Hey Pn.
Villain spiller 25/20, åbner CO omtrent 35% og folder 58% til 3bets over 350 hænder.
Jeg spiller selv noget lignende, med 10-11% 3bet. Villain virker ok, og jeg tror at han tror det samme om mig.
Hvad gør vi på turn - hvis vi byder, hvor meget byder vi så? Caller vi et ship, plan på river, etc?
Hånden:
***** Hand History for Game 4166588814 ***** (Prima)
$400.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, November 12, 02:39:50 ET 2011
Table Flop 254 (Deep) 200 Min (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: 30FootFall ( $400.00 USD )
Seat 2: Hero ( $748.30 USD )
Seat 3: Smokey- ( $552.10 USD )
Seat 4: Beowulfas ( $419.50 USD )
Seat 5: Slick_Rick_8 ( $430.10 USD )
Seat 6: x_keijo_x ( $562.00 USD )
Hero posts small blind [$2.00 USD].
Smokey- posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ 9♠ T♠ ]
Beowulfas folds
Slick_Rick_8 folds
x_keijo_x raises [$12.00 USD]
30FootFall folds
Hero raises [$38.00 USD]
Smokey- folds
x_keijo_x calls [$28.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♠, K♥, Q♥ ]
Hero bets [$50.00 USD]
x_keijo_x calls [$50.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 5♥ ]
Hero
NL400 - bundstraight på scary board.
Er vi ikke enige om, at Villain ret sjældent har flush her?
Well, han folder nok ikke meget mere end 50% af sin openingrange, specielt når jeg ikke får gjort mit 3b større (husk at vi er deep). Læg hertil at han har åbnet 38% i CO over 350 hænder, så er der vel stadig nogle combos i hans range, omend det nok ikke er super mange da K♥ og Q♥ blocker for rigtig mange combos.
Det kommer an på hvad din definition af "ret sjældent" er :)
Jeg bet/kalder her, da det er yderst begrænset hvad villain har af flushes i sin range.
Det er vel reelt set kun 67s, 78s og måske 89s vi er bagud til da han vel reraiser alle andre kombis på flop.
Hm. Jeg har en mærkelig følelse af, at jeg gerne vil b/f, selvom det obv. er sick exploitable. Vi trækker value fra et hel ton af kombinationer, men jeg ser ham altså ikke raise to par på turn, og han har ret få set i sin range, da han like always 4-better KK og nok gør det med en vis frekvens med QQ. Jeg ved heller ikke, hvor tit han raiser set på det her board.
Omvendt er boardet ret snasket, og hvis han et eller andet a la A♥Q, så kan han måske godt finde på at shove, fordi han trods alt kan folde en del bedre ud og har fin equity uden dog at have specielt gode implied odds. Det kombineret med, at han nok raiser en del sandsynlige fds på floppet, og han måske raiser dårligere made hands, gør, at jeg sikkert ender med at b/c. Men vi kommer bare lidt halv-ofte ind med 0% equity og har ham aldrig close to ded. Så jeg ved egentlig ikke, hvor godt jeg synes, det er.