Villain spiller 60/15/3 og er tidligere set folde til 3bet preflop, dog ikke fra mig. Han folder generelt for lidt på alle streets, dog er det på ingen måde ekstremt. FE må derfor generelt formodes at være under average player på NL400.
Villain ser formodentlig mig som TAG/nittish (18/14/3), hvis han da overhovedet gør sig sådanne observationer.
Min normale linie er minimum 90% folds med denne hånd preflop i den aktuelle position. Imidlertid vælger jeg denne gang at 3-bette for at håbe på at samle potten op og balancere mit preflop spil. Samtidig vurderer jeg at der er gode implied odds såfremt villain kalder grundet villains spillestil og stacksizes.
Efterfølgende vurderer jeg mit check-raise til at være for lille, jeg mener at jeg burde have kørt den op til 210-220, svarende til et potsize raise. Samtidig ville jeg have fin stacksize til evt. at skubbe turn.
Men skubber vi turn her eller tager vi en helt anden linie postflop, når nu vi vælger at spille hånden? Leade flop?
- GoNuts sitting in seat 1 with $831.52
- james666 sitting in seat 2 with $699.42
- Villain sitting in seat 3 with $812.28--------villain
- kochman sitting in seat 4 with $388.44 [Dealer]
- Riveraat sitting in seat 5 with $1052.84
- Hero sitting in seat 6 with $655.12---------hero
Riveraat posted the small blind - $2.00
Hero posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: 9♦, 10♦
GoNuts folded
james666 folded
Villain raised - $16.00
kochman folded
Riveraat folded
Hero raised - $59.00
Villain called - $59.00
** Dealing the flop (pot $120): 7♦, 6♣, A♦
Hero checked
Villain bet - $56.00
Hero raised - $150.00
Villain called - $150.00
** Dealing the turn (pot $420): 9♥
Hero bet - $300.00
NL400 deep-SC oop i rr pot med draw
Med dit 3-bet pre ville jeg nok foretrække bet/3-bet AI eller C/C når han skyder under halv pot.
Bet/3-bet ligner IMO noget AK AQ med dine stats og han kalder nok derfor kun med store kombidraws eller AK AQ samt sets. Du blokker for de fleste kombidraws med din handske og vil derfor stort set altid være fint inde mod AK,AQ og sets. Du har 43,3% mod den range og det vel fint med de 120 i potten pre.
Ved bet/3-bet leader jeg ½ pot da jeg så får fine odds til mit draw hvis han bare kalder.
Ellers ser C/C ok ud synes jeg. Taget i betragtnig du får direkte odds til at trække og han må formodes at betale af lidt oftere, når du rammer, end de fleste iflg. din egen analyse af villain.
PS: Jeg spiller ikke selv NL400 så jeg er muligvis way-off:D
"Imidlertid vælger jeg denne gang at 3-bette for at håbe på at samle potten op og balancere mit preflop spil."
tror ikke du behøver at bekymre dig om at balancere dit spil vs villain. Jeg ville stort set altid foretrække at 3bette stærke hænder vs villain.
Ellers kan jeg godt li' kalsen's linje. Jeg kan dog også li' lead.
Hvis jeg har regnet korrekt har du 446 igen. Jeg skubber.
Vs Ax (som ikke er 2 par) har du 17 outs, så det bliver +ev uanset om han kalder eller folder:
dine pot odds er 34%, når han kalder og din equity er 37%.
Som udgangspunkt kan jeg bedst lide at leade dette flop imod en spiller som ham noget ala 95 $ i de 120 og midten raiser han dig.
Hvilke andre hænder C/R du i disse spots på turn? Tror ofte at en modstander som ham spiller for stacken når han vælger at betale på det flop så ser ikke meget FE længere - måske hvis han også er på FD.
Hvad tror du han gør hvis du checker til ham på turn??
Det kunne være meget fedt hvis du gjorde det med et set. Men nu gør du det med et draw - bare så utroligt åbenlyst...
som lårten.
@Kalsen / OP,
Hvordan ser din flop CR-range ud her, gerne med frekvenser?
@sakii:
Jeg synes, du spiller den forfærdeligt. B/C flop.
ellers som afføring og hilbert.
@alle
Abehjerne og hilberado spørger omkring min CR-range i dette spot. Hmmm, det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål, som jeg ikke har stillet mig selv tidligere.
Ved at gennemgå hånden, så kan jeg faktisk ikke umiddelbart få øje på hænder som jeg med den givne PF-action, ville CR med. CR i rr-pot er et meget sjældent move for hero og i situationen kan jeg se, at jeg med den linie ligner et draw.
Er der andre argumenter for et lead?
Enten skal det fremover være en del af dit arsenal at bruge C/R på flop både med draws og made hands ellers er det for tydeligt at sætte på en hånd.
Er du tricky normalt syntes jeg det er fint men når nu du siger at du aldrig bruger det med fx set eller top 2 foretrækker jeg et lead idet du ville skyde med en AQ AK.
Ved at C/R her uden videre plan og som du aldrig gør bygger du en stor pot uden grund som du måske kunne have taget ned med at std lead eller 2 barrel.