NL400 - bluff-tjek

#1| 0

NL400, 4 handed.

Jeg har 500 i stack - det samme har villain. Han er den eneste nogenlunde sane ved bordet, men samtidig ret tydelig i hvad han repræsenterer.

Jeg raiser fra UTG/CO med K9 til 15, kun villain i BB caller.

Pot: 32. Flop: 234

Han checker, jeg better 26, han click-raiser mig til 52, jeg caller.

Pot: 136.

Turn: 10

Han better 32.

Jeg raiser til 120 i forventningen om:

1 - han folder.
2 - Han caller og checker river og jeg skubber alle non-A, 2, 5 og 6 og non-.

Kommentarer?

- Asger

28-11-2005 11:00 #2| 0

I tilfælde af at én af de 20 kort ikke rammer river, hvad er så din fold equity på et push? Pusher du andre hænder end rene bluffs på river normalt?

28-11-2005 11:08 #3| 0
OP

Jeg skubber 313 ind i 376.

Ja, jeg skubber mange hænder på river. Det er dog ikke så tit jeg gør det mod så dybe stacks.

- Asger

28-11-2005 11:18 #4| 0

Kan godt lide dit spil selvom det temmelig risiko fyldt.

Benytter mig selv til tider af samme play mod folk som jeg ved kan lægge en hånd ned og som jeg tror prøver at spille mig af et missed board.

Men det er et play som giver nogle swings:-)

28-11-2005 11:28 #5| 0

Hvilken hånd prøver du at repræsentere? Flatcaller du et flop gay-raise med et over-pair normalt?

28-11-2005 11:31 #6| 0
OP

@Kripke:
1 - AA/KK og 1010.
2 - I position, ja. Specielt uden .

- Asger

28-11-2005 12:09 #7| 0

Synes det ser fint ud hvis ikke du bliver slået af TTT altså.

Vil stærkt regne med et fold fra et overpair til boardet på floppet <10. Jeg er ikke sikker på at det er et +ev play, men det er rigtig godt for image. Det kræver en dybere kendskab til villain for at kunne afgøre hvilken range han smider og om han er i stand til at sætte dig på bluff eller ej.
Det er selvfølgelig også påkrævet at du vælger den samme linje med et stort overpair ellers er det ikke troværdigt.

28-11-2005 12:31 #8| 0
OP

Tror du han ville checke river med TTT?

Der er ikke nogen metagame overvejelser i mit bluff - det er selvfølgelig en sekundær benefit, men bluffet i sig selv skal være +EV (IMHO).

Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville skubbe river med et overpair - men jeg ville nok med TTT (til en blank altså).

- Asger

28-11-2005 12:34 #9| 0

Foldede han på turn?

28-11-2005 12:46 #10| 0

Jeg ved ikke om han vil checke river med TTT, du har jo kun skrevet turn spillet. Nogen spillere vil gøre det og håbe du følger op med dine bets og andre vil bare lede ud.
Hvis der ikke er nogen metagame overvejelser tror jeg det er -ev helt generelt at lave stone cold bluffs med mindre man har et meget godt read/scare cards at bluffe.

28-11-2005 13:29 #11| 0
OP

@Xijor: Jeg snakker ikke helt generelt. Jeg snakker i det her tilfælde.

@Count: Hvad tror du han gjorde?

- Asger

28-11-2005 14:09 #12| 0

Han pushede vel all in?

28-11-2005 14:15 #13| 0

tja han foldede jo nok ikke;-)

Hmm har ikke lige læst alle kommentarerne grundigt... tydeligvis callede han og checkede river...

Ændrer så spørgsmålet til hvad hånden endte med??

29-11-2005 04:18 #14| 0
OP

Nå, men mine tanker gik nogenlunde sådan hér:

Villain er standard og bluffable - første antagelse.
Han caller derfor heller ikke preflop med any-two, men derimod de fleste suitede A"er, alle pockets og Q10 og opefter, og måske en snedig SC.

På floppet check-gayraiser han mig, hvilket indgrænser hans handrange til følgende:
Pockets (evt. set) eller et stærkt draw. Jeg er overbevist om, at han ikke prøve at spille mig af et flop, vi begge har missed.
Han click-raiser mig, og jeg tænker derfor dels, at jeg kan spille ham af en del af hans hænder (på det givne flop), dels at min K kan være god, dels at jeg har en backdoor flush, hvis det skulle knibe med resten.

På turn stikker han pludselig meget lidt ud. Aha.
Jeg er sikker på han ville re-raise mig med AA/KK preflop. Samtidig mener jeg at han ville stikke større ud med pockets af 1010, JJ, QQ samt alle sets. Dem udelukker jeg derfor.
Mit turnraise skal altså have de resterende pockets til at folde - dvs. (66), 77, 88 og 99, og såfremt han caller, er jeg ret overbevist om, at han nu er på et draw.
Det er min tankegang på turn.

På river kommer der en semi-makaber 4, der parrer boardet, men siden jeg nu besluttede mig for min linje, skubbede jeg, da han checkede til mig..

.. Han tænker læææææænge, og ender endelig med at folde, hvad han påstod var A2.
Tænketiden på river overraskede mig, og måske bør jeg nøjes med at bette ~200 i stedet for bare at skubbe.

Nogen der kan spotte nogle huller i min tankegang?

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar