 76% fold) har vi stadig et profitabelt skub.

Rangen kan selvfølgelig justeres, men muligheden for et profitibelt shove er klart til stede, idet der ikke er taget alle mulige missed draws og andet skrammel med i villians range.

18-04-2010 20:59 #10| 0

Havde tænkt det samme, jeg synes også shove er ok... Men det er nok sick close mellem call, fold og shove

Jeg tror dog han caller Ax, en del af de gange han overbetter med den (som nok ikke er ret ofte)

18-04-2010 21:31 #11| 0

@ Knudsen

Spændende analyse. Overvejede det også men nok ikke nok.

Synes vi repper ingenting overhovedet ved at shove så er ikke så sikker på han behøver 2par+ for at calle men igen ikke sikkert han vil.

18-04-2010 21:36 #12| 0

Vi har "last bet", hvilket er en kæmpe fordel her.

Hvilke to par komboer sætter du ham på?

Måske A3 er en mulighed, men kan ikke se andre. A,5T9 bør bette turn.

18-04-2010 21:40 #13| 0

@kidofpoker

Sådan kan man sgu imo ikke stille det op. Selvom man slår et givent limit temmelig solidt, kan jo sagtens rende en i spillere, der er dygtigere og mere tricky end en selv.

Jeg skriver heller ikke, at man under ingen omstændigheder skal flatte KTs. Jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det er et godt play.

18-04-2010 21:58 #14| 0

@ Løpenthin

Jo sådan kan man sagtens stille det op hvis man vil være den bedste på et givent limit. Din reasoning er fin nok og måske mere +EV som det er nu, men i et udviklingsperspektiv vil du gå i stå hvis du ikke prøver kræfter med de gode engang imellem. Ellers ender du som nr. 2. Det kan også være det er fint nok for nogle, men bare ikke for mig.

18-04-2010 23:30 #15| 0

er jeg den eneste som ku raise flop og lægge beslutningen over på villans side??? de fleste gange tager vi den altså ned med et raise. kald river.

18-04-2010 23:39 #16| 0

@Kid
Hvorfor bremser den ens udvikling, hvis man vælger at drysse de mest marginale problem-hænder, mod de dygtigste spillere på det givne limit?

Hvis vi vurderer villan er tricky og dygtig og dermed ikke begår særlig mange fejl, så kan jeg ikke se det er nogen fejl at drysse K10s i det her spot. At man gerne vil blive den bedste på et givent limit, er jo bestemt ikke ensbetydende med, at man skal opsøge meget marginale spots mod andre dygtige spillere...... de skal nok komme af sig selv :-)

19-04-2010 00:04 #17| 0

Shove river er helt væk når vi checker turn synes jeg. Selv med fin matematik (Godt du har tænkt spottet igennem dog Knudsen, det er en fed måde at udvikle sig på), giver det for lidt mening hvis det er en tænkende type, at vi skal sælge at vi har checket turn bag med noget der er bedre end han valuebetter, som vi så shover river.

@Ltc
Hvad skal et flop raise gavne? Der er 36 draws, så vi får langt mindre credit, villain shipper lightere over os, og så kan vi sidde og kigge med pikken i postkassen over vi har lavet et lækkert lille raise for at se hvor vi står, bvadr.

19-04-2010 09:22 #18| 0

Det er altså ret skidt at tro at man skal opsæge de bedste spillere, og troublespots for at blive bedre. At spille donks fremfor regs er mest profitabelt, og de spots du søger mod de bedste på et givent limit skal nok opstå af sig selv. Ofte sidder vi trods alt en donk og 4-5 regs, så det er jo ikke ligefrem fordi vi undgår at spille mod andre regs.

At sige at man skal tro at man er den bedste på et givent limit lyder som om man risikerer at rende ind i lidt for mange FPS spots. Uden at have kendskab til dit spil, mener jeg også oftest at det er disse spots du har postet, ihvertfald de seneste uger (bluff-overbette potten river, kalde marginalt ned etc). Jeg siger ikke dine spots ikke er fine, blot min opservation udfra få postede hænder.

19-04-2010 13:40 #19| 0

@ Jensen

Nej du har helt ret, du kender ikke mit spil særlig godt. De hænder du ser er jo netop ikke std hænder da de oftest giver sig selv. Jeg spiller minimum 1k hænder om dagen og har nok postet 6-7 gange i løbet af de sidste 2 uger. Det er 6-7 hænder ud af mindst 14k hænder.
Men tak for kritikken - det er altid rart med input.

Så FPS? Nej. Jeg prøver bare at forbedre mig i spots som ikke er std det er der vel ikke noget galt i? Desuden stimulerer det din pokerhjerne at tænke over ranges og linjer i givne spots uanset om de ikke optræder så tit.

Du misforstår mig iøvrigt totalt mht gode regs. Jeg gør jo ikke alt for at opsøge svære spots. Det har jeg slet ikke sagt. Men jeg har BTN og KTs og så mener jeg at jeg har et profitabelt call preflop lige meget hvilken LAG der sidder UTG, så længe hans range er bred nok. Hvis jeg føler jeg er overmatched ville jeg jo ikke sidde ved bordet i første omgang. Og jeg mener bestemt ikke at flatte KTs er et trouble spot her.

Jeg synes du virker som en dygtig spiller og har nogle gode indlæg, kunne du tænke dig at give dit besyv med på hånden? Hvilken range sætter du ham på på river og hvad er din linje?

19-04-2010 14:34 #20| 0

Hvis villain er ultra-aggressiv (som det måske er tilfældet her), så folder jeg KTs på knappen her (alternativt 3-better jeg den). KJs/KQs havde jeg helt sikkert flattet (eller 3-bettet), så KTs er marginal.

Det kommer dog lidt an på hvor mange dårligere Kx og Tx villain åbner UTG.

Det er helt fint at flatte floppet med 2nd pair og backdoor flush og straight draws. Jeg synes ikke rigtig raise giver mening uden reads.

River er lidt klam -- vores range ser svagt ud (call flop, check turn) men villains range ser også svagt ud givet hans aggressive tendenser. Spørgsmålet er så om han bluffer stort fordi han ved du er svag eller valuebetter stort fordi han ved at du ved at begges range er svagt...

Jeg kunne godt finde på at kalde, men det er nok fordi jeg selv bluffer med overbets i lignende situationer :)

Jørn

19-04-2010 19:13 #21| 0

Lille sample gør det altid svært at vurdere rangen, ikke mindst UTG.

Hvis vi antager, jf vores stats, at han er rimelig wide mht range, så spiller han alle par, alle broadways, sandsynligvis alle suitede esser, samt en flok SC'ere.

Turn kunne han sagtens have et solidt A, med f.eks. J på siden, som nu er slået af AK, AQ, AT og A9 på turn. Men, det som gør denne hånd usandsynlig er at han vælger at lave den om til at bluff på river, hvilket stort set må gælde alle A som ikke har ramt to par. To par burde han bette videre, med mindre han er ret sikker på at han kan check/raise dig allin.

River bør være klart bluff eller relativt stærk hånd, ihvertfald kraftigt polariseret pga betstørrelsen. Med medium styrke og SD value burde han næppe overbette potten. Jeg kan ikke rigtigt definere hans hånd ret meget mere, men jeg tror som spillet også at jeg finder et kald frem, da hans linie ikke rigtigt giver mening.

19-04-2010 19:15 #22| 0

Forøvrigt. Hvis du ikke tror på historien med et sæt, hvilket par vil han så bette ind i to mand med på det board? Reelt set fjerne det vel alle sets. Selv 99 er jo ikke meget mere værd på floppet end 33, så reelt fjerner det alle sets, hvilket igen gør at han ligner en svag hånd mere. Endelig ligner du heller ikke en med A, så fristende at skyde igen for ham (bortset fra at han intet repper).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar