Boss NL400 5-handed. Villain er skrubabe, med de fine stats 66/26/4,63.
Han caller rigtig mange PFRs OOP og donker flop og turn. Jeg har en gang raiset hans flop donk på K7x twotone flop, raiset hans donk på 7 turn der completer farven, og checket bag på 8 river, hvor villain tager ned med sin flot spillede 88.
Derudover har jeg stacket villain to gange - en gang med KK i reraised pot, en anden gang hvor jeg flopper en strit på AQTr flop, vi får pengene ind på floppet, og jeg tager hjem selvom bordet parrer.
Planen på floppet var at ramme en billig farve og stacke villain, da han som man kan se betaler rimeligt light af.
Kommentarer til alle streets velkomne. Hvis ikke vi raiser floppet er turn selvfølgelig også et call, men hvem foretrækker et flop raise?
Jeg har ikke set villain overbette potten før, hvilket gør mig lidt nervøs. River action?
Seat 2: Hero ($1165.60)
Seat 5: Villain ($1056.00)
Aran Benjo posts the small blind of $2.00
Villain posts the big blind of $4.00
archieg is the button
Dealt to Hero 8♣ T♣
Palle999 folds
Hero raises $16.00
archieg folds
Aran Benjo folds
Villain calls $16.00
*** FLOP *** 9♣ 3♠ 2♣ ($32)
Villain bets $20.00
Hero calls $20.00
*** TURN *** 3♦ ($72)
Villain bets $40.00
Hero calls $40.00
*** RIVER *** J♣ ($152)
Villain bets $284.00
Hero?
NL400: Deep rivered flush på parret
Fold herfra, tror aldrig på det kan blive massivt +EV at spille videre her når han ikke har overbettet før. Ligner et donk der desperat forsøger at få value.
Folder.. Du kan nemt tage hans penge på et andet tidspunkt. Isæt hvis han donker så sygt rundt.
Du er slået af rigtige mange hænder, og slå reelt set ikke noget, som rykker ind med overbet her.
Ellers fint spillet. Gør som dig. INgen grund til at raise floppet, da han ikke folder, og du stadig får betaling hvis du rammer.
Ja, det ligner sgu et +EV overbet fra Villain. Han kan også være ude i nogle syge ting med trips i 3'ere eller quads, men alt i alt har han leadet ud med bets hver runde - bets der lader dig floate dig til en flush, som han gerne vil slå med sin båd eller quads.
Den lugter desværre for meget, og som Sander siger, kan du altid straffe hans penge senere :)
Fold hurtigt.
Jeg kan bedre lide at raise floppet og så checke turn med din hånd.
Hm, overrasket over at så mange siger instafold. I mine øjne kan villain godt sidde med en lavere flush, eller nogle 3x-komboer.
Hans donks betyder, jf. vores tidligere hænder, ikke nødvendigvis at han har en stærk hånd - i 88-hånden donker han flop og turn, og kalder begge gange et raise med second pair på parret 3-flush bord.
Jeg er enig i at villains bet viser styrke, men givet hans spil kunne det virke til at han overvurderer styrken af sine hænder. Mod en reg der tager denne linie har vi naturligvis et easy fold, men det er en lidt atypisk villain vi spiller mod her.
Det er muligvis et fold, men et easy fold mener jeg ikke det er.