NL400 deep...vs maniac

#1| 0

så skurken på et bord med 22 på waitlist høj avg pot...og hele bordet sad pænt dybe i det, og det lignede en spew monkiii

han har maniac træk, men det er ikke sådan han er til showdown hver hånd, efter at have skudt 3 tønder med air...dog har han spillet utrolig mange hænder helt fucked...

han shipper et bi da han kalder et 4 bet oop med 57s og flopper mellem pair, og kommer ind moed AK høj FD og holder hjem...

senere joinede han så en af mine borde og i de 64 hænder der er gået har jeg ham til 54/31/3.5 (kan ikke lide agg factor :( )

han har 830, jeg dækker

anyways folded til mig i sb, jeg std åbner A8 til 14, han gør den til 46 fra bb, jeg betaler

flop: A J 3

han leader fuld pot 92...jeg betaler

turn: 2

skurk leader fuld pot 276

hero?

insta pot lead begge streets....

20-06-2009 06:30 #2| 0

Han kan udelukkende bluffe eller have dig crushed, og da han laver insta potlead på begge streets, så er det lidt op til din gutfeeling og umiddelbare read hvad du skal gøre... på papiret folder jeg næsten hver gang og venter på et bedre spot, når du er så dyb..

20-06-2009 06:50 #3| 0

Jeg ville også uden yderligere info smide den så hurtigt som muligt og vente på et bedre spot. Når han 3better pf er det vel en god chance for han har et es med bedre kicker.
Men selvfølgelig meget readbaseret. Har han lavet dette insta pot bet før? og hvis JA, hvornår?

20-06-2009 06:56 #4| 0

vi har ikke clashed, han har iflg de regs jeg snakkede med tabt 5-6 buyins på 1 time på det andet bord...og er even her, da han taber et buyin før han dobler stakken...

vi har ikke clashed overhovedet

enten er jeg helt crushed eller også er han ca drawing dead...

enten er insta pot bet uber styrke eller uber donket i can bluff this pots...

har ikke set ham gøre det før, og har ikke meget relevant info....

20-06-2009 08:20 #5| 0

når loose aggressive donks potter instant på alle streets er det min bitre erfaring at de for det meste en stærk hånd.
Dog er der er mange der gør det på flop og turn men så bremser op på river hvis de ikke have noget.
Så jeg synes det er et klart fold

20-06-2009 13:31 #6| 0

Hvordan kan han leade, når han sidder i big blind og du i small blind???

Det der er svært her, er at vi ikke kender hans re-raise range i den situation. Hans stats er meget aggro, men han kalder trods alt en hel del mere end han raiser pre flop, så vi har ikke grund til at tro at han re-raiser bredt her, selv om det er blind versus blind. Hvor mange gange har han re-raiset pre flop ind til nu?

Det bringer os til dine tanker omkring dit pre flop kald. En ting er at det på grund af de gigantiske implied odds er et nemt kald, men det er vel her du skal beslutte dig for hvor langt du vil gå med top par, uden draws.

Jeg ville nok være tilbøjelig til at lade ham tage den på turn. Du har lavet et stærkt kald på floppet, så det er rimelig åbenlyst hvad du har. Selv hvis han re-raiser forholdsvist bredt, og skyder alle streets, uanset om han har ramt eller ej, så har du kun lige omkring 60% chance for at vinde:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 58.822% 57.01% 01.81% 2333 74.00 { As8s }
Hand 1: 41.178% 39.37% 01.81% 1611 74.00 { 77+, A8s+, KJs+, QJs, ATo+, KQo }

Hvorfor spille for stakken nu med max 60%, når man med lidt tålmodighed kan tage alt fra ham i en situation, hvor man er meget bedre inde? Selvfølgelig er der altid risikoen for at han taber stakken til en anden, før det sker, men du siger jo at han re-buyer når han går bust, så der er stadig en god chance for at han stadig er der, når øjeblikket opstår.

20-06-2009 16:39 #7| 0

Jeg vil MEGET gerne høre om hans 3-bet%. Problemet med at betale turn er vel, at du godt ved du skal ind med stakken på river. Hvis hans 3-bet er vildt høj også, og han virkelig er en spew-monkey, som du tror, ja så kan jeg ikke se nogelt galt i at calle ham ned.

Den er svær, fordi du spiller mod en aggressiv spiller ude af position med en marginalhånd, og du kommer i princippet i samme klamme situation som jeg er i den her hånd.

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=188260

Jeg ved godt det er meget konservativt, men tror sgu fold til hans 3-bet er vejen frem.

Du aner ikke hvad villains range er, og du kan ikke rigtig raise flop for value med 2 streets tilbage efterfølgende.

20-06-2009 16:50 #8| 0

steel obvs fordi jeg checker flop og turn...

20-06-2009 16:55 #9| 0

jeg folder never in hell til hans 3bet...kalder også svagere suitede A'er i spottet pre...

3 bet pf % = 16.4

20-06-2009 19:11 #10| 0

Okay. Vi kan altså koge hele analysen ned til et enkelt spørgsmål: Tror vi, eller tror vi ikke på at villain vil blive ved med at pot bette hele vejen med hele sin range? Hvis han gør det, så er det åbenlyst at vi ikke kan folde, så det bliver check-call hele vejen. Hvis vi tror at han vil holde igen, når hans bluff bliver kaldt, og han ikke har noget som helst, så er det et klart fold på turn.

For at svare på det, skal man nok have været der, og set ham spille.

Ked af at svaret ikke kan blive mere entydigt.

21-06-2009 02:21 #11| 0

Fair nok du caller pre, det gør jeg også, men du kan spørge dig selv om hvad du har forventet flop turn og river action vil gå når du flopper et A mod en maniac? Det er vel ikke for potcontrol eller flushes du skal spille den. Jeg caller ned for 200bb stacks her, og det skal jeg være ret meget indstillet på når jeg caller pre :)

21-06-2009 02:34 #12| 0

joonas

så std svar...

jeg kalder jo selvfølgelig fordi jeg mener jeg er foran hans range preflop, eller godt inde mod den om ikke andet, også at han selvfølgelig kun har en knap postflop hjælper...

jeg vil da ikke sige jeg er klar på at spille for 200bb stacks fordi jeg kalder et 3bet pf...

synes flop raise er dårligt, da vi kun kommer ind mod bedre hænder eller draws der alligevel har 50%, derfor vil jeg gerne se en non club turn...og turn er et fint kort for mig...og jeg sætter ham ind her...

21-06-2009 12:25 #13| 0

"jeg vil da ikke sige jeg er klar på at spille for 200bb stacks fordi jeg kalder et 3bet pf..."

Men det gør du ikke desto mindre ;-)

Jeg synes at pre flop og flop er fint, men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for om jeg synes at skubbet på turn er godt. Jeg tror jeg ender på at foretrække bare at check-calle hele vejen. Sandt nok så er du committed hvis du bare kalder, og man kan sige at så kan du lige så godt skubbe selv, men på den anden side så folder han sikkert en masse skæg, som han måske kunne have bluffet resten af stakken væk med på river.

Hvis du mener at hans største svaghed er hans overdrevne aggression, så giv ham da alt det reb i verden han skal bruge til at hænge sig selv.

21-06-2009 15:12 #14| 0

"jeg kalder jo selvfølgelig fordi jeg mener jeg er foran hans range preflop, eller godt inde mod den om ikke andet"

Tjaeh, sikkert rigtig nok, med det ændrer ikke på det faktum, at hånden er sick svær at spille postflop, specielt når du siger han kun har en knap postflop. Jeg vil hellere calle pf med 56o, end A8s mod ham her.

Som spillet, så turbomucker jeg turn. Donks det går amok på et A højt flop i en rr pot, 200 bbs deep, har oftest A8 slået her.

Håber btw ikke, at du stadig er så knotten, at jeg ikke må poste i dine tråde.

21-06-2009 15:21 #15| 0

kan jo ikke holde dig fra det, og hvis det bliver post som den sidste, har jeg heller intet mod du gør det :)

anyways jeg blev sku snydt i OP....jeg shover turn og skurk snap kalder med ATo....

river 2 :-)

21-06-2009 17:10 #16| 0

lol sick hånd! Ved ikke helt hvem der level'er hvem her, priceless :)

21-06-2009 17:51 #17| 0

LOL! Redet af gonggongen :-) Fik du noget ud af ham senere?

21-06-2009 19:07 #18| 0

nej men han vandt flere større potter sidst på aftenen...så er meget muligt han finder vejen tilbage i aften måske ;)

22-06-2009 01:57 #19| 0

Helt ærligt, uden at skulle lyde mavesur, men hvad fanden forventer du herinde fra? Du har verdens ringeste smartass attide overfor folk. Halvdelen af dine posts er spejlblanke, og nogen af dem er ganske interesseante. Folk kommer med deres tanker omkring dine posts tit, og du bestiller ikke andet end at spille smart hvis folk ikke lige er inde på dine soulread tanker. Tag dig dog sammen, lad vær at post hvis ikke du vil høre folks egne tanker (Som er meget forskellig fra spiller til spiller). Nogen ting står klart ud som fejl for mig, andre ting for andre. GL med grinderiet du :)

22-06-2009 02:24 #20| 0

Wat?

22-06-2009 02:32 #21| 0

@joonas

det med mancini har ca intet med noget af det du skriver at gøre...jeg blev træt af at mancini havde tid til at poste, men at hans posts ca intet var værd...havde så valget mellem at fortælle ham det eller sætte ham på ignore...det er nok et flip men har ingen på min ignore endnu så valgte at sige det til ham...vi var ikke helt enige om det, så skændes vi lidt og siden da har de sidste 5-6 posts jeg har set fra ham, både i min og andres tråde været ganske fornuftige og uddybende...

omvendt tror jeg du har nogen behov du får dækket ved diskutioner bag din skærm som jeg ikke har, jeg er sådan ret ligeglad hvad fx du eller mancini synes om mig, det er ikke derfor jeg er herinde ;)..

når det så er sagt, så får du tit puttet din pointe ind i dine indlæg, og derfor gør det mig ikke noget at du poster...

mht til reads så prøver jeg at give de reads jeg har/havde i situationen videre så godt som jeg kan...i den post jeg lavede med 22 der bliver set, er mine reads i virkeligheden så langt fra sandheden som de kan komme...men derfor kan jeg jo ikke bare ændre dem...da jeg ikke havde den viden jeg har nu i situationen...

og nu havde jeg egentlig ikke tænkt mig at komme ind på det, men umiddelbart virker det altså mest som om det er dig der mener du er fejlfri, og forsøger at skabe smartass image, og generelt mangler lidt empati eller feeling med dine posts...men det er vel din måde at være på :)

22-06-2009 16:18 #22| 0

Har på intet tidspunkt sagt jeg er fejlfri, det mener jeg skam heller ikke. Måske min tone kan lyde en anelse hård ofte, men det menes ikke sådan.

Empati er i en helt anden boldgade, og det er blevet et ord som folk kaster om sig med for at spice en sætning op.

Jeg er btw glad for jeg har din accept til at poste, da du mener jeg kommer med mine pointer alligevel.

>_<

22-06-2009 16:20 #23| 0

og så meget gerne du gjorde det i den nyeste post jeg har lavet, da jeg ikke andet end kan forestille mig at du kan pille mine tanker fra hinanden =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar