NL400, bottom two vs CR

#1| 0

Villain er en dygtig reg. Aggressiv og mere LAG end end den "normale" reg. Han 3-better mere end normalt. Postflop er han i stand til at lave store folds. Jeg har lagt mærke til, at han godt kan checke en ret stærk hånd bagved på river (vs mig), formentlig da han ikke ser hvad skal kalde ham.

Før denne session har jeg været mere på toppen end omvendt. Jeg har bl.a. haft succes med nogle 2nd barrels i store pots. Jeg har kaldt et 4bet ip + rr ai vs hans cbet hvor han folder på et A-high tt bord. Jeg tror han ser mig som lidt callish og samtidig villig til at tage nogle alternative linjer i store pots og villig til at bluffe.

eff. stack 100 bb's
hero bets 12 på knappen med 4 3
villain calls 12 i sb
ligegyldig kalder 12 i bb

flop: J 4 3 $35
villain checks
ligegyldig checks
hero bets 25
villain calls 25

turn: J 4 3, 5 $85
villain checks
Hero bets 65
Villain raises 180
Hero...?

17-01-2009 17:37 #2| 0

Der er sikkert ingen mellempar eller nøgne JX kombinationer som kalder turnbettet her. Altså, sikkert ingen non-draw dårligere hænder som kalder.
Draw som hjerter-flush raiser sikkert flop og villain spiller sikkert ikke gutshots og wheel-draws videre på dette flop oop. Jeg tror derfor ikke turn completer noget draw. Disse CR nok heller ikke turn, men leader dette turn kort, da det ikke er oplagt 2nd barrel kort for dig.
Linien er derfor meget stærk iflg. min vurdering og turn kortet er nok ikke optimalt for en floater til at lave sjov her.
Som spillet mucker jeg.

Måske man kunne checke turn bag her for ikke at bette dig selv af hånden og for at induce eller bluff eller et VB fra en dårlige hånd på river. Selvom bordet ser drawy ud, så er der nok ikke så mange draws der reelt er sandsynlige som villain har spillet indtil videre.
Endelig kan du i sjælde tilfælde være så heldig, at en af dine 4 outs til FH completer et FD og du derfor stacker villain.

18-01-2009 05:24 #3| 0

Synes du har et easy fold her.

Ser ingen hænder i villains range som du er foran her

18-01-2009 11:08 #4| 0

Han får sku ikke mig til at folde her :-) Vi kan vel hurtigt blive enige om at JJ ikke er en del af hans range her, da han ville have 3bettet pre? Så det han reelt repper er et set i 3'ere eller 4'ere, og du sidder med en af hver, hvilket gør denne holding mindre sandsynlig. Plus at floppet sjældent rammer din hånd specielt godt, og hvad gør du i det her spot med QJ osv? Så med de ting du har skrevet om ham, kalder jeg turn, og kalder også hans eventuelle river skub.

18-01-2009 18:17 #5| 0
OP

sakii, ketelsen
jeg er nu ret sikker på at villain kalder stort set any Jx på turn, derudover er det muligt at få value fra værre, fx 88/draws. Ud over det er vores meget sårbar.
Derfor synes vi har et meget easy std bet på turn, men jeg er enig med jer i, at efter hans CR burde vi ha' et forholdsvist let muck.

18-01-2009 18:33 #6| 0

Loki

Bare af interesse, men hvad er den værste hånd du går død med her?

18-01-2009 18:44 #7| 0
OP

tyren
bare fordi jeg siger, at det var et forholdvis let muck betyder ikke, at jeg ikke går død! ;)

problemet med hans check-raise er, at han ikke rigtig kan have nogen semibluffs som ikke hellere CR floppet. derfor er det stort set altid en made hånd og måske en rigtig sjælden gang i mellem noget 88 der laver sin hånd om til bluff, men det er altså rigtig sjældent synes jeg og det kan vi ikke rigtig regne med, når jeg nu har det read jeg har

18-01-2009 18:52 #8| 0
OP

men for at svare spg.
så tror jeg any set, da vi slår 54 og undersets (villains mest sandsynlige set er dog 55)
vs en usandsynlig straight (evt A2dd, 76dd, 76hh, A2hh) har vi outs

med store draws har vi vist også (implied) odds til calls

20-01-2009 14:57 #9| 0

Altså villain repper 44/33 og A2, som har dig slået, måske 54 sometimes. Du sidder selv med 43, som mindsker muligheden for sets. Jeg går sgu død her :)

Chris

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar