Boss NL400.
Villain er dansker og spiller 35/18/2,83 over ca. 80 hænder. Vi har ikke spillet nogle hænder mod hinanden, og villain havde det meste af sin stack da jeg kom til bordet.
Jeg har spillet 20/17/3.
Seat 1: COZZAMARA1 ($0.00)
Seat 2: Villain ($2493.86)
Seat 3: ShhhAAkki ($509.00)
Seat 4: Hero ($1184.60)
Seat 5: kmetka ($397.70)
kmetka posts the small blind of $2.00
Villain posts the big blind of $4.00
Hero is the button
Dealt to Hero 9♣ 9♥
ShhhAAkki folds
Hero raises $16.00
kmetka folds
Villain calls $16.00
*** FLOP *** 2♥ 9♠ 7♣ ($34)
Villain checks
Hero bets $28.00
Villain calls $28.00
*** TURN *** 6♣ ($87)
Villain checks
Hero bets $72.00
Villain raises to $188.00
Hero calls $188.00
*** RIVER *** A♥ ($463)
Villain bets $333.00
Hero - easy push? Skal jeg være bange for T8 her, eller er det bare stacken til midten?
Kommentarer til turnspillet? Hans lille CR får mig til at tænke luft eller stærk hånd (22/77/T8). Ville give ham plads til at skyde en gang mere hvis han var ude i skæg.
NL400: Dybt top set
Skub og luk øjnene. Han virker donket, så formentlig er 22=T8 for ham.
Ikke decideret easy push, men jeg vil mene det er for stor en katastrofe hvis du ikke får det hele hvis det er set mod set. Har han T8 ser jeg det mere som et ufatteligt nasty setup, men jeg kan ikke helt se hvordan mine penge skal undlade at ryge ind her.
Som de andre, jeg får også skillingerne til midten.
Nogen grund til du blot caller turn, jeg ville mene det er et easy re-raise med sådan et drawy board...
Der er ikke mange 8'ere i villain range udover 88 og T8, og tror ikke villain floater med mange clubs OOP på floppet.
Hvis vi skal raise turn, er det for value.
Når vi kigger på, om vi skal raise river allin for value kan vi se bort fra de gange han har luft, da EV(call) = EV(raise allin) i disse situationer.
Hvis vi har ham på præcis luft, 22, 77 eller T8 giver dette en range med følgende antal kombinationer af hver hånd (idet luft er fjernet):
22: 3 kombinationer
77: 3 kombinationer
T8s: 4 kombinationer
T8o: 12 kombinationer
Lad os betegne sandsynligheden for, at han kalder vores allin med 22 med p(han betaler med 22) og sandsynligheden for, at han kalder vores allin med 77 med p(han betaler med 77).
Vi skal desuden kigge på, hvor stor sandsynlighed der er for, at denne type spiller vil spille hver hånd på denne måde ud af de gange hvor han får dem, boards er på denne måde og vi giver ham denne action. Dette kaldes p(action | xx), hvor xx er hånden.
Forskellen på EV(raise allin) og EV(call) er nu:
EV(raise allin) - EV(call) =
619,6£*(3*p(action | 22)*p(han betaler med 22) +
3*p(action | 77)*p(han betaler med 77) -
4*p(action | T8s) -
12*p(action | t8o)) /
(3*p(action | 22)*p(han betaler med 22) +
3*p(action | 77)*p(han betaler med 77) +
4*p(action | T8s) +
12*p(action | t8o))
Er udtrykket ovenfor positivt skubber vi, er det negativt smider vi. Er det 0 (eller en lille smule under) skubber vi for liren ;).
Et skud på realistiske værdier kunne være (gæt udfra hans stats):
p(han betaler med 22) = 1,
p(han betaler med 77) = 1,
p(action | 22) = 0.85
p(action | 77) = 0.7
p(action | T8s) = 0.9
p(action | T8o) = 0.5
Dette giver ifølge formlen ovenfor:
EV(raise allin) - EV(call) =
619,6£*(3*0.85*1 +
3*0.7*1 -
4*0.9 -
12*0.5) /
(3*0.85*1 +
3*0.7*1 +
4*0.9 +
12*0.5)
= 619,6£*(-4,95)/(14,25) = -215,23$
Grunden til at resultat er negativt er, at der er mange flere kombinationer af T8 end 77 og 22. Dog kan man mod mange spillere fjerne mange af T8'erne. Mod mange spiller vil du dog oftere have fået på nakken PF med 77 og 22 når du raiser fra knappen.
Formlen ser bort fra, at han nogensinde kan have luft. Mængden af luft ændrer dog ikke på fortegnet af EV(raise allin) - EV(call)
Hvis I synes mine antagelser er helt hen i vejret kan i sætte jeres egne tal ind i formlen. Hvis I har ham på andre hænder må i lave formlen om :p
Mener desuden aldrig fold kan komme på tale her.
SteenV
Hey,
SteenV, det ser godt ud, men jeg kan knap nok se skærmen.
Er der ingen, der 4-better turn?
Well, jeg ved sgu ikke, om jeg bare sådan shover river.
meh, villain folder formentlig ikke et set på river.. Jeg shover nok for value, men er bestemt ikke særlig glad ved det. Mod mig har de den ALTID i dette spot.
Alt andet lige må der være flere kombinationer af 22, 77 og 66 end af T8s i spil.
A'et på river er stort set blank (bortset fra en mærkeligt spillet AA), så synes ikke turn og river spil burde være så forskelligt.
Vil faktisk heller raise på turn end på river, da vi kan få mere value ud af modstanderens sets, da der så ikke kan komme scarecards. Dog mister vi value fra bluffs ved at raise turn.
Mente også i starten at raise på turn måtte være klart bedst, men er kommet lidt i tvivl. Synes ikke om call turn, raise river. Det må være raise turn eller call turn, call river der er bedst (selvom jeg synes den ser megatør ud)
Super posts Steen. Det er selvfølgelig svært at sætte p på hans forskellige holdings, men det passer nok meget godt.
Det er rigtigt at call turn/call river ser super tørt ud, og med det i mente er det nok bedst at raise turn. Det er selvfølgelig svært kvantificerbart hvor ofte han bluffer og skyder en ekstra barrel på river, og vi får nok ikke så ofte betaling når vi fylder op mod T8.
Raise turn, det kan evalueres, men hvis der ikke meldes str8, SÅ bliv på bordet.og reeload him 1/2 ;) 30 post, dobbelt, or a missing link ;) nice steen
Jeg tror, jeg ville være ret varsom med at sende stakken ind hér. I hvert fald vil jeg hellere 3bette over hans raise på turn for at price draws - og desuden har han også lettere ved at få stakken ind med 2par kombis (76 fx).
River kan blive ULTRA nasty at spille omkring 40% af gangene, om end jeg selvfølgelig ser merits i at semi-potcontrolle og bluffcatche.
Men men - man skal ikke overvurdere folks callingranges, når det først bliver 300 BBs deep. Det lyder godt nok til, at tempoet er ret højt, men jeg ville i hvert fald pive gevaldigt over 99 og lavere sets, hvis han har budt river, og hero hér raiser AI. Hvis det er et shove, er det for metagame mostly.
- AB
Lidt som asger;
Antaget at villian er en bare lidt fornuftig regular - tror du så virkelig han caller med nogen af de lavere sets? og 2 par combos kan du da totalt udelukke.
Caller her anyday, vil mene at et push er meget dårligt i denne situation. Eneste der caller er AA, 58 og T8. Du skubber altså, imo, villian af alle de ranges du slår og får calls fra alle dem du taber til. Villians linie ligner enormt meget et draw. 300bbs dyb raiser langt de fleste villians desuden floppet for at bygge pot allerede der.
Desuden kan jeg rigtig godt lide din linie hele vejen igennem - dog antaget at du kun caller på river.