NL400 Draw i SB

#1| 0

Villain raiser ofte preflop og en god spiller. Effektive stacks er 500.

6 mand ved bordet, der foldes til villain i CO der raiser til 16, UTG folder, jeg sidder i SB og kigger ned i Q,J og caller, BB folder.

Kommentarer til pf tak. Er det galt?

Pot: 36
Flop: 3,K,10
Hero: Bet 30
Villain: Call

Floppet skal vel bettes 100 ud af 100 gange, eller hva?

Pot: 95
Turn: 6
Hero: ?

Generelt er jeg i tit i tvivl om hvordan draws og andre semi-stærke hænder skal spilles ude af position så alle kommentarer er velkomne. (Selvom man ville spille preflop anderledes, vil jeg gerne høre hvordan man ville spille de senere streets "som spillet")

05-02-2007 19:10 #2| 0

Flop:

Den skal ikke bettes 100 ud af 100 gange men den skal da klart bettes oftere end du checkcaller eller ligefrem checkraiser.. afhænger jo af villain.
Mod en aggressiv villain der spiller position er det fint at bette ud og tage initiativet med et draw og se om han giver op og hvis han caller har du fine outs.

Turn:

Jeg better 70-75$ her. Synes villain enten ligner en super super stærk hånd (hvilket vil gøre du nok skal få hørt fra ham) eller han har et flushdraw eller en AJ, QQ, JT der liger tager et kort af. Kan nemt ligne et float fra villain.
Checker du her better han nok 8-9 ud af 10 gange og du står med en dum beslutning hvor du ikke har odds til et call. Lad ham lave beslutningen om han er slået eller ej.

Hvis han raiser har du et nemt fold. Caller han og du ikke rammer river har du et nemt check. Rammer du fyrer jeg afsted igen

05-02-2007 19:19 #3| 0
OP

@Johnson
Så du better turn stort set hver gang, hvis du også har bettet flop?

Hvad med preflop? Der spiller du nogle gange ligesom her, eller hvad? Folder du eller re-raiser du den også en gang imellem?

05-02-2007 19:29 #4| 0

@timothy...

ja jeg better turn som hånden er spillet. Men det har noget at gøre med en masse andre hænder jeg også better her. Kommer an på hvordan dit betting mønster ellers er og om villain har styr på dette om DU skal bette den turn.

Alternativet er et check og håbe han checker bag eller give potten op. Jeg synes dog ikke han har vist styrke endnu og jeg tror han folder ofte nok til en 2nd barrell til at det kan være profitabelt. Men det er self meget spillerbetonet og har meget med dynamikken i spillet at gøre og er svært at sige som poster.. det har du jo self haft bedst styr på!

Om du skal reraise den ud af SB ville jeg sige nej til. Det er er primært fordi man skal have gode postflop skills hvis man vil bygge en stor pot OOP med QJs mod en god villain ikke ligefrem noget jeg ville anbefale som et standard play. Vi har set nogle erfarne postere komme i problemer netop med raises OOP. Men det nytter jo heller ikke noget du aldrig reraiser OOP så det er en balancesag. Lad 6-max eksperterne Asger_b og de andre udtale sig om det helt præcist.

Jeg kan også sagtens folde den men så skal det mere være på grund af jeg respekterer hans spil rigtig meget og ja svært for mig at sige noget om når du bare skriver han er god. Du har position på ham i alle de andre hænder så det taler jo for du skulle lade vær med at involvere dig med en spekulativ hånd i de 2 hænder du er OOP på ham.

05-02-2007 19:44 #5| 0

PF er ikke galt, men et fold er noget bedre.

Floppet kan spilles på en million måder, man kan check-raise, leade/3-bette og alle muligheder kan være fine.

Jeg mixer det lidt op og både leader og c/r flop mod unknowns.

Lad være med at kalde med drawing hands som denne og andre suitede connectors preflop, når du er oop, de er svære at spille postflop oop og det lyder ikke til, at du er helt tryg ved det.

05-02-2007 19:58 #6| 0

Check-raise turn AI er da oplagt hér. Villain har aldrig en stærk made hand på det flop (og med det flopspil), og hvis han ikke byder, har du freecardet dine outs.

05-02-2007 19:59 #7| 0

Jeg autocaller preflop btw. 3bet er en mulighed, men QJs er generelt en kedelig holding at gøre det med. Jeg folder i hvert fald aldrig.

05-02-2007 20:02 #8| 0
OP

Tak for inspirerende svar til alle.

05-02-2007 20:14 #9| 0

og hvad skete der?

@asger_b

well said med det checkraise allin... kræver dog timothy også gør det med nogle andre holdings med samme action. synes du ikke? Ellers ligner det lidt noget snavs

05-02-2007 20:17 #10| 0
OP

Der skete det at jeg checkede turn, villain bettede (selvfølgelig) 3/4 pot bagved og jeg foldede.

05-02-2007 21:19 #11| 0

@Johnson: Jo, selvfølgelig. Det skal afvægtes.

05-02-2007 21:35 #12| 0

Folder aldrig QJs preflop, heller ikke hvis eff. stacks kun var 100bb... Det er en alt for sød handske...

Hvis du folder dette OOP i SH game, bliver du IMO for let at læse..

Folder heller ikke SC som 45s, 36s osv... Men med dem kan jeg dog bedre lide at give på nakken med...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar