NL400: Esser med J kicker

#1| 0

Hvad siger I til den her?

Villian 1300/17/14/3.4 Jeg har ingen noter på ham trods de relativt mange hænder.
www.pokerhand.org/?2867140

10-07-2008 15:40 #2| 0

Hvorfor check/caller du turn, hvad er din plan?

10-07-2008 15:57 #3| 0

Som KBB, hvorfor ikke skyde turn? kan ikke se hvad planen er med at c/c

10-07-2008 16:02 #4| 0

Hmm, svært spot 3-way og mod en villain med disse stats.

Som spillet folder jeg river. Villain ligner utroligt meget 56/AQ/set.

Af og til kan jeg godt finde på at c-c flop/turn/river alt efter betsizes, timing osv. Afhænger også af read på 3.manden

10-07-2008 16:04 #5| 0

Jeg checker ind imellem floppet. Det koster ikke meget at give et free card her.

Villain valubetter næppe hænder som A8 her, så han har enten et bluff eller to par+. Boardet er godt til at floate, men næppe 3-vejs, så jeg folder i hvert fald river og måske endda allerede på turn.

Jørn

10-07-2008 17:22 #6| 0

relativt ezz c/f turn

10-07-2008 18:18 #7| 0
OP

@K_B_B
Planen er ikke at komme All-in med AJ mod ham, for så har vi tabt de allerfleste gange. Han vil folde svagere hænder til et turn bet og gå videre med stærkere. Hvis han tjekker bagved på turn, kan jeg lave et lille valuebet på river.

Han kan byde 2par+ på turn, herudover er han aggro nok til at byde AJ og så byder han også med lidt luft her selvom han burde give mig kredit for et es (jeg cbetter sjældent ind i 3 mand uden et es her). Med 0.28 potodds mener jeg at der er nok luft i ham til at kalde her, men jeg kunne også folde. Det er bare lidt weak synes jeg.

På river er han jo klart differentieret mellem bluff og hænder der slår mig (2 par+), så her har jeg et relativt nemt fold.

@SayNoToBots og Thyssen
Det er en 4-way pot!

@Thyssen
Enig i det sidste du siger, dog er jeg ikke helt enig i at det ikke koster noget at give et gratis kort i en 4-way pot, der er lidt for stor chance for at de samler et eller andet op. Så hellere luge lidt ud i modstanderne, så hånden bliver lidt lettere (det blev den desværre ikke).

Jeg checker gerne et mindre es her på floppet, men sjældent AJ. Jeg fornemmer ideen (det er ikke rart at blive presset med den hånd, den kan ikke rigtig klare meget heat), men kan du uddybe?

Med andre ord, hvis man ikke c-better AJ her hvad c-better man så? Det havner på en ret lav c-bet procent.

@SayNoToBots
Du foreslår en passiv linie hele vejen igennem (c/c alle streets), kan du uddybe?

10-07-2008 18:52 #8| 0

Ang passiv linje:

Målet er at skære een street af bettingen, så puljen bliver relativt lille, fx ved at checke floppet. Alt afhængig af _hvem_ af villains, der viser interesse kan vi så evaluere på turn. Men uden reads må AJ bare i mucken til yderligere modstand, da vi sidder oop og har svært ved at få info/showdown billigt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar