NL400 HU deep: 55 på 579r bliver rehejset

#1| 0

Villain er aggro og donket (særligt aggro på flop) og åbner ca. 80 procent på knappen. Han folder kun 30% til 3bets - 4better vist kun premiums.

For ca. 100bb 3betshovede han med A4s på 945r. Han har endnu ikke lagt sig til et checkraise.

Han er set raisefolde floppet i 3bettede pots og også set raise turn all in i 3bettet pot på QTxx med J9.

Nu er vi så knap 300bb dybe. Hvad synes I om linjen?

Hand Information
, 4 BB (2 handed).

Table Information
Seat 4: Hero ($1101.8) Small Blind
Seat 9: Player 9 ($2167.27) Dealer

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $6)
Player 9: RAISE $12
Hero: CALL $8

Flop(Pot: $26)

Hero: CHECK
Player 9: BET $18
Hero: RAISE $52
Player 9: RAISE $139.5
Hero: CALL $87.5

Turn(Pot: $323)

Player 9: BET $151.5
Hero: CALL $151.5

River(Pot: $626)

Edit: Rettet overskrift

Redigeret af IstvaN d. 26-10-2011 08:01
26-10-2011 06:56 #2| 0

Hans turnsizing er godt nok ret speciel. Har du ikke nogen reads på den?

Jeg synes det ser tilpas lunkent ud til at jeg vil overveje turn cr / jam river.

Når det er sagt, så er 300bbs sku ret dybt i en singleraised pot, så uden forhistorik, synes jeg det er fint bare at tage en passiv linje.

26-10-2011 07:02 #3| 0
OP

Ingen gode reads på hans betsizing. Den virker random. Han både limper, 2x, 2.5x og 3x pre, og han 3better alt fra click til normal size.

Postflop har jeg en fornemmelse af, at han better hårdt med sine stærke hænder, men jeg har ikke rigtig et konkret read på det... Det er i hvert fald usædvanligt, at han better under halv pot - han plejer at ligge mellem 2/3 og pot/overbet.

Ved ikke rigtig, hvad det betyder - måske et svaghedstegn.

26-10-2011 07:57 #4| 3

Synes hans turn sizing afslører at han ikke har 86, 99 eller 77. Ligner han bare gerne vil beskytte mod et draw og få dig til at checke til ham igen på river, så han kan checke bag med sin KK/A8-ish hånd.

Jeg vil derfor raise hans turn bet. Så undgår vi at han suger, og vi giver ham muligheden for at fortryde sit svaghedstegn og levelle sig selv til at lave et hero call down.

26-10-2011 09:09 #5| 0

Langt over mit limit

Jeg syntes sku godt nok modsat Yarx at det virker som om han vil have hero til at komme ind over på det turn bet han laver(kan være draw) men tror han har 77 99 da han på flop 3better til 139,50.

Han kan være ude i skum så caller dog river bet

26-10-2011 09:45 #6| 0

Altså med det der read du har på ham og den beskrvelse du giver af ham, bliver det nok svært at folde på noget tidspunkt. Jeg synes det ser nogenlunde fornuftigt ud med c/c både turn og river, da den type sagtens kan gå amok med semi-hænder overfor den linje.

26-10-2011 11:02 #7| 0

For at starte lidt bagfra, så synes jeg helt sikkert du skal checke river, med den linje du lægger i hånden. Det ville slet ikke give mening at check-call turn, for så at shove river. Din linje bliver for stærk, og du mister reverse-implied fra hans bluffs. Hvis han har A9 eller A7 så better han alligevel river.

Ud fra din info omkring villain, så burde vi være glade for at komme ind imod hans range på floppet, som udgangspunkt, uanset potten kun er single-raised. Jeg tror ikke chancen for villain sidder med 86 er særlig stor. Hvis han har en limping-range preflop, så burde 86o, og måske 86s, være i denne. 77 og 99 er klart de mest sandsynlige hænder du er oppe imod, men der er så få kombinationer af disse to i forhold til hans sandsynlige range, som kan være A9, A7, 66, 88, TT-AA, 64s, 97s, T8x, JTx, 64s og J8s.

Taget den range i betragtning og hans evne til at spille draws og borderline-madehands en tand for hurtigt, så synes jeg vi skal 4-bette flop omkring 80% af gangene, alt efter historien i mellem jer.

Fordele: Inducer 5bet-shoves/raises, opretholder en dynamik der kan fremprovokere fejl fra ham i de fremtidige hænder og sørger for han ikke får gratis kort med tynde draws.

Ulemper: Folder air ud og måske hænder som A7 og A9.

Når villain er i stand til at komme ind for 100bb på 4-5-9 med A4 og J9 på Q-T-X, så synes jeg det er ekstra vigtigt at få et 4-bet ind. Hvad angår sizingen, så er det vigtigt det ikke bliver for højt, så han ikke føler han kan bluff-shove, men samtidigt skal vi hive value. Alt mellem 280-295 synes jeg virker fint. Der er lidt psykologisk i vi ikke runder 300, og det vil måske give ham følelse af større FE.

Hvis villain betaler floppet, så burde det ikke være svært at konkludere hans range er svag. Derfor synes jeg det kan være mere profitabelt at checke As på turn til ham end at flatte flop og check-call turn. Vi skal stadig huske på, at vi sidder overfor en aggressiv villain, som måske ser sit snit til at reppe A7, A9 med sin T8x, JTs, J8s, 64s. Potten er ca. 600 og effektive stacks er 800. Et bet fra villain vil højst sandsynlig comitte ham og ud fra hvad du skriver, så virker det ikke til villain er typen der checker disse. Hvis villain checker bag, så kan vi være ret sikker på han ikke har spar og er efterladt med 64, JT, T8 eller J8-type hænder. River completer kun 64s af disse hænder, som er den mindst sandsynlige, og et check BURDE induce et bet fra alle hænder.

Det er sidste ren spekulation, men ville egentligt bare åbne for at din passive linje stadig er mulig at tage efter et 4bet på floppet.

Redigeret af Dalle d. 26-10-2011 11:07
26-10-2011 11:11 #9| 0
OP

Gode tanker, tak.

Btw omkring limp - det er ekstremt sjældent, at han limper. 20% folds på knap, 79% raises og 1% limps har han. Han cbetter ekstremt meget: 81%, og når han ikke cbetter, er det typisk med en mellempar-agtig hånd.

26-10-2011 11:51 #10| 0

Jeg synes det er fint spillet.

River ville jeg også checke til ham.

Der skal en virkeligt aggr. person til for at man kommer godt ind for 300bb på et sådant bord.

Så WP herfra.

26-10-2011 13:55 #11| 0

Dalle du skrev

Hvis villain betaler floppet, så burde det ikke være svært at konkludere hans range er svag

Er det ikke forkert?

Flop(Pot: $26)

Player 9: BET $18
Hero: RAISE $52
Player 9: RAISE $139.5
Hero: CALL $87.5

Som jeg ser det er det HU hvor villian efter min mening ser stærk ud.Han raiser pre flop som han sagtens kan gøre med AA 99 77 og evt 68s . Som jeg skrev længere oppe caller jeg ham bare ned her shover han river eiler pot better han den lukker jeg øjnene og caller :)vil stadig mene at at han kan have luft eller 2 par AK.

Hvad gør villian på river?

Redigeret af Kartze d. 26-10-2011 13:56
26-10-2011 14:18 #12| 0

Hvilke hænder flatter villain til et 4bet?

26-10-2011 15:27 #13| 0

Hvis villain er dårlig og aggro kan jeg godt lide at chille lidt og lade ham bette løs med diverse dårligere made hands i stedet for at minimere hans mulighed for at lave fejl ved at sende det ind. Jeg tror, at jeg spiller den som dig. Nogle gange siger jeg dog 375 på turn eller noget i den stil, fordi han nok alligevel er villig til at komme ind med en del 2-pars kombos og måske ind i mellem leveller sig selv ind i et eller fancy.

27-10-2011 22:59 #14| 0
OP

Tak for svar alle.

Jeg glemmer altid at poste resultatet af hånden. Villain havde 97o for top to par og checkede river bag, så jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at spekulere på, om jeg missede value generelt mod hans range ved at spille den passivt.

Et 4bet på flop er bare utrolig stærkt, og det samme gælder check-raise turn, så jeg tænkte, at jeg hellere ville holde ballademagerens semibluffs inde og lade ham fyre løs i stedet for at spille min hånd mere faceup ved at reraise og potentielt komme til at manipulere villains range til at crushe min hånd for 300bb. Samtidig følte jeg, at jeg havde en fin edge, så jeg søgte den lave varians pga dybden.

28-10-2011 00:18 #15| 0

Tag et notat (specielt omkring betsizing og manglende river vb) og kom videre ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar